2020-04-03, 20:49
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska man stängde ute personalen också, den kan ju föra in smittan på boendet trots att det råder besöksförbud, ja, och även om personalen testas.

Dessutom trotsas besöksförbudet, du är naiv tycker jag.

Du är lite enfaldig tycker jag. Det finns såklart ett vitt spektrum mellan "ingen mitigering" och "full mitigering" och hur många som släpar in smittan gör såklart skillnad.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojstam
Bra tycker jag med. Jag hade munskydd på Willys idag. Såg i periferin att det var en till som hade i alla fall. Känns förstås konstigt men tror fler och fler kommer ha det även om myndigheter påstår att det inte har någon effekt.

Det har effekt.
I filmen med virologen jsg länkade till tidigare idag sade han att det är mycket bra. Minskar spridningen.

Se även här.

Citat:
"Användning av munskydd kan minska spridningen"

Folkhälsomyndigheten säger att munskydd inte behövs utanför vården Flera länder har gjort det obligatoriskt

https://nyheteridag.se/finske-epidemiologen-anvandning-av-munskydd-kan-minska-spridningen/

Observera bilderna och filmerna i artikeln.
Det kan vara ett effektivt sätt att få folk att använda munskydd när de ser att snygga tjejer gör det.
Citera
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Sverige har väl inte laglig möjlighet att införa undantagstillstånd?

Så det här blir en sorts möjlighet till det.

Dom vill väl kunna stoppa dom dumma jävla stockholmarna från att resa från sin smitthärd.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Man kan släppa ut smitta till ca 10% av befolkningen, sedan strikt isolering I tre veckor. Sedan 10% till och strikt isolering. Sedan kan man klara sig med hård social distansering...

Kanske utopiskt, men det skulle fungera...

Ja faktiskt, om man börjar med en fullsatt Håkan Hellström konsert i Göteborg sen kör man en Bieber konsert i Stockholm sen jobbar man sig vidare.
Citera
2020-04-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja faktiskt, om man börjar med en fullsatt Håkan Hellström konsert i Göteborg sen kör man en Bieber konsert i Stockholm sen jobbar man sig vidare.
Lite så, ja...
Citera
2020-04-03, 20:51
Medlem
Blir så irriterad att det är så mycket betalsidor i alla tidningar, just nu när det gäller corona borde man väl kunna läsa tycker man
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Absolut inte, Sverige är ett stående skämt i resten av världen och det lilla, pyttelilla, ryktet landet hade kvar är nu totalkraschat.

dödstal och antal smittade skenar ju för i helvete medans Norge, Danmark och Finland hållit ned antalet döda.

Man kan bara mäta lyckad insats i antalet döda, allt annat är dimridåer.

As somebody with enough insight into how the UK and US views us currently, this is the sad truth. The rest of the world is mortified with how we’ve handled this, bordering on disbelief. There’s a reason the Germans and Danish send a journalist to the FHM conferences, and it’s because they’re incredulous over our actions as well.

People see our actions as a country that has completely given up hope. Some of these “hurr durr NoThInG CaN bE DoNe might as well die lol” responses lead me to believe maybe we have. Shameful.
Citera
Medlem
sonofnatures avatar
Någon som förklara va viruset kommer ifrån ? Hört om fladdermöss

Fladdermöss har väl funnits längre än människan , varför tål vi inte fladdermöss längre ?

Å varför äter folk fladdermöss , e de så goda verkligen ?
Citera
Medlem
Nu vill Löfven bli envåldshärskare. Jag är kluven. Karln är ju en komplett idiot men ngn rådgivare kanske kan förmå honom då att med tvång låsa in stockholmarna, vilket är ju vad som krävs för att rädda landet.
Citera
2020-04-03, 20:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ha ha jag bjuder på den. Lite osmakligt men okej du verkar inte vara den snälle typen. Det är väldigt vackert där.
Men du då? Hur länge har du varit isolerad hemma?

Det har varit ett tag vilket beror på mina barn och deras sjukdomar. Insåg ganska tidigt att detta skulle bli en pandemi utifrån information som kom från Kina och därför var man själv tvungen att ta beslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Yes väl talat.

FHM har pratat om hur det skall vara men inte sett till att det blivit så.
Dom har varit extrem otydliga.
Dom har inte varit ärliga (idag på pressen, hur många kommer dö gissar ni, inget svar...
Dom har varit arroganta och inte tagit in information som resten av världen gjort.

Högmod går före fall.

En sak som jag tänker på, folk för böter eller åker i fängelse för att kritisera Islam och lite annat smått och gott.

Denna vänster som är drivande i det.

Försvarar nu med allt dom har de som dödar våra äldre.

Världen är allt bra upp och ned
Det blir intressant att se vid nästa val om människor har vaknat eller om detta ska förlåtas. Jag hoppas att vi lämnar flum, globalismen och vänsterlivet för alltid. Vi måste bli självförsörjande, fylla förråden och sätta vårt eget folk och land i första rummet. Det finns inget land som kommer att rädda oss. Varken i denna eller i nästa kristid.
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Blir så irriterad att det är så mycket betalsidor i alla tidningar, just nu när det gäller corona borde man väl kunna läsa tycker man

Vet inte om du har sett, men DN bjuder på alla betalartiklar fram till 1 maj. Inga kortuppgifter eller något behövs, bara en mejladress. Det borde fler tidningar ta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in