Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Som jag just basunerade ut. Hur kommer det sig att vi har så många i kritiskt tillstånd? Annan bedömning än andra länder? Sämre vård? Tar inte in patienter föränn de är riktigt dåliga. Skrikiga nysvenskar går före coronan? Färre vårdanställda , mindre utrustning än andra länder? Vår icke lockdown slår igenom? Annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://www.imperial.ac.uk/media/imp...30-03-2020.pdf
[Reproduction number] "... 2.64 [1.40-4.18] for Sweden"
jösses. Ja de ger Norge ett nummer under 1
Om det är så att Sverige inte testar äldre som dör, inte redovisar folk som dör "with Corona", så är ju de siffror för avlidna Sverige redovisar till WHO alldeles för små!
Undrar vad WHO tycker om det?
Italien gör väl tvärtom har jag för mig jag läst nånstans, de redovisar alla som dör, även om de inte hinner testa alla som dött?
De där engelsmännen kan nog sina saker.
c19.se visar 358 avlidna idag.
Nu skulle det behövas en journalist som gräver fram om den siffran är det korrekta dödstalet för Covid-19 i Sverige.
Undrar var Dr. Campbell fått sin info i videon ifrån, att Sverige gör skillnad på "death from Covid-19" och "death with Covid-19". Han reagerade väldigt starkt på det sättet att räkna i videon.
Skulle också vilja veta vad han grundar sitt påstående att Sverige delar upp statistiken på?
När jag ändå skriver. Vem är den hör Dr Campbell som många här inne verkar ta som nån guru?
Tittade på ett par videos och ham sitter mest och stryker under ord på papper och rabblar siffror som alla redan vet.