2020-04-03, 22:46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
2018 var det nästan 1000 som dog av influensa i Sverige

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arets-vanliga-influensa-mildare-an-tidigare
Citera
Medlem
Anonymfs avatar
Vet man varför vissa personer knappt känner av några symptom alls medan andra mår skit i veckor?
Läser ju att tex läkare som smittas av väldigt många blir extra svårt drabbade, lätt att förstå. Men när olika människor får i sig samma ’dos’ men ändå reagerar så olika är med klurigt.
Handlar det bara variationer i immunförsvaret?

Misstänker att jag själv blivit smittad av mitt febriga barn men känner knappt nåt alls.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Slår vad om att de som nu alarmerar om massdöd i Sverige p.g.a. Corona är samma personer som för några veckor sedan var klimatalarmister och förutspådde jordens undergång.

Typ Stefan Löfven?:

Citat:
Stefan Löfven: Tusentals kommer att dö av covid-19

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Hur som helst så får han rätt i bägge fallen. Inte jordens undergång kanske, det tror ingen, men i övrigt.
Citera
Medlem
Jag har en teori som såklart helt saknar vetenskaplig grund. Min pojkvän insjuknade i bekräftad corona för några veckor sedan. Vi sov tillsammans och umgicks hela dagen innan det bröt ut ordentligt, han kände sig lite trött då och vi förstod inte att det var sjukdom. Morgonen efter insjuknade han rejält och låg hemma utslagen i en vecka. Samma vecka fick jag milda symptom med låg feber och huvudvärk som gick över efter ett par dagar. Jag smittade troligtvis även mina föräldrar som fick samma milda symptom, mötte dem precis efter jag hade mött min pojkvän och innan jag visste att han var sjuk. Slutsatsen jag kan dra är att även vi fick en släng av corona.

Nu till det roliga. Jag har i väldigt många år lidit av ett envist halsvirus med nästan ständiga halsproblem. Efter corona-svängen är det som utrotat, och jag har inte mått bättre på väldigt länge. Kan coronaviruset vara så kraftfullt att det slår ut andra, mildare virus som man har i kroppen?

Isf var detta enbart en win-situation för mig (utöver det faktum att jag råkade smittade andra).
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Vem tror att Sverige kommer att bli nya Italien/nya Spanien/det nya coronaskräcklandet inom 1 månad?

Räck upp en hand!

Hittar ingen hand så det får bli:
Citera
Bannlyst
Tjocka Steffe gör en Boris Johnson och berättar för sitt land att många kommer att dö (Boris sa att man skulle tyvärr räkna med att många av våra kära kommer att dö. Detta för 1 månad sen).
Tjocka Steffe säger att han vill få ökad makt för att stoppa viruset.
Mongofacet Tegnell börjar för första gången senaste dagarna börja backa liiiiiiiiiite och börjar erkänna att de "kaaaaanske" haft fel eller nåt.

Hjärntvättade mongon, folk som in i det sista fortsätter med det som idag borde egentligen ge fängelsestraff, dvs "det är inte så mycket värre än influensa", idioter och cyniker som in i det sista stöder tjocka Steffes och Mördells ursprungliga teorier.
Vad kommer de att säga? (Ja, inte ens tjocka steffe och mongotegnell håller med sig själva längre ju)

Tjocka Steffes och Mördells beteende senaste dagarna är INGET ANNAT än början på ett:
"Ok, vi ger upp, viruset vann".

Ja, till och med kaxiga mongofacet Tegnell och lagom tjocka Steffe har givit upp.
Även de, som resten av världen, har behövt ge upp mot Kungen Coronas styrka.
Alla har försökt utmana Corona. Ingen har lyckats komma vinnande ut i denna kamp.
Inte ens stolta, arroganta och mesiga svenska staten lyckas stå ut mot Coronaviruset.
Som jag skrev för några veckor sen: Utmana inte viruset. Du kommer att förlora.
Alla har förlorat. Det går inte att bekämpa en osynlig motståndare.
Ge upp. Ta till de idag enda vettiga åtgärder man kan ta till. Stäng in befolkningen hemma.
Vad händer imorgon?
Den dagen, den sorgen. Rädda så många det går nu.
Kvar finns några troll och bortblåsta idioter som aldrig som idag liknar exakt de japaner som i djungeln fortsatte att kriga för sitt imperium som hade sedan flera år redan kapitulerat.

Bättre sent än aldrig.

PS: Väntar febrilt på nästa artikeln som kossan på AB kommer skriva när staten ger upp.
Men vet nog redan: Stolt att landet tar ifrån oss frihetenehehehehehehehe.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vi går under om vi inte får en stängning snart.
Ta dig samman, dödligheten är 0.7 procent.
Citera
2020-04-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
I natt stänger restaurangerna i Finland men takeaway är ok.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/d77159d8-6f37-4af3-af04-226b05ea2044
Kommer paja enormt för många. Take Away står inte för 5% av intäkterna.
Citera
2020-04-03, 22:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hej på dej
Jag tror inte de trollar, det är en naturlig reaktion att förminska och hitta på skäl till att man inte själv kommer att bli drabbad när man är rädd.
Då hjälper det inte att fakta skriker dem i ansiktet, det finns tusen ursäkter att detta inte är farligt.

