2020-04-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Men hur mycket droppsmitta finns det i utandningsluften innan det första symtomet? Är det inte mer troligt att personer som hostat och nyst ändå har jobbat på äldreboendena, än att så många har stora utbrott på grund av personal som är påväg att insjukna?

Finns det något land som har genomfört att all personal på äldreboende bär munskydd?

Corona sprids av en asymptomatisk person bara genom att andas eller prata.

"Just breathing or talking may be enough to spread COVID-19 after all"

https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-covid-19-breathing-talking-enough-spread-airborne
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
jag vet det. Men kom ihåg att dom ligger 1 månad efter oss i fas också. Men det var ett svar till en alarmist som hövdade att vi i Sverige skulle få flest döda i hela världen.

Nej, inte kommer vi att bli värst. Jisses. Länder i Afrika eller Indien kommer att bli värst drabbade procentuellt. Där kommer dessutom många unga dö.

Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
När i HELVETE ska folk fatta att resultatet av karantän börjar synas efter 4 jävla veckor, SEN PLANAR DET UT, SEN SAKTA NER. FÖR HELVETE ADIDAS.
Och ja de lever 1 mille mer än Sverige på en yta stor som småland.

Exakt. Effekten av karantänen visar sig inte direkt.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Om man är glutenintolerant, ligger man i riskzonen då?
Citera
2020-04-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Och i verkligheten har givetvis fler dött av Covid-19 än rapporterat. Annat vore både absurt att anta samt ett logiskt haveri.

Så kan det vara och vi kan studera detta också i överdödlighetskurvorna över tid.

https://www.euromomo.eu/index.html
Citera
2020-04-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja för att såna som DU och Tegnell sa att det va för tidigt innan hur fan ska ni ha det?!
Såhär.

1. Ingen nationell karantän alls. Dock en karantän av åldringar i Stockholm. Men ska man införa en nationell karantän ska det ske direkt, annars är det meningslöst.

2. Vi skulle satt alla hemresande svenskar i 2 veckors karantän från början. Kontrollerad karantän. Folk från Italien, Kina, Iran, Österrike
Citera
2020-04-03, 23:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Finns förklaringar till allt.
Men med andra ord påverkar alltså inte karantänen och stängda skolor ett jota, precis som 90% av oss visste från början.

När Danmark skenar iväg får vi det svart på vitt.

Frågan är vad som är lösningen, en total lockdown som i Wuhan där varje lägenhet vart ett område där en smittade resten i familjen och den starkaste överlevde. Sedan kom den lokala polisen och testade för feber och sedan vart det en enkel till karantänsjukhusen där om man utvecklade lunginflammation blev hämtad av militären och sedan aldrig sågs mer.

Jag gillar den öppna linjen bättre men både du och jag vet att någonstans finns det en gräns på vad som kan tillåtas när det gäller rörelsefrihet, jag är rädd att den gränsen närmar sig snart men vi får se.
Citera
2020-04-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Både USA, Frankrike och Spanien ligger på krig 1000 döda per dygn nu då?
USA kommer dnart ha 2000 per dygn.
Citera
2020-04-03, 23:26
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Och detta hade man kunnat förbereda sig på.

Och det har man inte gjort för man har exakt 0kr på det stora hela så man räknar bara strategiskt och företagsekonomiskt. (Psykopati, Machiavelli).

Åk till Alperna det är Ok!
Kom ni hem från alperna det är OK!
Det smittar inte så mycket! (Wuhan nere för räkning).

Det är Ok! (Italien kraschar)
Det är typ OK (Spanien Kraschar)

und so weiter....

Och sen kom skiten hit!

Hade vi fått detta ändå?
Absolut!

Dock är detta så jävla cp-stört dåligt skött så man fan spyr.

Plana ut kurvan nu? Ja man kan ju inte plana ut en kurva om man inte skaffar sig en kurva att plana ut.

Ingenting är ju logiskt i skötseln av detta om man inte har svår Aspergers eller är totalpsykopat som verkligen vill att folk ska dö för folk är ju ändå idioter som bara kostar pengar och gnäller och gör fel "livsval. "

Blablablbalblablblblblbla Värdegrund, Somalier dör blbalbalbalbblablablabla.

Pioriteringar, ekonomi, ansvar, utmaningar Blablbalablbalbalba.

Fanskapet sa dessutom såg jag att ""Ingen hade en aning om att det skulle bli såhär"".
Det visste jag i samma sekund jag läste vad Li Wenliang hade skrivit.
Jävla idiot.
Jag fattar inte hur han kunde vara så dum.
Varför kunde han inte läsa vad som kom från Kina? Nu fortsätter han dessutom sitt jävla flockimmunitetsspel när det inte finns några som helst belägg för att man varken blir immun eller frisk. Jag fattar inte vad som är fel på människan.
Citera
2020-04-03, 23:27
Medlem
Jag har ändå vart rätt lugn hitills. Tänkt att våra förutsättningar skulle rädda oss.
Men jag KAN inte se annat än en katastrof av bibliska mått drabba oss om 2-3 veckor.
Även för de som inte har corona.
För varje människa som dör i corona kommer ju minst en dö som hade överlevt om inte sjukvården var så förbannat överbelastad.

Va säger coronaförnekarna? Vad tror ni sker???

"Alarmisternas" sida får jag också gärna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, inte kommer vi att bli värst. Jisses. Länder i Afrika eller Indien kommer att bli värst drabbade procentuellt. Där kommer dessutom många unga dö.

Exakt. Effekten av karantänen visar sig inte direkt.
Har gått 4 veckor i Italien.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
"journalisten" från Exakt24 frågade hur man tänker när man stänger ett helt land för en influensa, på FHMs presskonferens idag. Har han någon info jag inte har? Sverige har ju inte stängt ned, som många andra.
Citera
2020-04-03, 23:29
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Hur är det egentligen med PostNords postiljoner - är de virustestade - kommer de till våra brevinkast flåsande som vanligt efter de trappor de forcerat i vild fläng? Attjooo....som det kan gå, atjoo...host..host..

Jag hämtar posten i brevlådan och lägger den åt sidan i hallen, tvättar händerna och väntar 3-4 dagar och sedan öppnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in