Citat:
Ursprungligen postat av
Tacticalchaos
Tjena folket.
Lånar tråden lite igen för en ytterligare fråga som någon kanske har lust att svara på - för jag är aningen förvirrad.
Ligger på en Testo E only kur som påbörjades 27 november. 7 veckor in tog jag prover och mitt testo låg på då ynkliga 39 nmol/L samt östriadol på 409 pmol/L.
29 januari höjde jag dosen testo till 500 mg e5d och även här utan AI för det blev massa strul hos leverantören.
21/2 började jag med Aromasin 20 mg ED och legat på det fram tills dagens datum.
Jag fick precis tillbaka mina provsvar och mitt testo låg på ynkliga 54 nmol/L och östrot på 297 pmol/L.
Jag skulle uppskatta att mitt östro legat på runt 550-600 när jag började med aromasinet och isåfall har det ju sänkts med 300 enheter på 3 veckor vilket jag antar är ok? Men det är fortfarande åt helvetet för högt.
Och hur fan är det möjligt att lega på 54 nmol/L testo på 700 EW?
Är det östrot som sänker testot såpass mycket eller har jag fått skitgrejer två gånger i rad? För detta verkar ologiskt.
Sen är det kommer till östrot, 20 mg aromasin ED är väl en såpass hög dos och borde väl sänkt östriadolet en hel del eller är det helt enkelt inte tillräckligt starkt?
Jag har fördelat sticken till 2 st nu senaste veckan till 250 mg mån & tors..
Ska jag höja dosen AI eller fortsätta som jag gör? Sänka testot?
Tacksam för svar och ledsen för wall of text.
God helg!
Kan vara skit grejer, men jag tror att ditt testo converterar till östro när jag ser på dina siffror.. fortsätt att sätta två dagar i veckan nu som du gör i 2-4 veckor och ta nytt prov. Är östrot / testot fortfarande åt helvete så hade jag provat antingen att köra arimidex istället eller kört några dagar med letro så du blir nollad sen gått på aromasinen igen och se hur det utvecklar sig.
Vad kör du för märke på testot och ai?