2020-04-04, 00:14
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2KK
Finns gott om självutnämnda förståsigpåare just nu, man får sig några goda skratt när man läser deras domedagsprofetior
Japp. Jag har tröttnat på två grupper, de som är som han och snackar om siffror som skulle får spanska sjukan att se mild ut, och de som förminskar virusets fara och jämför den med en vanlig induensa.
Citera
2020-04-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag tror att politikerna kommer ta över istället för FHMs folk, våra kära politiker känner att skiten är på väg mot fläkten och handlar för att göra det enda vettiga och det är att stoppa spridningen på ett mer konkret sätt och även rädda sina egna usla skinn.

Det får vi verkligen hoppas inte sker. Politiker är just, politiker. De besitter ingen spetskompetens i någonting. Och knappast heller i detta ämne. Dessutom verkar våran regering bestå av individer med på sin höjd normalbegåvning.
Citera
2020-04-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi är ju också vaccinerade mot TBC från 40-talet fram till runt mitten av 70-talet. Men det har inte dämpat takten hos oss.

Beror på vilka du menar med "vi"
Citera
2020-04-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du svarade på mitt inlägg i en diskussion som handlade om överdödlighet som kan ses exempelvis vid influensa och naturligtvis även för Covid i Euromomo Då kan man se exempelvis om länderna verkar underrapportera som Frankrike gjort initialt. Covid leder en överdödlighet över förväntat för respektive land. Någon utplanad kurva för Italien finns inte där.

Tänk på att dödligheten släpar efter nya fall. Inför man skärpta restriktioner kan man se minskning av antal nya fall inom en till två veckor och dödligheten kommer ytterligare två veckor därefter.
Citera
2020-04-04, 00:17
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Vi får se ifall vi behöver en lockdown för att minska antal smittade. Än så länge har den exponentiella tillväxten varit låg i Sverige.

Ja men vi följer samma kurvor som Italien, Tyskland osv samtidigt har dödligheten varit ovanligt hög, det är där du har problemet.
Citera
2020-04-04, 00:18
Medlem
Vasterass avatar
Detta virus är långt ifrån stoppat.
De styrande har agerat fel och tusentals kommer att dö därför.
Citera
2020-04-04, 00:18
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Stenafärja kan bli ett sjukhusskepp

https://www.expressen.se/gt/stenafarja-kan-bli-ett-sjukhusskepp/

Sedan när fartyget är fullbelagt, kan de bara sänka skiten en bit ut från kusten.

Så slipper de göra som enligt nedan:

Coronasjuka nekas vård – erbjuds morfin istället

https://samnytt.se/just-nu-coronasjuka-nekas-vard-erbjuds-morfin-istallet/
Citera
2020-04-04, 00:19
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Detta virus är långt ifrån stoppat.
De styrande har agerat fel och tusentals kommer att dö därför.
Underbart att läsa alla kommentar från folk som har full koll på hur det här skulle ha hanterats ... så vad är din kompetens i frågan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hur vet man att de har bra hälsa? Jag åkte med stor säkerhet på COVID-19 och är nu frisk efter två dagar.

Varför är den säkerheten stor. Du är väl dessutom Somalie va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Därför måste man göra som i Tyskland, som tidigt insåg att viruset smittar asymptomatisk. Man låser in personalen tillsamman med de bonden i 2 veckors skift. Innan man går på ett nytt skift sitter man i en kort karantän och testas.

Jag har också tänkt något liknande men trodde inte det var praktiskt genomförbart... Gör man verkligen så i Tyskland? Hittar ingen info om det.
Citera
2020-04-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Japp. Jag har tröttnat på två grupper, de som är som han och snackar om siffror som skulle får spanska sjukan att se mild ut, och de som förminskar virusets fara och jämför den med en vanlig induensa.
Faran just nu är att vi får en väldigt ung och frisk befolkning när den här svängen är över. Jag hoppas att vi kan skydda så många kroniskt sjuka och gamla dom möjligt.
Citera
2020-04-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tänk på att dödligheten släpar efter nya fall. Inför man skärpta restriktioner kan man se minskning av antal nya fall inom en till två veckor och dödligheten kommer ytterligare två veckor därefter.

Självklart, men vad har det med Euromomo att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in