Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Fullt logiskt. Man kommer att hitta igen dessa fall i statistiken över dödsfall under året ändå i efterhand. Varför slösa tester på de som redan är döda?
Det är i alla fall ett bekvämt sätt för S.L. och regeringen att mörka sanningen.
Tror du statistiken i efterhand kommer accepteras av politiker som visar vilka massmördare de är ?
S.L. vägrade redan i veckan att svara på om han och regeringen tar ansvar om det visar sig att valet av flockimmunitet som taktik var fel.
Det visar ju redan nu att de insett hur fel de gjort men prestigen gör ju att de offrar människoliv istället för att avgå vilket ju är enda möjliga när det blir omöjligt att ljuga sig ur denna katastrofala situation de försatt landet i.
Jag hoppas innerligt att mina beräkningar och farhågor inte besannas men än så länge ligger antal döda över min kurva. Hemskt är ett understatement för enligt uppgift så har ingen vägrats vård ännu fast jag betvivlar det då folk påstår att de inte fått komma till sjukhus för vård fast de haft andningssvårigheter.