2020-04-04, 00:52
Medlem
Va är chansen att bli smittad på gym.
Citera
2020-04-04, 00:53
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel!
Var får ni era siffror från?
80%?
Källa tack.

Jag bara rättade ett skrivfel. Att 20% behöver vård är ganska allmänt känt. Här har du en video att glo på.

https://youtu.be/uaIzj3s3p4A?t=27
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Skrev ju inte att det var EUs fel. Jag skrev att EU fallerar.

Ja men det hade väl inget att göra med just det du skrev?

Jag kan ju skriva;
"Nu dog det femtioelva människor i covid-19 igen. Antibiotikan fallerar."
Ungefär samma bäring liksom. Om du vill kritisera hur EU fallerat så kan du ju ta upp alla transporter som fastnat mellan EU-länder osv, men Turkiet har ju inget med det att göra.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vi får inte in utrustning i EU. Och när vi väl får in det så blir det som med andningsskydden som Frankrike beslagtog. Nu har länder utanför EU också börjat ta grejer vi beställer. = EU fallerar.
Vi måste släppa det här kina-beroendet.
De masker man skickat därifrån duger inte ens till bolivianska gruvarbetare och är fulla med alla möjliga nya sjukdomar.
Låt turkarna ha det, vi ska kunna tillverka något så simpelt i stor skala i Skandinavien.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
WHO: Möjligt att coronaviruset kan vara luftburet
Fredag presskonferens. Källa: Dagens Industri

Källa: cnbc.com
Who: "More and more young people are dying from the coronavirus"

Återigen fick "foliehattarna" rätt mot både. WHO och FHM.

Var det inte Tegnell som sa att han vet bäst, alla som säger annat är bara självutnämnda experter?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2KK
Turkiet är gudskelov inte med i EU, men jag insämmer med att EU krakelerat totalt i den här krisen .... Swexit ASAP!

Där är vi överens, EU har visat sitt sanna ansikte med råge, den skammen går inte att laga.
Citera
2020-04-04, 00:54
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Stor.
Svett från massa människor. Folk som flåsar när de tränar, ofta många i samma lokal...
Ja de säger säg självt kan ja tycka.
Gymmen borde inte vara öppna helt enkelt.
Citera
2020-04-04, 00:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Alla ni som sitter och gapar att karantän är mer farlig glömmer bort en hel jävla massa viktiga faktorer.

1. OM länder INTE hade haft restriktioner och karantääner” så hade BETYYYDLIGT massor med måånga fler dött. FATTAR NI INTE DET ? Vi pratar 10-15 % av hela länders befolkning.

2. Fattar du hur en familj mår efter att ha förlorat en i familjen ? Är ni dum på riktigt?
Om man inte har karantän och restriktioner så skulle det innebära att en eller flera dig i varannan och var tredje familj. Hur tror du människor skulle må? Kunna sköta sina jobb? Ta hand om varandra ? Vara bra föräldrar till sina barn ?

Holy fuck vilken folkhälsa i botten om man skulle lyssna på er - ”herreguuud ekonomin folket”. Ni är av samma folk som tycker det är fruktansvärt när en polis lägger handfängsel på någon dom griper.

Jag blir galen hur sjukt trög man måste vara som inte förstår vidden av spridning och dödsantalet om ett land inte skulle agera alls och låta allt vara som vanligt. Ni som inte kan ta till er det måste leva i någon fantasivärld.

Kan bara hålla med dig och säga att många på detta forumet fattar inte vad det är att förlora en familjemedlem.
Citera
2020-04-04, 00:55
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Inte låg iallafall. Är man minsta orolig över smitta är man fullkomligt efterbliven om man går till gymmet i dessa tider. Det borde man väl ändå förstå med tanke på allt? Samhället har inte gått bananas för att det är kul liksom...
Citera
2020-04-04, 00:57
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja men det hade väl inget att göra med just det du skrev?

Jag kan ju skriva;
"Nu dog det femtioelva människor i covid-19 igen. Antibiotikan fallerar."
Ungefär samma bäring liksom. Om du vill kritisera hur EU fallerat så kan du ju ta upp alla transporter som fastnat mellan EU-länder osv, men Turkiet har ju inget med det att göra.

Okej. Jag borde skrivit "samtidigt som" innan EU Fallerar så hade ni fattat vad jag överhuvudtaget menade. Ska tänka på det nästa gång. Noterat.
Citera
2020-04-04, 00:57
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag bara rättade ett skrivfel. Att 20% behöver vård är ganska allmänt känt. Här har du en video att glo på.

https://youtu.be/uaIzj3s3p4A?t=27
Aha YouTube trumfar både WHO och FHM, uppfattat!
Garanterat det vanliga felet att man inte räknat med mörkertal.
Citera
2020-04-04, 00:58
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:

Ganska hög gissar jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto