2020-04-04, 02:04
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Häpnadsväckande. 16:37 på västkusten, 7 timmar kvar, kan de spräcka 40000 redan idag?
USA 40000 på en dag = hälften av kinas fall(3,5 månader). Makalöst
Verkligen. Svårt att begripa deras sjuka tillväxt
Citera
2020-04-04, 02:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
I Sverige har inte ens personalen munskydd.

Jag känner mig så trygg av dessa uttalanden, öööh nej. Sen att jag känner massor av hemtjänstpersonal och vet att det är sant, gör mig otrygg så in i helvete. Det är faktiskt människor som jag bryr mig om och som gör ett jättejobb för våra gamlingar. Dessa förtjänar vårt stöd, inte att vi kastar dem åt vargarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Inget på Dn eller Svd eller Svt om WHO's nya info "kan vara luftburet".

Aftonbladet skrev något men "kan" är inte samma sak som "är".

"Kan" = Ding Ding värld/Aftonbladet.

"Är" = Svt/stabsmöte/DN/Svd.

Är det för magstark information för folk, ifrågasätter tvål.

Blir det aerosol "droppen" som får bägaren att rinna över?
Vem bryr sig? För en vecka sedan gick man ut och sade att det inte var luftburet. WHO har ingen trovärdighet.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ofattbart. Accelerationen ör skrämmande och då har dom ändå bra ledare & militär därborta. Vad har vi? Jag vågar inte tänka på rökta vi är, folk kommer dö som flugor i Sverige nästa vecka

Vi är inte USA, vi är inte rökta alls utan ganska safe, vi har inte den paniken som kommer frodas i US utan vi har A-kassa osv.
Citera
2020-04-04, 02:06
Medlem
arbetets avatar
Kom just på den ultimata lösningen på ett stort problem kring smittspridningen.

Obligatorisk niqab för alla i alla offentliga sammanhang.

Citera
2020-04-04, 02:07
Medlem
Kakap0s avatar
Som dem flesta nu förmodligen vet så jobbar jag inom livsmedel/handel.

Vi beställde plexiglas till våra kassor, men vi fick "ACCESS DENIED" (för dyrt) så vi bröt då istället sönder en "gatupratare" och tog plasten därifrån och byggde våran egna coronavirus skydd i kassan med massor med tejp + plasten från gatuprataren!

Företag = 0
Arbetare = 1

Kan seriöst inte vänta förräns vår distrikt eller regionschef kommer på besök <3
Citera
2020-04-04, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det har jag, flera ggr (och det var inga problem, jag var frisk). Ta inte mitt ord för det hela, det var inte mina ord - läs själv:

https://www.expressen.se/gt/lars-38-sa-var-det-att-ligga-i-respirator/

Det verkar ju faktiskt som det här viruset ger lite extra nasty effekter, som att man inte blir nedsövd som vanligt t.ex.

Trams. Expressens jävla clickbait har jag inget till övers för.
Citera
2020-04-04, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Inget på Dn eller Svd eller Svt om WHO's nya info "kan vara luftburet".

Aftonbladet skrev något men "kan" är inte samma sak som "är".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGJMq9/who-mojligt-att-corona-kan-vara-luftburet

Sen skriver de att det inte är vetenskapligt "fastställt" lol!

De rider verkligen på att forskare inte har en SWTO scientist world truth organisation, samordnande verksamhet.

"Kan" = Ding Ding värld/Aftonbladet.

"Är" = Svt/stabsmöte/DN/Svd.

Är det för magstark information för folk, ifrågasätter tvål.

Blir det aerosol "droppen" som får bägaren att rinna över?

Citat:
A senior WHO official told reporters there was some possibility of airborne transmission of the virus that has now infected over 1 million people and killed 50,000 people worldwide since emerging in China last December.

But the main driver of the pandemic was still believed to be sick people with symptoms who were coughing and sneezing and contaminating surfaces or other people.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-who/who-opens-door-to-broader-use-of-masks-to-limit-spread-of-coronavirus-idUSKBN21L2UK

VGs oversetting av noe av teksten:
Citat:
Det er en viss mulighet for at viruset kan spres via luftsmitte, men hovedårsaken bak smitten ser fortsatt ut til å være syke folk som hoster eller nyser og dermed forurenser overflater eller andre mennesker med viruset, uttalte WHO-ekspert Mike Ryan fredag kveld.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e8784b03a1564001868028e
Citera
2020-04-04, 02:08
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kom just på den ultimata lösningen på ett stort problem kring smittspridningen.

Obligatorisk niqab för alla i alla offentliga sammanhang.

Jag tror att USA har genomfört detta, men inte säker.
Citera
2020-04-04, 02:09
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Som dem flesta nu förmodligen vet så jobbar jag inom livsmedel/handel.

Vi beställde plexiglas till våra kassor, men vi fick "ACCESS DENIED" (för dyrt) så vi bröt då istället sönder en "gatupratare" och tog plasten därifrån och byggde våran egna coronavirus skydd i kassan med massor med tejp + plasten från gatuprataren!

Företag = 0
Arbetare = 1
Vad är en gatupratare?
Citera
2020-04-04, 02:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Hehe, 90-åringar har levt på skattepengar i minst 25 år, med tanke på hur lite faktiska pengar de betalt in för vad de får ska de inte klaga, de har haft ett bra liv, det är vi (de som betalar skatt) som ska oroa oss!

Det är pengar som de själv har betalat in, bland annat för att du ska få det bra (ha ett jobb och vårda dem) - du måste vara dummare än tåget! Om karma finns så hoppas jag verkligen att du oroar dig!

Om det är något vi brister i, i dessa tider så är det vad de gamla kan lära oss. Visst det finns Google och internet, men deras samlade kunskap har värden, inte alltid hårda men ibland mjuka, som man kanske inte kan sätta ett värde på.
Citera
2020-04-04, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Precis så kan det vara...

Kan kan det säkert men det är knappast den vanligaste erfarenheten. Har själv varit intuberad, sövts, sederats etc. flertalet gånger. Oftast minns man inte ett skit och vaknar omtöcknad och förvirrad med ont i halsen. Några gånger ett visst obehag och känsla av luddiga minnen och drömmar. Men knappast min "värsta mardröm". Då är jag ändå en person som inte svarar bra på just sövning och sedering utan ofta vaknar lätt t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in