2020-04-04, 10:12
Medlem
Merwinnas avatar
Har Löfven börjat svetsa ihop sin kejsarkrona, ännu..?

Skämt åsido, så har jag en allvarlig fråga också. Ofta när patienter gått igenom operationer, så får de särskilda andningsövningar för att motverka lunginflammation. Det finns t.ex. en genomskinlig apparat med olikfärgade kulor. Patienten ska ett visst antal gånger per dag suga upp kulorna, för att fylla lungorna ordentligt.

Jag funderar: om man misstänker att man är i det inledande skedet av covid. Skulle det hjälpa, om man kom ihåg att andas in riktigt djupt och fylla alla lungblåsorna, då och då? (Och då naturligtvis inte på bussen eller Systembolaget en lördag! )

Och på tal om Systembolaget, så tycker jag att det är märkligt att de inte tänker till mer, än att de släpper nya viner nu - så att alla "vinkännare" måste dit och köa. (Det stod om det i AB igår.) En så onödig grej är ju inte precis svår att skjuta upp. Jag blir TOKIG på all sinnesslöhet på alla nivåer...
Citera
2020-04-04, 10:13
Medlem
mrtassles avatar
Vet vi hur FHM räknar döda?
Bara avlidna på sjukhus ?
Jag har mycket svårt att tro att man slösar tester på redan avlidna personer som dör i hem och i äldrevården.
Det måste vara ett mörkertal som är större än bekräftade döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Smittar sedlar?

Kina drog ju in alla sedlar och tvättade dem innan de gick ut i handeln igen så de ansåg att sedlar smittade tydligen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Björn Eriksson helgstudion.

Ok, hemska siffror. Men kommer bli sju resor värre när vårdplatser tar slut. Helt ofattbart att Sverige valt denna väg som enda landet i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
"det finns inget som tyder på att barn sprider smittan, enligt Karin Tegmark Wisell på Folkhälsomyndigheten,"

Tror vi på det? Jag gör det inte alls.
Nej absolut inte!
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Är även siffrorna angående funktionell analfabetism riggade?

Om man exkluderar 25% av materialet, så svar: Ja. Siffrorna är lika missvisande som antalet covid19-fall i Sverige, eftersom endast en bråkdel av de som borde testas faktiskt testas.

Sedan ljuger du om att Sverige ligger i toppskiktet i Pisa. Man ligger i mitten. Vilka fler osanningar far du med,.och vilken är din agenda?
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Lurigt värre. Kanske faller man bara platt till marken inom 48 timmar då?

Det här viruset blir bara konstigare och konstigare. Känns nästan som designat för att döda? Kanske är det framodlat i något laboratorium ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag säger inte att du har fel. Men varför skulle man röntga lungorna på en person som kommer in på grund av trafikolycka??
Forskning? Undersöka lungorna då patienten har skadat något så det partiet röntgas? USA gillar att överdriva användningen av röntgen för att tjäna pengar? Brutna revben? I don't know. Vet inte hur röntgen fungerar och hur rutinerna där borta ser ut. Ska kolla om jag hittar klippet.
Citera
2020-04-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det är väl bara att lämna mobilen hemma - det går utmärkt att göra.

Och framför allt: byta operatör eller köpa kontantkort..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Varför säger AftonBladet att över 80% får lindriga symtom, var inte runt 70% bekräftat för 1-2 veckor sen? All denna varians i information, ingen som har koll?
Det här är ett nytt virus. Kunskaperna växer vartefter tiden går . . . . .
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det står inget i artikeln att bilindustrin ska starta.

Nej, men det diskuteras om hur man ska återstarta bilindustrin i Tyskland.

Jag kan inte se hur det kan skydda mot död och konkurser i Sverige. Så ja, det är fortfarande katastrofstämning här i Sverige oavsett vad den användaren tror.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Björn Eriksson helgstudion.
Han sa att det var 30-talet fler sen igår (han sa inget om att det skett under natten) då det var 204.
Alltså är det ett 30-tal sen 11.30 igår.
Det var 25 igår
Det var 30 i förrgår
Det var 45 den 1:a april
Senast redigerad av crisscross 2020-04-04 kl. 10:18.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Här är klipp från matchen.
https://m.youtube.com/watch?v=rBT9NCvOB1I

Det du hör är publikljud från PA ! Den spelades utan åskådare!

Liverpool-A Madrid spelades med dagen efter tror jag det var!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jdE9Qw/kriminellt-att-den-matchen-spelades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in