2020-04-04, 03:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Har uppenbarligen inte intuberats för skojs skull när jag var frisk :P Är kroniskt sjuk, har kroniskt sjuka i familjen, sitter själv i karantän, offrar för närvarande min inkomst för att behålla hälsan.

Vet inte vad det är du tycker jag behöver be om ursäkt för?

Ser inte någon anledning att sprida överdrivet dramatiska mardrömsscenarior för det? Man kan ta detta på allvar utan att sitta som en hysterisk kärring och tugga fradga över alla uppvarvade skräckbilder man kan hitta på eller leta upp på skitsidor som fucking expressen.

Det är märkligt att du uppfattar mig som en hysterisk kärring då jag sitter i karantän för mina närmaste och för sådana som dig. Aja, orkar inte bråka mer med dig. Jag sitter där jag sitter och det är som det är. Jag hoppas vi alla kommer ur det här helskinnade. Jag gav dig en källa, du får värdera den som du vill. Tänker inte bråka mer med dig. Du gör som du vill. Jag hade hellre legat runt som en galning, men så jävla spännande är det inte!
Citera
2020-04-04, 03:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Vanlig influensa? Omkring 1% och även 3% är olika siffror som olika människor beräknat ungefärlig dödsantalet till. Vi får se. Det har precis börjat öka på igen ser det ut som.

Ja vi får se, jag sitter här med popcornen och väntar.
Citera
2020-04-04, 03:32
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Hur tror ni Sverige kommer se ut efter Corona? Hur kommer vår politik se ut? Vad kommer det lämna för "sår" i oss som folk, detta som sker?

Ursäkt flummig fråga men skulle vilja höra andras tankar om framtiden i vårt land...
Invandringspolitiken tror jag kommer förändras drastiskt och flera få avslag på asyl framöver. Ekonomiska problem kommer möjligt leda till besparingar och människor kommer vilja ha en rödare, icke vinstdrivande politik gällande vård och omsorg etc eftersom de insett att kapitalism, inte gynnade dem vid kris. Folk säger att högern kommer vinna på det här (alla som skrikit om rasism och 30-talet efter depressionen, första världskriget mm.) men möjligt är det just det röda laget som vinner nästa val. Om de inte lägger resurserna på mer invandring och människor med pengar nu.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-04-04 kl. 03:34.
Citera
2020-04-04, 03:33
Medlem
Synd att Sverige valde italiens taktik när de kunde tagit rygg på finland.
Citera
2020-04-04, 03:33
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja vi får se, jag sitter här med popcornen och väntar.
Nja kanske dumt. De flesta av oss kommer kunna förlora någon. Kanske fler människor vi har i våra liv.
Citera
2020-04-04, 03:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
I Belgien dör det nästan 200 om dagen nu. Och dom är 11 miljoner och har karantän.

Det är ju ca. 3-4 veckors eftersläpning, sen får du lägga till alla som de smittat i sin tur.
Citera
2020-04-04, 03:35
Medlem
Sverige har sämre metoder än de hade på medeltiden enligt amerikansk expert.

37.40 in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9Q53KWZFMU&feature=emb_title
Citera
2020-04-04, 03:36
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Då de lät viruset ta sig in på äldreboendena på grund av brist på skyddsutrustning hos personalen så kommer tusentals åldringar dö. Det hade kunnat undvikas genom tidigt agerande, dock har S-regeringen hela tiden varit tvåa på bollen. Man kunde gjort som Sydkorea i februari och räddat liv.

Nej nej nej, enligt ningudo kommer vi bara sjunka i antalet döda, så oroa dig inte, vi kommer gå ned till säkert 1 död om dagen, och det är om vi har otur!

Eller hur ningudo?!
Citera
2020-04-04, 03:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Nja kanske dumt. De flesta av oss kommer kunna förlora någon. Kanske fler människor vi har i våra liv.

Jag har gjort vad jag kan och förlikat mig med det! Nu är det antingen popcorn och ö/whiskey eller lägga sig ner och dö. Jag tar det förstnämnda. det som händer, händer!
Citera
2020-04-04, 03:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Sverige har sämre metoder än de hade på medeltiden enligt amerikansk expert.

37.40 in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9Q53KWZFMU&feature=emb_title

Muslimerna kommer alltså att kunna relatera.
Citera
2020-04-04, 03:39
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har gjort vad jag kan och förlikat mig med det! Nu är det antingen popcorn och ö/whiskey eller lägga sig ner och dö. Jag tar det förstnämnda. det som händer, händer!
Iofs så satt jag o åt en hel del popcorn när jag började följa det här viruset och googlade efter andra. Insåg att det skulle sett märkligt ut om någon såg mig sitta och dricka saft till dem och läsa om människor som transporterats runt för att greppa olika sjukdomsutbrott.
Citera
2020-04-04, 03:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Levande 90-åringar jobbar ändå inte.

Tänk så fantastiskt att kanske få uppleva två århundraden? Det finns barn som dör av cancer när de är 3 år gamla! Ha lite empati och ödmjukhet inför livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in