Citat:
Jag vill inte ta på mig en foliehatt eller något sånt men lek med tanken att Tegnell egentligen år århundradets visselblåsare. Jag har länge funderat på hans harklingar och hur dom kommer när han ändrar meningar som att det han säger innan är dom sanna orden alternativt att det han precis sa var en lögn. Jag själv tror att han har tics men jag låter mig ändå gotta lite i tanken om att han faktiskt kan vara hjälten som vi inte förtjänar, men som vi behöver.
Jag hittar två snabba exempel och det finns ett hav utan intervjuer och presskonferenser att gå igenom men för att ge er en uns av vad jag menar så letade jag fram det två första jag hittade. Skulle vara kul om någon annan har noterat samma mönster.
20:45 i detta klipp "There is no hidden agenda, definitely not in Sweden." *Harkel*
Skavlan direkt i början "Vi kunde ha varit..." *Harkel* "borde ha kommunicerat..."
Jag säger inte att så är fallet men det jag säger är tänk om det är så.
Jag hittar två snabba exempel och det finns ett hav utan intervjuer och presskonferenser att gå igenom men för att ge er en uns av vad jag menar så letade jag fram det två första jag hittade. Skulle vara kul om någon annan har noterat samma mönster.
20:45 i detta klipp "There is no hidden agenda, definitely not in Sweden." *Harkel*
Skavlan direkt i början "Vi kunde ha varit..." *Harkel* "borde ha kommunicerat..."
Jag säger inte att så är fallet men det jag säger är tänk om det är så.
Jag har faktiskt tänkt den tanken, under min staniolfilt.
Tex när han kom med det där om "jämställdhet" och vilka som kunde stanna hemma och jobba. Det lät inte ens som han trodde på det. Ingen kunde tro på det. Självklart blir smittan mindre spridd om många stannar hemma.
Kanske finns ett inslag av det här. Men visselblåsare är lite väl snällt sagt. Haha
Dock på ett plan har tegnell en poäng även om han inte har rätt att göra den på andras bekostnad. Vi är överdrivet riskaverta i Sverige, vi har förträngt en massa mörker och vår egen dödlighet.