Hursomhelst.
Jag vill gärna veta vad dina vänner rapporterar från London. Dör det folk på gatorna? Vad händer?

Jag vill också veta mera om vad som händer i London? Berätta
Citera
2020-04-03, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Hur vore det om vi började fokusera på ”människan” istället för ”företagen”? Nog för att det är sinnessjukt att vår regering gärna offrar oss vid behov, ännu sjukare är att delar av befolkningen både accepterar och hejar på den egna utrotningen. Vad är det för fel på såna som du egentligen? Hatar du dig själv?

Företagen gynnar människor. Gynnar vi företagen så gynnar vi människor. Är det verkligen så svårt att förstå att någon måste berätta det för dig?
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Regering och myndigheter visste vad som komma skulle redan i januari. Man har medvetet valt den här vägen och se till att svenska befolkningen ska smittas på olika sätt. Melodifestival 27 000 åskådare, Vasalopp, vägra stänga skolor, bunker-helg med mera, med mera.

Nu skyller det över ansvaret på den enskilda individen, vilket inte är något nytt. Världens högst belånade folk (statsfinanser är goda), och man skjuter ständigt över ansvar på kommuner, regioner och arbetsgivare – och nu på enskilda individer som inte får redskapen att skydda sig.

- Väl talat!

Myndigheterna predikar att alla medborgare ska ta sitt eget ansvar för att minska smittspridningen. Samma myndigheter predikar att Sveriges elever har skolplikt, och får därför inte stanna hemma för att hejda smittspridningen. Det blir märkligt med motstridiga direktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av futuro
De äldre som byggt vårt land offras nu. De som skulle skyddas. Riksgrupper offras. Folket som måste gå till sina jobb offras. Sjukvårdspersonal offras.

- Sveriges ledning predikar gärna "alla människors lika värde". Men gamla och sjuka svenskar anses inte vara tillräckligt värdefulla för att få överleva. Samhällets ledare offrar gärna svaga medborgares liv, i en jakt att uppnå frälsningen "flockimmunitet".

Citat:
Ursprungligen postat av 2020-02-26
Att förbereda sig för pandemier var aldrig individers ansvar, det var hela tiden myndigheternas ansvar att förbereda sig för denna tid - som vi visste skulle komma förr eller senare.

- Epidemier hanteras genom att stänga gränser. Vanliga medborgare saknar befogenhet att stänga en nations gränser. Den befogenheten ligger hos myndigheterna.

Citat:
Varför ljuger WHO och så många regeringar över hela världen - förutom några små stater i framkant som Singapore, Taiwan osv? Svaret är att något gick sönder i världen när vi inte tittade.

- Kan en förklaring vara att epidemier stoppas med hjälp av stängda gränser? Stängda gränser anses vara en form av främlingsfientlighet, åtminstone ifall det är vita västerlänningar som stänger sina gränser. Asiatiska länder kan däremot stänga sina gränser utan att anklagas för främlingsfientlighet.

Citat:
Orsaken är att världen har åtnjutit allt lägre tillväxtstakt under decennier, samtidigt som alla våra system såsom pensionssystemet är baserade på exponentiell tillväxt. Detta har gjort att nästan alla former av institutioner har tvingats effektivisera in i absurdum, vilket har gett upphov till institutioner som är bräckliga, sårbara och på jakt efter pengar.

- Västvärldens industrier har flyttat till Kina. Därmed saknar Västvärlden fundamentet till en god ekonomi. (Det kan tilläggas att även miljön har förlorat på att industrierna har flyttat från Europa till Asien.)

Citat:
WHO är inte en bastion för global god hälsa, utan är numera en genomkorrupt organisation som har besudlats av Kinas pengar och politiska påtryckningar.

Sverige är ett land på dekis och välfärdssamhället är en fantasi som vi fortfarande tror på, men som inte längre håller ekonomiskt och kommer tillhöra en svunnen era. Sveriges misstag med massinvandring och nu hanteringen av SARS-CoV-2 kommer slutligen spräcka våra institutionella system. Det är synd att detta kommer skyllas enkom på viruset, när verkligheten är att våra institutioner redan hade börjat fallera oavsett om Wuhan hade hänt eller inte.

- Det var dårskap att försöka minska fattiga länders överbefolkning genom att skyffla överbefolkningen till Europa. Fattiga länders befolkningar fortsätter att öka i skrämmande hastighet, trots att stora folkmassor har begett sig till Europa. Journalistkåren fortsätter att övertala Europas invånare att försöka ta emot ännu mer av omvärldens ökande överbefolkning.

Invandringen har bara skapat elände, både i Europa och omvärlden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Verkligen inte. Men jag tror att en karantän är mer skadlig för människan än viruset i sig. Det leder till psykisk ohälsa, självmord, våld o nära relationer och förstörd välfärd.
Det negativa du skriver låter mer alkoholrelaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in