2020-04-04, 13:51
Medlem
"Vi har tidigare skrivit om att Falklandsöarna i Sydatlanten, med totalt 3 400 invånare, har fått sitt första bekräftade fall.
Detta efter att en patient inkommit med symtom den 31 mars. Patienten har nu isolerats.
Andra länder/platser som inte officiellt uppgett några coronafall är Samoa, Turkmenistan, Nordkorea och baser på Antarktis."

Är detta den mest spridda virussjukdomen i världshistorien??
Har ingen koll på tidigare epidemier osv!
Upplys mig mer än gärna!
Citera
2020-04-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
”Kass”? Sluta leka märkvärdig.
Tror att forskarna har tillräckligt på fötterna för att kunna hävda det de gör.

Hade de testat 10 miljoner positiva hade det varit lite mer att gå på.

Sluta leg trögfattad
Citera
2020-04-04, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Du kan väl åka när det är lågtrafik? Då är det ju dessutom mindre risk att bli smittad.
Det gör jag redan, sparsamt dessutom. Om jag nu ska upphöra helt ska jag ha tillbaka pengarna.
Citera
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Men snälla nån!
LÄNK......
Hittar det här från 19 mars, ”Conservative lawyer sues Chinese government over coronavirus outbreak”

Washington — A conservative lawyer has filed a class-action lawsuit against China for the coronavirus pandemic, pushing an unsubstantiated claim that the Chinese government developed the virus as an illegal biological weapon to unleash on the world.

Lawyer Larry Klayman and his group Freedom Watch filed the complaint in federal court in Texas seeking at least $20 trillion from the Chinese government because of its "callous and reckless indifference and malicious acts."

CBS (fake news).. och dessutom gamla ”nyheter”. Snyggt.

Fyfan vad jag inte orkar med folk.
Citera
Medlem
Vet inte om denna sida hittats tidigare men lite kurvor daterade igår https://www.ft.com/coronavirus-latest
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorceus
Det vi vet nu är dödligheten i hela populationen, om du har någon bättre verifierad referens så skicka den så kan vi se hur dina faktiska siffror ser ut.

Men du vill förmodligen spå i sump och göra massa antaganden, men det gör det till rena gissningar.

Jaså hur vet vi den? Vem har rapporterar en sådan uppgift?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
"Vi har tidigare skrivit om att Falklandsöarna i Sydatlanten, med totalt 3 400 invånare, har fått sitt första bekräftade fall.
Detta efter att en patient inkommit med symtom den 31 mars. Patienten har nu isolerats.
Andra länder/platser som inte officiellt uppgett några coronafall är Samoa, Turkmenistan, Nordkorea och baser på Antarktis."

Är detta den mest spridda virussjukdomen i världshistorien??
Har ingen koll på tidigare epidemier osv!
Upplys mig mer än gärna!
Nej, de flesta virus finns över hela planeten.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Norge och framtiden :

Vurderer ulike tiltak i ulike deler av landet

Regjeringen skal snart avgjøre hvilken retning Norge skal ta etter påske. En av vurderingene er om det skal innføres forskjellige tiltak i de ulike landsdelene, avhengig av hvor hardt rammet de er av koronaviruset.

https://www.nrk.no/norge/vurderer-ulike-tiltak-i-ulike-deler-av-landet-1.14973170

Jag tror att delar av distrikts norge kommer delvis att öppnas. I Oslo kommer det däremot att fortsättningsvis vara mera nersläckt.
Citera
2020-04-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Då betyder det att varje gång nån gamling går ut så spelar dom rysk roulette med sina liv?

Ja ett för dem livsfarligt virus är spritt över hela världen så visst kan man säga så.

Sen är det ganska bra odds på den rouletten skulle jag tro. I Italien skulle det ju ta 50 år i den här takten innan den sista gamlingen trillar av pinn.
Citera
2020-04-04, 13:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag citerar mig själv här då det tydligen är brist på intresse att känna till varifrån viruset härstammar. Själv tycker däremot det är sjukt intressanta uppgifter som kommer fram. Nog för att gulingarna har ljugit om tjingtjongviruset men det här tar det hela till ny nivå.

Undrar varför uppgiften endast finns på Youtube från en random amerikan? https://www.youtube.com/watch?v=bpQFCcSI0pU Borde vara het information då klippet redan legat ute i flera dagar. Vet du någon annan tillförlitlig källa som grävt i detta?

Kommer tyvärr bara åt ingressen i nedanstående artikel, men Kinas agerande stinker definitivt rutten fladdermus.
Citat:
Kina har ökat sina ambitioner att förse världen med skydds- och testutrustning mot coronaviruset, samtidigt som antalet nya fall officiellt nästan avstannat i Kina.

Men frågan är vad priset är för att ta emot hjälpen som ofta dessutom är av tvivelaktig kvalitet.
https://www.di.se/nyheter/dunkla-syften-bakom-kinas-hjalpinsatser/

Edit: Uppgifter som pekar på labbet i Kina borde samlas i en egen tråd, fann detta från en annan postare i högen av denna tråds inlägg https://s3-ap-northeast-1.amazonaws.com/news.guo.offload.media/wp-content/uploads/2020/01/25133703/Brief-summary-of-evidence-of-lab-finish.pdf
Senast redigerad av Passepartout 2020-04-04 kl. 14:31.
Citera
2020-04-04, 13:54
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jaså hur vet vi den? Vem har rapporterar en sådan uppgift?

https://www.statista.com/statistics/1099389/coronavirus-deaths-by-region-in-italy/
Citera
2020-04-04, 13:55
Medlem
Zaedrewss avatar
[quote=No6|71043147]Jag skiter fullständigt i om jag åker på Corona, men tanken av att någon av mina nära och kära åker på det och speciellt dödlig sådan skrämmer fan livet ur mig. Dö era jävla risplockare. Första gången det upptäcktes borde total karantän skett i Kina. Inte ens svenskar där på semester borde tillåtits lämna landet. Man borde inte öppnat gränserna förrän problemet var löst.

Fyfan för alla hypokondriker just nu, haha. Jag led av det för ca 10 år sedan. Berodde på långvarig stress. Kunde fan inte ta i ett handtag utan att tvätta händerna 20 gånger. [/QUOTE]

Ja stackare. Men det är kanske så om man nu är hypokondriker så blir det här helt enkelt för mycket. Det blir kortslutning helt enkelt. För mycket att tänka på. Är själv tidigare sådan och visst tänker alltid på att tvätta händerna, inte ta i ansiktet ute på språng osv. Men det räcker ju med ett litet snedsteg och man kan få den här skiten.

Sedan för det första du skrev. Jo ojar mig mer för nära och kära. Men man är ju inte immun själv heller. Skiten kan drabba yngre med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in