2020-04-04, 08:30
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Nej, än så länge är det inte socialt accepterat att bära munskydd men det får vi ändra på. Jag har mun/ögonskydd jämt när jag är ute bland främlingar, folk stirrar mindre och mindre för var dag som går så det är bara att fortsätta att normalisera skyddet. Vi vet att svensson är en jävla stimfisk, om Löfvén säger att ”mask är bra” kommer alla jävlar att ha trasor runt truten på två röda, men innan det sker kan vi andra gå i bräschen och visa att det är okej att värna om sina medmänniskor. Det är bara en promille som verkligen beter sig som skit mot oss maskbärare, men det är bara att fråga om de är lika stöddiga när de ligger i respirator så ser man hur polletten trillar ner i maskineriet. Om någon hostar loss bland allmänheten ska man ställa till ett ordentligt jävelskap på direkten och visa att det beteendet inte är okej.

Alla har en skyldighet att skydda sig!

Saxar in citatet från Maria van Kerkhove

What is important is that:
Everyone needs to do what they can to prevent themselves from getting infected and by preventing themselves from getting infected and taking those measures will prevent the onward transmission to someone else who can perhaps be more vulnerable.
- Maria van Kerkhove

Ju fortare vi fattar att det är vi själva som är vattnet i denna tsunamin,

som sköljer in över den svenska vården och vårdpersonalen,

ju fortare kan vi minska smittspridningen,

och på det sättet hjälpa till.
Citera
2020-04-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Undrar om alla extrema riskreducerare i denna tråd är icke rökare, nykterister, "fartlydiga lugna bilförare" etc etc...

Inse att när allt detta är över kommer, om vedertagen statistik och fakta stämmer, ca 60% smittas av dem 1%dö. Då kan alla länder, oavsett strategi /restriktioner räkna med ca 6000 döda per 1milj. Överbelastat sjukvård kan marginellt påverka dödstalen, men majoriteten av dem som kommer sållas bort på IVA hade ändå inte överlevt trots IVA vård. Inget land kommer överleva i lockout i många år tills vaccin dyker upp. Sorgsmt att inte ni och världen inser det och för världen in i en ekonomisk nedgång som kommer kosta många många mer liv (med lång förväntat livslängd) än corona liv (med kort förväntad livslängd). Sverige har den mest dansade strategin och kommer snabbast ta sig ur den här krisen och därmed ha en stor fördel jmf med resten av världen.

Det är i det fetade du har helt fel.

För annars måste du ju förklara vaför det dör färre i Norge som har samma antal smittade (ungefär) och varför dödstalen i Spanien och Italien var 3-4% av antalet bekräftat smittade till sjukvården kollapsade och det gick upp till över 10%.

Sanningen är att så länge sjukvården kan absorbera antalet fall dör få.

I Kuwait där jag sitter har ingen dött trots ett par hundra smittade, bra sjukvård och litet tryck gissar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sveriges taktik vs Danmark

Tänk er att det går in en otäck bråkmakare genom grinden till er tomt. Han luktar förfärligt, har läskiga tatueringar föreställande bloddroppande knivar och hängsnaror på kroppen. På ena handen sitter ett knogjärn på plats och i byxlinningen skymtar en revolver. Ni har blivit varnade, i förra veckan var busen i ett hus i grannbyn och slog ihjäl mamman, ett barn, en hund samt åt upp familjens marsvin levande.

Alt 1. Ni tänker att mannen kanske inte är så farlig som han ser ut. Lika bra att bjuda in honom på en kopp te så går nog allt bra. Ryktet att han varit i andra hus och bråkat tror ni inte på, man ska inte döma någon på förhand. Om busen ställer till problem är det ju bara att be honom gå iväg.

Alt 2. Ni stänger och låser snabbt dörren, tar fram hagelgeväret och säger till familjen att gömma sig under sängarna. Ni ropar åt busen genom den blockerade dörren att ni skjuter skallen av honom om han försöker forcera dörren.

Är ni svensk eller dansk?

