2020-04-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Jag såg en video från ett sjukhus på Youtube från USA där en sjuksköterska säger något om att det kommit in personer pga trafikolycka som saknar symtom men endå har allvarliga förändringar på lungorna som inlagda Coronapatienter har. Något i den stilen.

Det var någon relativt ung tvåbarnsmamma som dog efter bara tre dagars symtom i Storbritannien exempelvis. Så jag tror att en del asymptomatiskta kommer att falla bort i ett mer plötsligt förlopp utan att ha utvecklat en tydlig symtombild innan.
Det är en läkäre, här är videon, vid 2:40

https://youtu.be/bE68xVXf8Kw
Citera
2020-04-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Säkert bättre än under Gustav Vasas tid också. Livskvalitet - nja. Korruption - om du bara visste, nu har flera svenska företag torskat på korruption. Fri press - ja, man blir ju väldigt imponerad av dem på FHMs presskonferenser. Rest my case. Funktionell analfabetism - hehe, det finns ovanligt många yngre förmågor som inte förstår av skrivna instruktioner utan man måste rita det för dem. Och medellivslängden håller vi på att sänka i rasande takt med coronan. Men oavsett är det ännu ett bra land. Men det finns även andra.

Världens minst korrupta länder enligt Transparency International:

1. Nya Zeeland
=. Danmark
3. Finland
4. Sverige
=. Schweiz
=. Singapore
7. Norge
8. Holland
9. Luxemburg
=. Tyskland
---
20. Japan
23. USA
80. Kina
137. Ryssland (heja Vladimir!)
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vi är uppenbarligen av olika uppfattning här, och det är ok. Jag tror inte på att dödstalen kommer att peka mot stjärnorna eller att vården kommer att kollapsa, men jag tror vi får återuppta debatten om några veckor, eller månader. Först då ser vi vem som hade rätt. Hoppas det är jag
Jag hoppas också att du får rätt, men vågar inte tro på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu har jag inte läst den rapporten men har inte Sverige fram tills igår hävdat att asymptomatisk spridning inte existerar?

Eftersom barn inte blir sjuka nästan alls så verkade det ju för FHM naturligtvis så att man skulle ha skolorna öppna då barn inte kunde sprida smittan.

Barn sprider naturligtvis lika mycket som alla andra och nu när vi vet att asymptomatisk mitta existerar enligt FHM, kan detta varit en fatal felbedömning som kostar liv?

Som jag skrev tidigare, SJÄLVKLART smittar barn. De smittar dock inte vuxna lika lätt då de är mycket kortare, deras saliv hamnar inte lika lätt i en vuxens ansikte pga höjdskillnad när de pratar.

Så jobbar du med barn, stå alltid upp, håll 2 meters avstånd och ha korsdrag hela tiden så viruspartiklar inte ligger och snurrar i luften. Tips, köp en luftrenare, de suger upp viruspartiklar i luften och dödar dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Efter de sex månaderna har folket utanför slottsparken antagligen uppnått flockimmunitet. Antingen genom ett vaccin eller genom att den naturliga smittan har bränt igenom hela befolkningen, dödat kanske 10 procent och gjort resten immuna. Dessutom kan de som kommer ut från slottet, om det nu finns ett vaccin, åka direkt i bilar till närmaste vaccinationsklinik...
Javisst om sex månader räcker för att uppnå flockimmunitet i hela världen.

Tänk på att det visat sig att 80 procent av bärarna inte får några symtom men kan smitta.
Citera
2020-04-04, 10:19
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Och? De flesta i tråden bor inte där utom i Sverige. Här kommer inga bilindustrier starta på ett tag.
Tyskarna kommer att dragloka oss och hela Europa.

Når folk inser att det är mest äldre obrukbara som avlider på svenska äldreboenden kommer yngre att glatt återvända till vardagen.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Fint att vara efterklok. Vi har alltså bara två ynka fältsjukhus kvar.

