2020-04-03, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Givetvis är det så, att jordens befolkning måste nå flockimmunitet men det kommer inte fungerar när delar av Asien kör det som egentligen är det rätta som är hunt and destroy.

Det kommer att bli spännande detta, fungerar immuniteten eller inte? Hur ska handel fungera när gränser är stängda och nationalism regerar i nästan varje land och EU är värdelöst.

Finns det ingen immunitet kommer det bli en väldigt ljus framtid

Skiten hade ju muterats nu? Till något mildare. Och muteras det så försvinner väl immuniteten på folk som haft det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Bor några mil från Norrbotten, i mitten på december åkte jag på en riktigt Influensa feber i en vecka. Men en jäkla ihålig hosta drygt 1 vecka efteråt. Höll i sig i cirka 6 dagar. Har åkt på några riktiga säsongsinfluenser men aldrig denna ihållande hosta, nästan bara på natten. Så man kan ju hoppas på att man redan åkt på skiten, men kan ju lika gärna ha varit något annat som snurrat här uppe.
Låter som min december. Fler i ens närhet borde blivit sjuka som flugor om det va covid19.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Som jag just basunerade ut. Hur kommer det sig att vi har så många i kritiskt tillstånd? Annan bedömning än andra länder? Sämre vård? Tar inte in patienter föränn de är riktigt dåliga. Skrikiga nysvenskar går före coronan? Färre vårdanställda , mindre utrustning än andra länder? Vår icke lockdown slår igenom? Annat?

Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://www.imperial.ac.uk/media/imp...30-03-2020.pdf

[Reproduction number] "... 2.64 [1.40-4.18] for Sweden"

jösses. Ja de ger Norge ett nummer under 1

Om det är så att Sverige inte testar äldre som dör, inte redovisar folk som dör "with Corona", så är ju de siffror för avlidna Sverige redovisar till WHO alldeles för små!

Undrar vad WHO tycker om det?

Italien gör väl tvärtom har jag för mig jag läst nånstans, de redovisar alla som dör, även om de inte hinner testa alla som dött?

De där engelsmännen kan nog sina saker.

c19.se visar 358 avlidna idag.

Nu skulle det behövas en journalist som gräver fram om den siffran är det korrekta dödstalet för Covid-19 i Sverige.

Undrar var Dr. Campbell fått sin info i videon ifrån, att Sverige gör skillnad på "death from Covid-19" och "death with Covid-19". Han reagerade väldigt starkt på det sättet att räkna i videon.

Skulle också vilja veta vad han grundar sitt påstående att Sverige delar upp statistiken på?

När jag ändå skriver. Vem är den hör Dr Campbell som många här inne verkar ta som nån guru?
Tittade på ett par videos och ham sitter mest och stryker under ord på papper och rabblar siffror som alla redan vet.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ja om corona sprids så måste ju alla möjliga andra virus också spridas.

Jag tror rätt många svenskar har attityden att man ska inte gnälla över lite förkylning utan vara lite viking och gå till jobbet i alla fall. Utan att tänka på att andra kan bli lidande. Eller rättare, man tänker på hur kollegor och andra faktiskt blir lidande av att man stannar hemma. Karensdag i kombination med låglöneyrken gör inte saken bättre.

Det är nog sant, Invandrare brukar ju besöka en just läkare vid minsta lilla bekymmer. De kräver att att få se en läkare! Jävla avarter. De är inga vikingar som oss. Vi kräver bara kanske en läkare om vi ligger döende.
Citera
2020-04-03, 22:19
Medlem
halvfestligts avatar
Ja, nu börjar staplarna bli helt gula. Någon som fortfarande hävdar att coronan bara är en lättare förkylning/influensa?

https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp
Citera
2020-04-03, 22:19
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
En utav de positiva effekterna när många dött i corona, när vi kommit upp i 5 siffriga antal, är att bostadsbristen kommer minska lite grann.

Allra bäst passar det ju bra här i Stockholmsområdet om vi får ett bortfall på typ 50 - 60 000 individer!

Vad hittar vi för fler positiva effekter efter att coronahärjningen väl lagt sig till ro?
Man kan ju hoppas att vi satsar på Sverige och lägger våra skattepengar på viktigare saker och slutar ödsla pengar på invandring. Hade ju varit bra nu att inte ha ökat befolkningen med 1 miljon på typ 10 år när det gäller sjukvården. Och vad skattepengar bidragen ska kosta. Fy fan.
Senast redigerad av snurresnigel 2020-04-03 kl. 22:22.
Citera
2020-04-03, 22:20
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Nog? Vad bygger du dina beräkningar på? Eller hämtar du bara siffror från röven? ¿Har du någon graf och något resonemang?, typ så här: https://dougherty.se/coronaprognos-9000-doda.nd

10 ggr fler än vid vanlig influensa.

Mer blir det inte.

Sedan finns det de som blivit sinnessjuka av Corona-hysterin genom att spärra in sig.
De har inget annat att göra än att sitta på Flashback och tror dessutom att halva befolkningen ska stryka med.
Citera
Medlem
Sverige är på 9:e plats i världen för antal döda per capita men nästan värre är att vi är på 13:e plats i världen på antal döda i absoluta tal!

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det finns 89 länder i världen som har större befolkning än Sverige (Wilipedia), så vår placering är inte smickrande...
Citera
Medlem
Nu vill regeringen få ökad makt eller dvs fullt stöd från riksdagen för det experimentet de kör där de använder oss svenska medborgare som försökskaniner.

Tyvärr är de flesta svenskar för hjärntvättade för att fatta hur illa den här diktaturen kommer att bli.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057

Skiten hade ju muterats nu? Till något mildare. Och muteras det så försvinner väl immuniteten på folk som haft det?

I filmen jag länkade till tidigare idag (och som jag har nämnt flera gånger för att den var så bra, ursäkta om jag tjatar) sades det att det har muterat och är värre i Italien.
Citera
2020-04-03, 22:21
Medlem
HGs avatar
Gillar Japanernas ekonomiska lösning på COVID-19 pandemin. Istället för som vi gör skicka skattepengarna till rika Wallenbergarna och deras SAS, så skickar man en liten summa direkt till de medborgare som lider ekonomiskt av pandemin.

"Japanese Prime Minister Shinzo Abe agreed to offer 300,000 yen ($2,810) in cash payments per household suffering from pandemic fallout. Details of a stimulus package is being discussed and rolled out next week."
Citera
2020-04-03, 22:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057

Virus muterar konstant, det vore konstigare om det inte muterat. Däremot ska det rätt mkt till för att bryta en immunitet. Det ska mutera avsevärt då för att ditt immunförsvar inte ska känna igen skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in