2020-04-03, 13:50
Avslutad
I norra stockholm har de satt plexiglas jag tror plexiglas vid kassor na på hemköp ,de har även tejpat på golvet hur långt avstånd kunderna ska hålla till varandra.på ett spotek har de satt upp band randiga svart gul som gör att man måsta stå cirka 1,5 m från kassan blir att sträcka sig ordentligt för att nå sina varor och lämna legget .var rätt tomt i köpcentrumet vid 14;00 igår , jag har sett några med ansiktsmask men långtifrån alla bär sånt .
Citera
2020-04-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tepobamthe
Helt sjukt är det , blir helt matt när jag tänker på det .
Man låter personalen smitta istället för närstående , var fan finns logiken??
Hoppas det går väl !!!

" vi följer FHMs råd" suck*

Ja vi är oroade men vad göra, hemfödsel är fullbokat till nyår (typ) så det är väl bara att gå in på ground zero på karolinska och hoppas på det bästa.

Skulle FHM få för sig att göra samma breda tester som dom gjorde på äldreboendena så skulle vi väl få samma svar där, 80% av vården är smittad i Stockholm..
Citera
2020-04-03, 13:51
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
www.platz.se då, är den sidan att lita bättre på? Var får de sina värden ifrån?
C19.se har missat pressbulletinen från skåne, det är 2 avlidna. Tror de kräver 2 källor innan de uppdaterar.
Citera
2020-04-03, 13:51
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
I norra stockholm har de satt plexiglas jag tror plexiglas vid kassor na på hemköp ,de har även tejpat på golvet hur långt avstånd kunderna ska hålla till varandra.på ett spotek har de satt upp band randiga svart gul som gör att man måsta stå cirka 1,5 m från kassan blir att sträcka sig ordentligt för att nå sina varor och lämna legget .var rätt tomt i köpcentrumet vid 14;00 igår , jag har sett några med ansiktsmask men långtifrån alla bär sånt .

Det gjorde resten av Europa för en månaf sedan.
Citera
2020-04-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
www.platz.se då, är den sidan att lita bättre på? Var får de sina värden ifrån?

Jag har ingen aning. Någon annan kanske vet. Men jag gillar den sidan, den är klar och tydlig. Uppdaterar ofta dessutom.
Citera
2020-04-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Värst av alla vet jag inte, men Irans regim har ju gått ut med att de tappat kontrollen och att mörkertalet över döda är enormt.

Per capita lätt- erkänner en regim att man tappat kontrollen på denna sjukdom så kan det inte annat än innebära att tusentals dör om dagen... Men hoppas inte. Gud fördöme att det var just Iran av alla länder som blev hårt drabbat i mellanöstern!!!
Citera
2020-04-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Dags för corona-betting inför kl 1400. Över/under 50 döda?

Är det någon gång FHM måste trixa med statistiken så är det ju nu, för annars kan drömmen om "flockimmunitet" gå om intet.

40 döda, vare sig det är slumpen eller FHM som trixar till det. Sedan i helgen låtsas man som att släpande siffror är goda nyheter. Så får man ta en ny offensiv på måndag då man aktiverar alla trollfabriker för att sprida flockimmunitetens välsignade budskap!

2 veckor till måste Regimen hålla fast kursen, sedan är det nog för sent att avbryta. Kämpa Löfven, massdöd är ditt uppdrag i livet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Finland öppnar beredskapslagren. Ambassaden har lagt ut video. En i tråden säger att de tagit idén om beredskapslager från Sverige. Den idén har vi skrotat och ersatt med HBTQ-certifiering, diffusa värdegrunder etc. Mycket att hålla i handen idag. Om jag får välja så vill jag ha lagren kvar och skrota HBTQ-certifiering, feminism och annat skit som vi inte har någon glädje av idag då skiten träffar fläkten.

https://twitter.com/FinAmbSthlm/status/1245687584002658305
Det du nämner är bara dyr ytlig kosmetika lätt att skarpa bort i svåra tider.

Se bara det omöjliga dom ser med en skolstängning. Här måste många olika grupper beaktas så dom inte kränks eller drabbas på något vis. Att finna lösningar för drabbade grupper finner dom också omöjligt trots att våra grannländer kan göra det.