Citat:
Sverige skänkte bort sina fältsjukhus – bara två kvar

Vid kalla krigets slut hade Sverige 35 större fältsjukhus med drygt 200 vårdplatser vardera, sex operationssalar och en personalstyrka på 400 personer. Utöver det fanns 15 stycken mindre marina sjukhus med drygt halva personalstyrkan.
https://www.expressen.se/gt/qs/sverige-skankte-bort-sina-faltsjukhus-bara-tva-kvar/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Det du hör är publikljud från PA ! Den spelades utan åskådare!

Liverpool-A Madrid spelades med dagen efter tror jag det var!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jdE9Qw/kriminellt-att-den-matchen-spelades
Säg det till dom drygt 45.000 som var och kollade på matchen.

Matchen utan publik va Valancia-Atalanta.
Citera
2020-04-04, 10:20
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är antal dödsfall per 1 miljon invånare bättre?
Även där ligger Sverige högt upp och är en stigande stjärna.

Ja, det är mycket bättre. Vi har fler smittade och är alltså närmare slutet på den här epidemin (för Sveriges del) än t ex Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Om man exkluderar 25% av materialet, så svar: Ja. Siffrorna är lika missvisande som antalet covid19-fall i Sverige, eftersom endast en bråkdel av de som borde testas faktiskt testas.

Sedan ljuger du om att Sverige ligger i toppskiktet i Pisa. Man ligger i mitten. Vilka fler osanningar far du med,.och vilken är din agenda?
Här är det sista PISA-resultatet jag hittar nu, från 2018: https://www.oecd.org/pisa/Combined_Executive_Summaries_PISA_2018.pdf

Min agenda går imorgon kväll som vanligt.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Är du dum? Tror du hela världens vårdpersonal är med på den här "bluffen" då eller? Tror du alla människor som drabbats bara låtsas kvävas? Har själv bekanta som drabbats. Det är ingen jävla bluff. Det är möjligt att viruset är manmade från ett labb men nog fan existerar det oavsett var det kom ifrån.
Bland annat New York Times och MSNBC rapporterar att det råder kaos till följd av galopperande coronasmitta i New York. Man uppmärksammar särskilt Elmhurst sjukhus i Queens som rapporteras utgöra ett av krisens mest drabbade platser med en apokalyptisk stämning på och omkring sjukhuset. Efter att filmklipp som motstrider den bilden nu sprids på sociala medier ifrågasätts dock de konventionella mediernas rapportering i den amerikanska allmänheten.
https://nyadagbladet.se/utrikes/motstridiga-bilder-av-coronakrisens-epicentrum-i-new-york/
Den brittiska regeringen vill öka antalet britter som testas för coronaviruset från 11 000 dagligen till 25 000, ett projekt som nu försenas efter att det framkommit att nyckelkomponenter för testerna har kontaminerats med coronavirus.
https://nyadagbladet.se/utrikes/brittiska-coronatester-kontaminerade-med-virus/

Finns inget att se här
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är inte bara Lena Mellin som uppskattar det. Det är alltid trevligt med lite nya viner. Tycker du att Systembolaget ska införa coronatider, alternativt stänga ned helt?

Svårt detta med stängning av Bolaget. Å ena sidan skulle man kanske minska antalet fall av barn- och hustrumisshandel på det sättet, samt förbättra den somatiska folkhälsan så att vi får bättre motståndskraft. Men å andra sidan tror jag att många "behöver" alkoholen nu för att lugna nerverna...

Hur eller hur, så är det onödigt att locka dit människor som INTE har ett alkoholberoende eller "-behov", utan BARA går för att det har kommit ett nytt vin... Sådant måste man tänka på, förutse. Allt som kan minska kundströmmarna nu är bra. Och just Bolaget behöver inte ens tänka på försäljningssiffrorna, till skillnad från andra butiker. Tvärtom - ju färre som handlar desto bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in