Du får ändra lite i ditt inlägg. För det första är det inte vilken bråkmakare som helst utan en utomjording. Danskens hagelgevär biter inte på utomjordingen. Dessutom släpper dansken in honom i hemmet och sen, när utomjordingen går runt och letar och rotar, då gömmer sig dansken under sängen.
Citera
Medlem
Citat:
Du kan förgå med gott exempel och frivilligt smitta ner dig så att du snabbt blir immun och kan rädda ekonomin. Ska vi säga så?
100% jag och du (om du inte redan är en arbetslös loser) tillhör definitivt dem som måste riskera att exponera oss samt troligen kommer smittas. Dels för att uppnå immunitet med framförallt för att få ekonomin att börja rulla...
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, det passar bar ihop med din foliehatt. Eller kör du toalettpapper istället för folie?
Vad vill du ha sagt med ditt efterblivna inlägg? Du kan väl åtminstone försöka bemöta sakfrågan istället för att spy ur dig begåvningsklen mundiarré i tråden?
Citera
2020-04-04, 08:32
Avstängd
sherms avatar
Japans Vice Premiärminister kallar WHO för CHO - China Health Organization.
Speaking to Japanese lawmakers, the deputy prime minister said the WHO should change its name to the "CHO," or China Health Organization.
<klipp>
And now, at last, the petition has gathered 300,000 signatures – or rather, 500,000 signatures. People think the World Health Organization should change its name. It shouldn’t be called the WHO. It should be renamed the CHO. This appeal is truly resonating with the people.
https://www.youtube.com/watch?v=U-746eJGyUI

Kan bara instämma alltså, vilket virusspridande skräpland Kina är..
Citera
2020-04-04, 08:33
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Du kan förgå med gott exempel och frivilligt smitta ner dig så att du snabbt blir immun och kan rädda ekonomin. Ska vi säga så?

Flera miljoner svenskar agerar föredömligt och agerar på detta vis.

Riskgrupperna måste hålla sig undan under tiden.

Enda sättet.

Snart är det över.
Citera
2020-04-04, 08:34
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
100% jag och du (om du inte redan är en arbetslös loser) tillhör definitivt dem som måste riskera att exponera oss samt troligen kommer smittas. Dels för att uppnå immunitet med framförallt för att få ekonomin att börja rulla...
Jag går till arbetet varenda dag, din jävla fitta. Jag måste hantera skitmänniskor som du ute i samhället och det gör jag genom att skydda mig. Än så länge får du chansen att rätta dig efter en tillsägning, blir läget mer akut får du noll chanser att bättra dig. Ditt drag.
Citera
Medlem
När kommer testerna som visar om man haft Corona?
Citera
Medlem
Citat:

Ja, kan inte alla Mars 2020 konton köra ett mässlingsparty inne på epidemologen på karolinska så att Anders Tegnells flockimmunitet går lite fortare.

Glöm inte att smitta hela er släkt också, föregå med det goda exempel ni säger er förestå här i forumet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är i det fetade du har helt fel.

För annars måste du ju förklara vaför det dör färre i Norge som har samma antal smittade (ungefär) och varför dödstalen i Spanien och Italien var 3-4% av antalet bekräftat smittade till sjukvården kollapsade och det gick upp till över 10%.

Sanningen är att så länge sjukvården kan absorbera antalet fall dör få.

I Kuwait där jag sitter har ingen dött trots ett par hundra smittade, bra sjukvård och litet tryck gissar jag.
Norge ligger troligen efter oss. Mkt tackvare striktare restriktioner, dvs kommer ta längre tid för dem att ta sig ur denna kris. Alltså ser bra ut på kortsikt men inte långsiktigt. Hänger du med? Vi kommer ge palliativ vård till 70-80+ av dem dör ändå 90% givet att dom måste till IVA.
Citera
2020-04-04, 08:35
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Undrar om alla extrema riskreducerare i denna tråd är icke rökare, nykterister, "fartlydiga lugna bilförare" etc etc...

Inse att när allt detta är över kommer, om vedertagen statistik och fakta stämmer, ca 60% smittas av dem 1%dö. Då kan alla länder, oavsett strategi /restriktioner räkna med ca 6000 döda per 1milj. Överbelastat sjukvård kan marginellt påverka dödstalen, men majoriteten av dem som kommer sållas bort på IVA hade ändå inte överlevt trots IVA vård. Inget land kommer överleva i lockout i många år tills vaccin dyker upp. Sorgsmt att inte ni och världen inser det och för världen in i en ekonomisk nedgång som kommer kosta många många mer liv (med lång förväntat livslängd) än corona liv (med kort förväntad livslängd). Sverige har den mest sansade strategin och kommer snabbast ta sig ur den här krisen och därmed ha en stor fördel jmf med resten av världen.

Eller så slutar man tänka på ekomin hela tiden Tycker du inte att det är ett otroligt uråldrigt system som är skapat av girighet och makt av galna gubbar ? Har du inte märkt att det är dessa äckel gubbar som fortfarande skapar problem i världen? Bort med skiten så den yngre generationen inte lär sig vad pengar är och kom på något nytt. Ska inte vara så svårt, men såklart vi vet inget bättre så pengar makt kommer existera minst 1000 år till. Jag har gott om pengar men är bara trött på hur besatta alla är av pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in