Citat:
Ursprungligen postat av
Rookie81
Trodde den gemensamma nämnaren för tråden var att alarmisterna var Sverigedemokrater, då hade jag kanske fel. Jag går inte heller bananas, men dödstalen som min regering ger mig tror jag inte ett dugg på. Jag har ingen procentsats som jag lägger på den men högre är den definitivt och jag menar på att de som delger mig den uppgiften vet om det också. Om det kallas mörkning så är det mörkning.
Jag tror inte Kina ger korrekta uppgifter heller. Inte Ryssland heller för den delen.
Nu är det inte din regering som ger dig dödstalen öht, de har noll med varken rapportering eller redovisning att göra, alls. Det sker via kommuner, regioner och sammanställs av myndigheter. Så om det mörkas så ska väldigt många vara med på det, på alla nivåer. Totalt osannolikt. Om du nu inte tillhör de som kallar det att mörka om det dröjer några dagar med sådana som dött hemma eller på äldreboenden osv, det brukar vara poppis här.
Så högre är den definitivt alltså? Och de siffrorna får du varifrån?
"Om det kallas mörkning så är det mörkning."? Vad är det för trams? Bara för att jag kallar dig Kurt-Olle så betyder det inte att du heter Kurt-Olle. Det finns garanterat fakta som säger att det inte är ditt namn, precis som det finns en definition av vad "att mörka" är.
Jag är också fullständigt övertygad att varken Kina eller Ryssland, såväl som en drös andra totalitära länder, inte ger korrekta uppgifter. Fullt medvetet och dolt från högsta ort. Det sker konstant där så givetvis nu också.