2020-04-03, 11:34
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Nej tjejen men du skrev en "riktig" ledare. Kanske du vill omformulera det?

En krafthandlig ledare är kanske rätt ord.
Det är självklart tomma hot, men folk lyssnar.
Citera
2020-04-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Det tror jag inte. Mello ar hela Sveriges myspys. SVT inblandat, rekordsiffror pa TV, 'folket' far sitta hemma o ha det 'trevligt' o titta pa dessa fantastiska artister som bjussar pa sig sjalva. Allt i sann, modern Sverige-anda, dar 'alla ska med' ar devisen. Om du inte da rakar ha lite for mycket hoger-asikter i din hjarna. Da ska du inte aka med.

Jag onskar att jag hade fel, att det kommer fram nagot, men det tror jag inte. For inget annat kommer fram i Sverige, nar det galler. Chinos-byxan Tegnell har inte sagt nagot vettigt nu pa 2 manader. Som ett exempel.
Någon kommer att tala, om det så sker på dödsbädden om 40 år. Fanns det påtryckningar? Betalades mutor? Var någon på nyckelposition onykter när beslutet togs?
Citera
2020-04-03, 11:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Återigen så var jag otydlig i mitt första inlägg, jag förstår att han anser att det är en god ide att vaccinera sig mot bakteriell lunginflammation pga att jag är i en riskgrupp.
Om jag har misstolkat eller uttryckt mig klumpigt så var det aldrig min mening och för det ber jag om ursäkt. Ha en bra dag!

Du kanske kan få den på ditt högkostnadsskydd?

ttps://www.tlv.se/beslut/beslut-lakemedel/begransad-subvention/arkiv/2015-09-30-prevenar-13-ingar-i-hogkostnadsskyddet-med-begransning.html

Annars 5484,50 för 10 doser Alltså borde man få den för ca 600:- om man betalar helt själv.

https://www.apoteket.se/produkt/prevenar-13-injektionsvatska-suspension-forfylld-spruta-10-doser-forfylld-spruta-240727/
Citera
2020-04-03, 11:35
Medlem
Om man nästa vecka i Stockholm råkar, säg, bryta fingret och behöver vård. Då är det fortfarande inte belagt med något straff att råka söka vård i, säg, Gävle? Man kanske var ute på en biltur mot alla rekommendationer, kliver ut för att ta en bild på något, snubblar, bryter fingret och söker vård på akuten i Gävle.
Den patienten tas emot och inget egentligt händer?
Skambeläggning räknas inte som något egentligt, jag pratar om böter/fängelse.
Citera
2020-04-03, 11:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Eskilstuna och Nyköping ligger tydligen i sörmland. Ja, just den detaljen är faktiskt intressant. Uppsala som ligger på andra sidan stockholm och som dessutom är mer tätbefolkat (iom Uppsala) har betydligt lägre antal döda.
Ja plus ett antal städer till, som Katrineholm, Strängnäs, Flen och Oxelösund. Jämfört med de flesta områden i Norrland och övriga "skogslän" har Sörmland hög densitet på befolkningen. Tex. är Krokoms kommun i Jämtland till ytan jämförbar med Södermanlands län, men har endast 15000 invånare, medan Sörmland har nästan 300 000.
Citera
2020-04-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
10xinköpspriset är de samma som 1000%
Ja precis, så varför är en acceptabel men den andra inte!
Citera
2020-04-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En krafthandlig ledare är kanske rätt ord.
Det är självklart tomma hot, men folk lyssnar.

Okej, jag är glad att du inte förespråkar nedskjutning av folk som trotsar karantänen.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men vad händer när de släpper karantänen?
Varför skulle de släppa "karantänen"? Dvs:
Varför skulle de börja tillåta folk att komma in i deras territorium?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vendela Ögren - EXPRESSEN
SVERIGE. Regeringen har inga planer på att stoppa färjetrafiken till Gotland för att begränsa smittspridningen.
– Det är inte aktuellt att stoppa Gotlandstrafiken. Vi har en bra dialog med Gotlandsredieret. De har själva tagit ansvar för att reducera antalet passagerare, så det är inte någon risk för smittspridning, säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S).
(TT)

Vad är nu detta??? Meningen med att stoppa gotlandsfärjorna var väl inte bara att smittan kunde spridas ombord på själva fartyget, utan även (först och främst?) att stoppa redan smittade stockholmare och andra från att ta med sig smittan till Gotland? Som än så länge har sin smittspridning under kontroll.

Det här HÄNDER väl inte?

Idiotin personifierad ! Arma Sverige säger jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jag har bara dåliga erfarenheter av 1177.

Samma här , varför finns de ens?
Så fort man börjar prata hör man hur deras tangentbord går.
Googlar de bara vad man säger?
Vilka jobbar där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Det hette Pneumokockvaccin som han sa att jag skulle ta senare, varför skall jag byta läkare?

Du har nog missförstått det hela. Pneumokocker är bakterier som ger lunginflammation. Det finns många olika stammar. I vissa fall kan dessa bakterier ta sig ut i blodet och orsaka sepsis (blodförgiftning) i likhet med andra bakterier.

Det går inte att vaccinera sig mot sepsis. Däremot finns det två olika vacciner mot pneumokocker. Man bör ta båda två om man är i en riskgrupp.

Kolla t.ex. denna länk. Det finns flera på nätet med info.

https://vaccindirekt.se/vaccinationer/pneumokock/
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Tycker du att det borde finnas lagar som begränsar en mellan-hands vinster?

Är det för mycket att tjäna 5% för en mellanhand? Vilken gräns tycker du är ok? Vad ska hända när någon överstiger gränsen och tjänar så mycket pengar att det är vidrigt? Ska samhället ta över den delen av vinsten som en slags skatt då?
Det fungerar bra på en öppen marknad, det finns inga monopol på t.ex handspritsmarknaden. Jag reagerade bara på inlägget som verkade sätta likhetstecken på Hahne och procurator.
Naturligtvis är det ok att tjäna pengar, jag är inte kommunist. Däremot så är det kanske inte så jävla smart av en politiker att försöka göra en hacka på en pandemi. Det är så att säga karriärdödande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in