2020-04-03, 22:56
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hej på dej
Jag tror inte de trollar, det är en naturlig reaktion att förminska och hitta på skäl till att man inte själv kommer att bli drabbad när man är rädd.
Då hjälper det inte att fakta skriker dem i ansiktet, det finns tusen ursäkter att detta inte är farligt.

Hursomhelst.
Jag vill gärna veta vad dina vänner rapporterar från London. Dör det folk på gatorna? Vad händer?

Tack för bra respons Grollaren.

1)
Vad Sverige just nu gör enligt mig är helt huvudlöst sett till risken man tar.

2)
London har trots karantän ett nytt problem:

Människor utan underliggande sjukdomar får i vissa fall inte söka vård, de får åka hem och dö hemma.
Spelar ingen roll att du ringer och är supersjuk.

Yngsta som dog (fullt frisk) var 13 år.
Detta fick jag från en polare i London.

Tänk vad som händer när IdiotSverige kommer börja att prioritera.

Usch.

Återigen fritt fram att skita i vad jag påstår, bilda er en egen uppfattning.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-04-03 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Förstår inte hur det funkar. Har corona någon koll på om den är i en Svensk kropp eller en tysk kropp? Borde det inte vara 60% av jordens befolkning isåfall?

Om man inte lyckas stänga gränsen väldigt länge så blir det samma siffra överallt. Sen hittar viruset inga(eller få) kroppar att fortplanta sig i och det hela saktar ner.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Verkligen inte. Men jag tror att en karantän är mer skadlig för människan än viruset i sig. Det leder till psykisk ohälsa, självmord, våld o nära relationer och förstörd välfärd.

Så du TROR att folk kommer ta livet av sig för att vi håller oss inne istället för att hänga i ett köpcentrum?
Citera
2020-04-03, 22:57
Medlem
Citat:
I Belgien dör det nästan 200 om dagen nu. Och dom är 11 miljoner och har karantän.

Men folktätheten spelar ju in. Se Stockholm. Se New York, se London. Belgien med sin lilla yta skall drabbas hårdare än glesbefolkade Sverige. Det var ju därför Ruinfeldt ville fylla landet med babbar.
Citera
Medlem
I morgon är prognosen totalt 455 avlidna i Sverige. Antal avlidna dubbleras ca var 3,2 dag i nuläget jämfört med var 2,6 dag initialt, data från Worldometers. Misstänker dock att det blir färre än 455 eftersom kurvan ser ut att mattas något.

105
110
146
180
239
308
358
455pred
Citera
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ta dig samman, dödligheten är 0.7 procent.

Möjligen så länge som sjukvården fungerar ja. Observera att en vanlig influensa har en dödlighet på 0.1 procent.

När den är överbelastad och svårt sjuka förvägras intensivvård så lär dödligheten för covid 19 stiga.
Citera
2020-04-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Karantän fungerar om man vet vad karantän är. Tidig isolering så hade delar av problemet varit löst, men med den utomordentliga flathet politiker o tjänstemän besitter så spelar man hasard med människor o deras liv.
I detta läget är det full fart som gäller

Hahahah jupp. Satan va sjukt. Nu blire åka av
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Va ser jag på textTV - coronan KAN var luftburen, men snälla "experter" - tänk till - klart det kan färdas iväg i en vindpust. Hela tiden denna senfärdighet och trögtänkhet - skärpning! Jag bävar för vad som komma skall när regeringen nu följer de som de kritiserat så (t.ex. Ungern)
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
I Belgien dör det nästan 200 om dagen nu. Och dom är 11 miljoner och har karantän.

Brukar vara jobbigt med många smittade på en liten jordplätt. Hade de inte släppt in smittan från början kanske det hade sett bättre ut?

Tidig karantän...mmmm
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Man ska inte dra alltför stora växlar åt något håll gällande Wuhansnuvan, men att påstå att det är som en mild förkylning är bara ignorant. Fakta är bättre än känslor.

Wuhansnuvan. Bra namn.
Jag har länge påpekat att den ska kallas kinesiska sjukan el.likn. för att riktigt ordentligt peka på varifrån den kom.
Citera
2020-04-03, 22:59
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Möjligen så länge som sjukvården fungerar ja. Observera att en vanlig influensa har en dödlighet på 0.1 procent.

När den är överbelastad och svårt sjuka förvägras intensivvård så lär dödligheten för covid 19 stiga.

Det är ingen som vet hur hög dödligheten är, eftersom man inte känner till mörkertalet.
Citera
2020-04-03, 22:59
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Bor i Växjö, och måste säga att det är helt absurt hur bra min stad har klarat sig från coronaviruset än sålänge. Bara 47 fall, 0 döda och 0 på Intensiven . Man hoppas det håller i sig.

Samtidigt känns det just nu som om man befinner sig på Titanic en timme innan det slagit i isberget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in