I "u-landet" Sverige finns tydligen så fattiga barn så dom måste vara i skolan för att äta. Hur är det ens möjligt då pengar i massor slösas bort på olika onödiga projekt. Sen finns det vissa föräldrar som fruktar att vara hemma med sina barn och troligen för att dom inte ens känner dom, vet inte vad dom behöver eller vad som ska göras med dom. Barnen är för många lika belastande som deras gamla föräldrar som lämnas ensam på sjukhem och äldreboenden. Barnen i förorterna fruktas för dom anses troligen av FHM springa omkring och skapa kaos vid en skolstängning.

Enkla, snabba och effektiva åtgärder går inte att göra i detta land då tusentals små avikelser från det normala ska vägas in. Det blir naturligtvis för mycket att beräkna och det ses istället som för svårt eller meningslöst att göra. Den generella folkhälsan är inte viktig bara intressanta särgruppers.

Isolering av Stockholm är inte heller intressant för det borde enligt deras tänkande vara orättvist.

Eventuellt är allt ovan bara rökridåer för att senare kunna komma undan ansvar för att medvetet spridit smittan så snabbt att sjukvården knäcktes och många dog i onödan. Dom kände trots allt till att vi inte hade beredskap för detta men agerade inte utan offrar nu sjukvårdsperonal, sjuka, gamla och som det verkar en del yngre. Allt för att hålla igång ekonomin trots att den ändå drabbas och troligen värre av vår valda utdragna väg mot flockimmunitet utan vaccin.

Att Tegnell nu njuter av uppmärksamheten och är självkritisk med att mer kunde ha gjorts tidigare är beklämmande för han är ju anställd för att förhindra smittspridingar av alla slag i samhället. Det borde inte finnas några ursäkter då så mycket kunnat göras tidigare och gjordes av andra och tom. tänktes ut tidigt här av icke utbildade människor på hans område. Han skulle ha planerat för bästa och värsta scenariot och levereat rapporten till regeringen i februari för beslut av vägval. Istället satt han och sov drömmandes om Somaila övertygad om att problemet skulle stanna i Kina.

Många hyllar FHM, Tegnell och regeringen, ger sitt fulla stöd. Som någon i tråden skrev tidigare, det liknar ett Stockholmssyndrom. Folket är gisslan, fångade av statens och regeringens välvilja, gör oss inte mer illa utan rädda oss så gör vi som ni vill verkar den omedvetna tanken vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordental
Jag kan absolut förstå din oro men samtidigt undrar jag: vad hade du tänkt dig? Vi har en allmän smittspridning, vilket innebär att denna smittan kan finnas på alla tänkbara platser i detta land. Det går liksom inte att kontrollera detta längre.

Ett alternativ är att föda hemma om du inte vågar ta dig till sjukhus.

Hemfödsel är uppbokat för många månader framöver.

Ungefär så här,

"vår personal har sina barn i coronafria förskolor och skolor och använder XXX munskydd, handskar och full jävla spacesuit.
alla som kommer in får ta ett snabbtest och läggs in på avdelningen för födande med corona eller smittfria.
Alla har eget rum, medföljande kan dra åt helvete".

Redan innan coronautbrottet i Norge såg det ut ungefär så under influensasäsongen...

Nu är det ju corona-highway rakt in till kuvöserna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Straff

Wow! I Nepal sätter de folk som brutit mot corona-regler i en bur på torget. Snacka om extremt.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/opb3l0/ekstreme-karantenetiltak-voktet-av-politi-bur-hjemmeselfie-og-gps-sporing

Hahaha helt rätt! Hade älskat att se den behandlingen på våra mjäkiga invånare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Det är Kinas fel detta. Varför stoppade dom alla utresor från Wuhan till sina egna städer, men tillät öppet folk att resa Från Wuhan till Europa?

Hur kan Kinas städer klara sig så bra utan karantän, medans Europa med karantän är en katastrof?
Hur vet jag inte men de lyssnar säkert mer än vad svenskar gör och tar till sig det myndigheter säger.
Sen använder de skyddsmasker som säkert förhindrar mycket av smittspridningen.
Här är en intressant video från sydkorea och de för statistik på allt.
https://www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU&t=1256s
Citera
2020-04-03, 13:54
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Nej, det avgörande är att spridningen går ner, inte att den blir noll.

Eftersom man inte KAN testa alla utan på sin höjd kan testa 5% så kommer resterande otestade att fortsätta att dö i "lagom takt" eller ?

Så totalt meningslöst med masstestning. Det vår regering gör är, INGET utan låter det hela ha sin gång och bortförklara så många döda som möjligt tills det åratals efteråt visar sig i riktiga siffror men då är det för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in