2020-04-04, 20:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Efter 17 dagar fanns virus kvar i hytterna på Princess Diamond.

Man hittat dinosaurie DNA lite då och då fortfarande. Det betyder inte att dinosaurien lever och kan bita dig.
Citera
2020-04-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag har sövts två gånger senaste 10 åren för små ingrepp på ortopeden, inga minnen förutom när jag vaknat till på vägen ut från op. Var mer "groggig" andra gången.

Förvånad båda gångerna hur "lights out" det blev, första gången kommer jag ihåg att jag ansträngde mig lite för att vara vaken då jag hade fått något "roligt" innan som gjorde att det snurrade på. Minns att jag typ sa "känner ingenting" sen var det som en slägga i huvudet och kolsvart
Blir nedsövd är en skön känsla säger min vän. Speciellt sista andetaget tydligen.
Citera
2020-04-04, 20:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Om unga ska gå runt och vara livrädda för covid-19 bör de rimligtvis vara livrädda för svininfluensan också.

Eller så ser man det positivt: det var inte lika farligt som vi först trodde. Däremot var det luftburet och smittade utan symtom - extremt snabbt med andra ord. Viruset verkar mutera segare än influensavirus vilket förmodligen innebär en längre immunitet likt SARS. Ingen domedag i sikte så att säga!
Har inte pratat om nån domedag.
Men man ska gå ut med rätt information, och inte förringa risker.
Det är inte första gången man vilselett folk, t ex att viruset inte skulle lämna Kina, att det skulle blåsa över snabbt i Italien, att vi inte skulle få nån smitta i Sverige etc.
Citera
2020-04-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
men du kan inte nämna dessa fantastiska åtgärder?

Tycker du att begränsa folksamlingar (Max 50 pers), uppmana folk att jobba hemifrån, hålla diskarnas till varandra och förbud mot besök på olika boenden och sjukhus är en bagatell el ?

Du kanske vill ha den spanska varianten när man inte får vistas utomhus och inte får ta en promenad ensam ute ens ?
Citera
2020-04-04, 20:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Flockimmunitet är en skrivbordsprodukt som bygger på att man kontrollerar en verklighet som är okontrollerbar.
Nja, några veckors immunitet iaf verkar man få.
Citera
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
https://www.expressen.se/gt/lars-38-sa-var-det-att-ligga-i-respirator/
Fyfan.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Du ska producera källa!
Då det du skriver går emot allt vi vet sen tidigare epidemier. WHOs första budord - gränsen skola icke stängas.

Sen vet jag inte vad du menar med helgardering. Det är absolut inte sannolikt att Finlands gränsstängning kommer rädda några 5-10k, detta är ju uppenbart för alla.

Men exakt vad resultatet blir vet vi inte, det är detta vi får vänta på och se.

Uppfattat?
Lugn och fin, börjar masken rämna?
Du måste ha blandat ihop mig med nån annan ... ... troligtvis med den vars kommentar du med ett helgarderande bemötte.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Haha så fort de är helg så jublar förnekarna över siffrorna.. Sen när de dör mer på vardagarna då skyller förnekarna på eftersläpning.

Snälla du. Läs mitt inlägg och inlägget jag svarade på. Du är helt fel ute.

Jag har inte kommenterat siffrorna med ett enda ord. Jag kommenterade att någon sa att Sverige inte genomfört några åtgärder.

Broms avsåg åtgärder / karantän
Citera
2020-04-04, 20:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Ursäkta mig men varför delar dom inte ut hanskar och mask om det är så viktigt?
Det finns inga!
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Det har frigjorts eller lagts till 30 platser under dagen, det var 19 lediga i går. Det anges nu finnas 181 IVA platser i Stockholm så det troliga är väl att Älvsjömässans IVA platser adderats till summan.

Plus en massa vårdplatser som kan ge syrgashjälp åt de som inte är lika sjuka som Iva-patienterna.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Ja, det har hänt en gång som vi vet med ett virus från en annan virusstam. Vad får dig att tro att SARS-CoV-2 skulle mutera likadant som extremfallet H1N1?

Man måste vara beredd på den möjligheten.. liksom att det kan bli flera virus epedemier i närstående framtid. Dessutom dyker det också upp nya virus från exempelvis den upptinade permafrosten där man har hittat skräckexempel..
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har inte pratat om nån domedag.
Men man ska gå ut med rätt information, och inte förringa risker.
Det är inte första gången man vilselett folk, t ex att viruset inte skulle lämna Kina, att det skulle blåsa över snabbt i Italien, att vi inte skulle få nån smitta i Sverige etc.

Jag har aldrig tvekat att viruset är väldigt smittsamt. Däremot tror många här inne på en dödlighet på 3-10% vilket är helt befängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in