2020-04-03, 22:25
Medlem
Covids avatar
I egenskap av indoeuropéer borde vi ju veta. Deras boskapsvirus och pestbakterier tog kål på nästan hela det gamla Europa. Sedan upprepades bedriften i Amerika.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det kanske hänger ihop med Sveriges hållning till epidemin. Vi är vikingar. Vi förväntas tåla lite virus.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
I filmen jag länkade till tidigare idag (och som jag har nämnt flera gånger för att den var så bra, ursäkta om jag tjatar) sades det att det har muterat och är värre i Italien.

Och mildare på Island.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Nu vill regeringen få ökad makt eller dvs fullt stöd från riksdagen för det experimentet de kör där de använder oss svenska medborgare som försökskaniner.

Tyvärr är de flesta svenskar för hjärntvättade för att fatta hur illa den här diktaturen kommer att bli.

Samlingsregering vore mer demokratiskt och kan fatta snabba beslut.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Samlingsregering
Citera
2020-04-03, 22:26
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Finns det ingen immunitet kommer det bli en väldigt ljus framtid

Skiten hade ju muterats nu? Till något mildare. Och muteras det så försvinner väl immuniteten på folk som haft det?

Intressant.. jag postade ju en artikel om immuniteten förut idag. Har du en annan artikel om att det finns immunitet, och att viruset blivit mildare?
Vill jättegärna ha en länk om du har!

""So far, SARS-CoV-2 also doesn’t appear to be undergoing any extreme mutations as it sweeps across the globe. That may be because it’s already hit on such a successful strategy, and doesn’t yet need to change its tactic. “Right now, it’s seeing a completely naive population” that’s never been exposed to the virus before, Graham says. The virus “doesn’t seem to be responding to any kind of pressure,” she adds.""

https://www.smithsonianmag.com/science-nature/can-you-become-immune-sars-cov-2-180974532/
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag har en teori om att det smittar med aerosoler, dvs andningsluft och i kallare utrymmen hänger de kvar längre som att du ser smittan när du ser din andedräkt i kyla. I varmare ställen så är omgivande luften varmare och aerosolerna faller snabbare ned mot marken och sedan dör viruset av värmen.

Är övertygad om att du har helt rätt i detta!. Virus trivs väl också i kalla miljöer eller? Är ingen expert och vet inte om det sista stämmer men däremot tror jag att skiten sprider sig lättare på just skidorter.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
All vårdpersonal då? Dagligen? (På sjukhus, äldreboende, hemtjänst, hemsjukvård och vårdcentraler). Eftersom många påstår att smittan på äldreboenden spridits pga att folk utan symtom gått till jobbet och blivit uppenbart sjuka 48 timmar senare. Finns det tester som ger utslag för smitta 48 timmar innan första symtomet?
Termometer kan en Securitas testa dagligen med.

Nästest kan utföras med regelbundenhet samt stickprov.

Testerna är inte hundraprocentiga som du skriver men förhoppningsvis är man mindre smittsam ju mindre symptom man känner, detta är vår arbetsteori för stunden iallafall.

Viktigt att snabbt få ut snabba tester i stor skala för att kontrollera förekomsten av antikroppar mot Coronaviruset då dessa mest troligt kan anses "säkra".

Har vi runt 1M smittade är det många som kan förflyttas till de största riskgrupperna inom vården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej. Det är lättare än så. Du förbjuder svenska företag att exportera vårdutrustning. Likt Frankrike och Finland har gjort. Dessa företag säljer då det till svenska staten istället till samma pris.

Förbjuda? Staten hade väl bara kunnat lagt en jätteorder. Om det funnits något driv.
Citera
Medlem
Jag så Tegnell i Skavlan. Är verkligen glad att och förundrad över att vi av alla jävla länder råkar ha någon så vettig. FHM överlag. Vi kan skatta oss lyckliga.
Citera
2020-04-03, 22:27
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Finns det ingen immunitet kommer det bli en väldigt ljus framtid

Skiten hade ju muterats nu? Till något mildare. Och muteras det så försvinner väl immuniteten på folk som haft det?

Förhoppningsvis muterar viruset vidare och blir svagare och svagare, det är logiskt men man vet aldrig om det blir en liten elak virusrackare som gör att allt börjar om igen med andra effekter.
Citera
Medlem
Covids avatar
Knugen ska hålla tal till nationen i statstelevisionen på söndag. Han ska inskärpa allvaret nu när vi klättrar uppåt på dödens kurva.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tillhör de som du kallar sinnessjuka. Men även kungen med Silva sitter och gömmer sig på något litet slott. Överhuvudtaget ser man inte mycket alls av kungafamiljerna. Kanske de har rådgivare som är lika sinnessjuka som mig och några andra här på FB?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Man skulle egentligen kunna säga att rent generellt, så rensar detta virus ut de:

• gamla
  • sjuka
  • personer med dålig livsstil
  • överviktiga/feta
  • rökare
  • missbrukare
  • möjligen klena som har dålig fysik?

Hade även "fula" och "dumma" varit med på listan, så hade man nästan kunnat tro att viruset var designat för att skapa en mer "perfekt värld", lite som Hitler ville
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Kan man konstatera att FHM och regeringen VILL ta kål på Sverige???

Inte nog med att påsklovsveckorna nu kommer, som bara i sig kommer att bli sista spiken i kistan för detta land, så skall man nu börja öppna upp gymnasieskolorna igen också?

Hur i HELVETE tänker man?

Med en ökning av dödsfall till en hastighet av en fördubbling var 4:e dag, vilket rent matematiskt resulterar i 1000 döda om dagen redan runt den 18:e april, så vill man inte bromsa in och begränsa, utan snarare öppna upp?

Man tror ju nästan inte att det är sant.

De öppnar upp för att de stoppat smittspridningen ja.

Inte stoppat, kommer aldrig gå att stoppa. Men dämpat monumentalt iaf.

Inte en slump att dom två länderna som legat i topp på Pisa, ligger i topp i detta deathrace.

Finland och Sydkorea.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-03 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in