2020-04-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Då är det ett gäng uppblåsta pöspaddor då som slogs om vem som var mest intelligent och Stefan har stått tyst emellan och lyssnat på dem och låtit dem bestämma hur allt ska se ut.
I det här fallet har det varit FHM som fått inta statsministerrollen och Stefan pratat till folket endast. Inte direkt ett respektfullt tal heller.
Och puckon till svenskar ger honom en landsfaders roll delad med Tegnell och viorologer.
Ja, ja. Vi kan bara sitta ner i båten och åka fram och tillbaka.
En sjuåring sa till mig här om dagen. Gabrielle, synd att inte viruset var lite större så man såg det, då hade jag slått sönder den.
Ja svarade jag. Då hade du och jag kunnat tävla om vem som hade slagit sönder mest.
Tegnell är ju ingen soloartist. Han är FHMs ansikte utåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du bara tramsar.

Extremt övervakningssamhälle

Med liberala västliga mått är det det. Inget västland skulle gå med på i närheten den övervakning Sydkorea har på sin befolkning.
Citera
Bannlyst
Sverige är världens mest korkade land. Troligtvis beror det på att det är det enda fullt feministiska/bögistiska landet i världen. Som bekant duger inte kvinnor till mycket mer än att öva med i sängkammaren. Så låter man dem bestämma hur saker och ting ska gå till förtjänar man att gå under. Och det kommer man göra.

Lena Hallengren till exempel (nej, det är inte hon som tar beslut, men de som tar besluten är iaf feminister eller en del av ett feministiskt land):

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/pLePJX/corona-sprids-fritt-i-den-svenska-skolan
Citera
2020-04-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
R0 är ett hypotetiskt mått.
Nej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tror att folk tänker att "ett par tusen äldre kommer dö som ändå var multisjuka"

Inte..

"50 000 kommer dö och jag kan absolut vara en av dom och om jag inte dör kommer jag ha permanent nedsatt lungkapacitet".

En sjuhelsikes skillnad och förmodligen också varför social distansing inte respekteras.

Finns inget som bevisar att någon majoritet skulle få permanent nedsatt lungkapacitet. Sluta tramsa.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Någon som vet hur många som dog i Italien under mars 2019 kontra 2020? Källa?

Har googlat men ej hittat.

En vanlig dag före corona dog cirka 1500 människor i Italien har jag för mig. Minns inte var jag såg uppgiften, kan inte länka, orkar inte leta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ja men vi som troligen haft viruset och blivit friska lär inte få ta ett test på många många månader. Om någonsin. Och då kanske viruset inte finns kvar i kroppen, det går inte ens se om man blivit immun. Kan man testa sig om man vill i norge?
I Norge er det fremdeles strenge kriterier for å bli testet, og alle som ønsker å bli testet får ikke lov til å bli testet. Jeg leste om at det kommer til å være tester klare i Sverige om noen uker, og at mange i befolkningen kommer til å bli testet.

"Professor: Vi kan testa och se vilka som är immuna om fyra veckor
Se hela specialsändningen om corona

En timmes fördjupningsprogram om corona – med Niklas Svensson."
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/professor-vi-testa-kan-testa-och-se-vilka-som-ar-immuna-om-fyra-veckor/

"Under en pressekonferanse seinere tirsdag ettermiddag, presiserte den svenske regjeringen hvordan testingen skal foregå.
- Vi tester like mye som sammenliknbare land, og det er nå på tide å ta neste steg, sa statsminister Stefan Löfven.
Men økt testing betyr ikke at svenske myndigheter nå vil gjennomføre massetesting av hele befolkningen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/de-leder-oss-inn-i-katastrofen/72314517

Jeg vet ikke om det som ble sagt om testing her, gjelder den testen som blir omtalt i linken fra expressen i øverste sitat her.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-04 kl. 11:54.
Citera
2020-04-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Sverige är världens mest korkade land. Troligtvis beror det på att det är det enda fullt feministiska/bögistiska landet i världen. Som bekant duger inte kvinnor till mycket mer än att öva med i sängkammaren. Så låter man dem bestämma hur saker och ting ska gå till förtjänar man att gå under. Och det kommer man göra.

Lena Hallengren till exempel (nej, det är inte hon som tar beslut, men de som tar besluten är iaf feminister eller en del av ett feministiskt land):

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/pLePJX/corona-sprids-fritt-i-den-svenska-skolan

OK. Du tycker inte att alla kvinnliga ssk och usk gör ett bra jobb? Eller kvinnliga läkare . . .
Citera
2020-04-04, 11:52
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Vad får dig att tro att 50000 människor kommer dö i covid-19 i Sverige?
6 miljoner smittade (60 procent av befolkningen)
3,6 dödlighet är drygt 200000
0,1 procent är 60 000 vilket innebär att 50 000 är lägsta beräkningen enligt personen.
Dödligheten är ev 50 000 till 200 000
Citera
2020-04-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är väl klart men aerosoler sprids inte längre än ett par meter. I trånga utrymme, som i fordon; Bilar, bussar eller tunnelbanevagnar) kan det ändå vara problematiskt, givetvis.

Se den här wikiartikeln och studera noga tabellen högt upp till höger. Där framgår R0 för olika typer av smittvägar.

Vi ser inte ett R0 på 12 - 20 för SARS-CoV-2.

https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number

Och trots detta så har det sedan drygt en månad sedan känt att man hittat viruset i ventilationen och tidigare sanitserade utrymmen på båten så uppenbarligen sprider det ju sig mycket bättre än ett par meter.

Jag litar ärligt inte ett skit på de som säger dropsmitta osv för de som gjort det har visat sig ha fel i precis allting rörande detta virus än så länge.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Visst är det så. "För mycket för tidigt" i stället för "för lite för sent.

När väl pengarna kommer att behövas på riktigt så kommer de vara slut.
Jo, det verkar inte ha varit en heltäckande strategi över det. Man har typ tänkt:
”Låt folk leva som vanligt så slänger vi in lite pengar som håller maskineriet igång och folk glada.”

Men om det nu visar sig - tvärtemot vad man tidigare har signalerat - att det t ex behövs kraftiga restriktioner, har man pengar att slänga in då för att hantera det?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tegnell är ju ingen soloartist. Han är FHMs ansikte utåt.

En myndighet är hierarkisk. Tegnell har mycket mer makt än vad ni kan tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in