2020-04-04, 15:41
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Här är en webcam från Stureplan med utekrog
http://www.webbkameror.se/webbkameror/stureplan/index.php
Dom rika och immuna!
Citera
2020-04-04, 15:41
Medlem
joh80s avatar
”Intensivvård kan behöva avslutas för stort antal patienter”
Av ett internt nyhetsbrev för Karolinska universitetssjukhusets intensivvårdsavdelning i Solna från den 1 april framgår att coronapandemin har skapat ett kritiskt läge för intensivvården i Stockholms-regionen.
Från: Aftonbladet
Citera
2020-04-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Svara på det jag skriver eller svara inte alls din porr-runkande pajas.
Din lilla Hor> svara mig du varför stockholm har platsbrist snart för smittade personer för corona varför har de inte platsbrist eller dåligt med medecin i en vanlig influensa. Dumme fan vet du att från 300 smittade om dagen så har det blivit 500 om dagen om 3 veckor ser du resultat då fler kommer att dö så 50 kommer att bli runt 70-80 döda varje dag. Och drabbas fler städer så räkna med mera döda. Nu kan du handtralla lite till. Tänker inte svara på IQ befriade idioter som dig som inte kan räkna. Så jobba nu i din sketna restaurang och håll öppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Fan vet du vad jag gör din inkompetenda idiot. Jag jobbar och har gjort så sen 20 år tillbaka då jag slutade skolan. Mina föräldrar har precis gått i pension och betalat skatt i många jävla år för att lämnas att dö om de nu får corona.
Detta är som att vara i krig ungefär, antingen så skyddar man sina invånare eller så låter man dom dö säg mig du vad en stat ska göra. Och du om du inte har fattat nåt så har ekonomin redan gått åt helvete här gäller det att rädda liv. Sitt nu och dra i den och tänk att om du nu har anhöriga i den utsatta kategorin om de får corona så säg till dom det gör inget att ni dör ekonomin är viktigare. IDIOT

Jag håller helt med dig. Alltså, min ideologiska grundinställning är egentligen att människor ska ta hand om sig själva och att det här sköts bäst på en bya eller stadsnivå. Men det förutsätter ett skattetryck till Stockholm på under 10 procent, i princip mest till gränsskydd och militärt försvar. I ett land med ett skattetryck på över femtio procent och där staten tycker den har rätt att lägga sig i nästan allt vi gör så är "låt-dem-dö-rädda-ekonomin" vidrigt och obscent.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De baltiska staterna är bara Estland, Lettland och Litauen. Du har fler på listan än så.

Absolut, även Sydkorea.

Finland, Estland och Sydkorea ligger alltid i topp i Pisa, nu även i topp här. Skrev om det igår i tråden, tåls att upprepas.

Smarta människor fattar smarta beslut.

Sanna Marin må se ut som random selfiebimbo men hon har stenhårda nypor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Hittade en ny Coronavirus Growth in western countries, nu ser man att vi ligger nästan helt med den Italienska kurvan. Men nu är det helg så vi gör väl våran vanliga avplaning. Frankrike är upp på Italiens kurva också efter gårdagens siffra.
https://www.motherjones.com/kevin-drum/2020/04/coronavirus-growth-in-western-countries-april-2-update/

Graf gjord från det att dödsfallen började ta fart, alltså inte 0. Oftast runt 5-15 döda, det är där det började ta fart beroende på land.

https://imgur.com/a/bMQEg7a

Inringade är Sverige. Röda linjen som ligger samma som är nästan identisk med oss är Brasilien.
Citera
2020-04-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Även yngre friska under 50, så unga som i 20-års ålder, utan underliggande sjukdomar blir svårt sjuka i Australien.

https://www.youtube.com/watch?v=ejlbCmRJMW4

Ja, det är väl ingen nyhet? Med så stort antal sjuka så kommer det finns undantag. Faktum kvarstår dock, unga utan bakomliggande sjukdomar dör normalt inte. Av 13,241 döda i Italien är endast 6 st under 30 år.

Jag menar, mörkertalet kan vara 3 miljoner smittade Australiensare och då är det knappast konstigt att man ser en hel del svåra fall bland sjuka för det lär vara de som är ute och rör sig mest medan äldre håller sig undan.
Citera
Medlem
sannes avatar
Alltså vilket uttalande. Noll koll, ingen framförhållning utan bara rättar sina uttalanden efter ögonblicksbilder. Jag litar inte på FoHM, inte regeringen heller. Hoppas att referensgruppen som FoHM fått till sig i veckan, med virologer, läkare och andra inom professionen, kan faktiskt beräkna det värsta scenario, och därifrån tvinga (påverka) FoHM att stänga ner om det behövs. Något måste ju göras när FoHM som behandlar folkhälsa främst, inte kan ta de åtgärder som behövs. De har ju uppenbarligen misslyckats kapitalt i sitt uppdrag. Istället för att skydda de äldre, så spred man smittan genom att inte vidta åtgärder gällande äldrevården tillräckligt snabbt.

Citat:
SVERIGE. Enligt statsministern Stefan Löfven kommer vi att "få räkna de döda i tusental" till följd av det nya coronaviruset. Statsepidemiolog Anders Tegnell vid Folkhälsomyndigheten säger till TT att han inte vet vad statsministern grundar sitt uttalande på.
– Men det är så det ser ut i många andra länder så det är väl inte helt omöjligt att det blir så, säger han till nyhetsbyrån.

Statsminister Stefan Löfven sa i går i en intervju i DN att vi kommer att "få räkna de döda i tusental".

Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhäslomyndigheten, säger i dag till TT att han inte vet vad statsministern grundar sitt uttalande på.

– Men det är så det ser ut i många andra länder så det är väl inte helt omöjligt att det blir så, säger han.

Prognoser för antalet döda är dock inget som Folkhälsomyndigheten fokuserar på.

– Det är inte det vi tycker är det viktigaste, utan det viktigaste är att vården får siffror på hur många som behöver vårdas på intensivvården eller liknande. Det har vi modellerat hela tiden. Antalet dödsfall beror på så många olika saker så alla sådana mått blir väldigt, väldigt svåra, både att göra och tolka, säger Anders Tegnell.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Statsministern säger att vi får vänta oss 1000 döda, och FoHM verkar förvånade. - Jaha det kanske (?) blir så. Det är som världens lättaste grej liksom, jaha ska vi laga pannkakor, när han kommenterar statsministerns uttalande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Även yngre friska under 50, så unga som i 20-års ålder, utan underliggande sjukdomar blir svårt sjuka i Australien.

https://www.youtube.com/watch?v=ejlbCmRJMW4
Ja och här försöker det bara dölja till max........ äldre,äldre??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du ser ingen skillnad på ett fall där smittan isolerats och ett där den sprids i samhället?
Så när fick vi första fallet som smittades i samhället?
Citera
2020-04-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mycket pekar på att långfredagen kan bli den dag då vi får vårt 1000:e dödsfall i corona
Jaså, du läste också Löfven i DN.
Citera
2020-04-04, 15:44
Medlem
Sveriges regering har blivit värre än Nordkorea, det mörkas något så ofantligt med dödstalen. En vän till mig är verksamhetschef på ett boende för äldre och dementa, har dött 6 på deras avdelning, samtliga har provtagits och resultatet kom i fredags och visade att samtliga hade corona. Dessa dödsfall har inte på något sätt uppmärksammast i nyheterna, tipsade lokaltidningen som inte heller har skrivit om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in