2020-04-02, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nu är man ju smal i USA om man bara är överviktig. De ligger väl på en 60% fettma där.

Är ju bland framför allt svarta kvinnor och mexxare.

Mexico har världens fetaste befolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Där ser du det politiska styret i kommuner. Alla kommuner med S-styre har noll beredskap. Precis som du beskyller Stockholm och M för.

Nej, jag ser inte det via en länk till Wikipedia. S styrda regioner skall du berätta om och också hänvisa till att dom saknar beredskapslager. Trodde du att du kan hänvisa till en sida på wiki om Sveriges regioner? Skärp till dig.

Just nu handlar det om två stora regioner så som Stockholm och Västra Götaland båda med moderatstyre när det gäller sjukvård. Så återkom med fakta och sitt inte och tramsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
I USA verkar fler andel yngre dö för de helt enkelt inte får vård. Förrän de är så allvarligt sjuka att kroppen inte pallar längre.

Nu sett till bilder verkar just denna 39-åring lidit av övervikt vilket är en riskfaktor. Men grejen med att just många yngre verkar dö i just USA kanske också kommer ner till deras sjukvårdssystem. Har du försäkring får du ju vård ASAP. Annars dröjer det.

Men har du tillgång till respirator automatiskt via sjukförsäkringen eller är det dyrare försäkringar? Och vad kostar ett dygn i respirator om du inte har någon försäkring som täcker, 100 000 Dollar dygnet eller vad?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Din prognos är alltså 500 000 - 1 000 000 coronadöda i Sverige. Är det korrekt uppfattat?

Just nu tänker vi bara på dödstal och smittade per dag, men COVID-19 kommer inte att försvinna i maj eller till hösten 2020. Inte ens under 2021 vilket innebär att det kommer att bli ett stort dödstal.

Eftersom ingen vet antal smittade skulle jag dock räkna med ett dödstal i slutändan på över 100000 till 200000 svenskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nä det behöver dom inte ha men dom har trott att det kommer bli lugnare i sommar och sen ta fart igen, samt att de restriktioner vi har nu kommer hålla året ut...
Ja då vet vi att det inte kommer att bli lungt i sommar och att nuvarande restriktioner är skit, och att det måste bli mycket mer om det ska bli någon effekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jävlar 69? Jag trodde det hade dött 43 idag, det man rapporterade på presskonferensen 14.00. Då har vi ju en ökning idag igen

Vart kommer dessa 26 döda till ifrån och när rapporterades det?

Alla sidor rapporterar vid olika tidpunkter

Vår media rapporterar kl 14 varje dag (siffror från FHM tror jag)

Sen så dör det ju människor efter kl 14. Och de redovisas dagen efter kl 14.

Men på vissa sidor rapporteras det löpande.
Som det ser ut nu så kommer man rapportera en hög dödssiffra imorgon kl 14.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Hur överlever då kvinnor med bröst då?

Det är inte samma sak.

Detta förklarades i detalj i en låst artikel i Expressen. Soldoktorn berättade pedagogiskt exakt varför vi fetton kommer dö.
Citera
2020-04-02, 22:24
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det känns lite halvsvårt att hämta sig från trasig lunga, leverhaveri, hjärtfel och trasigt nervsystem..
Men vad vet jag. Kroppen är ett mirakel.

Hur lyckades du få leverhaveri? Alkohol? Sluta supa.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underlaget
Stämmer c19.se siffrorna Sverige? Varför är dom så mycket högre än på worldometer och coronawatch samt tv nyheterna. Borde inte nyheterna vara 100% uppdaterade vid sändning.

c19 tenderar att ha högre siffror än andra. Jag är skeptisk till dem. Samtidigt så är Worlometer ganska långsamma på uppdateringar.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underlaget
Stämmer c19.se siffrorna Sverige? Varför är dom så mycket högre än på worldometer och coronawatch samt tv nyheterna. Borde inte nyheterna vara 100% uppdaterade vid sändning.

Hur många gånger ska detta behöva sägas. Nyheterna går helt på FHM, de släpper siffror som baseras på uppgifter t.o.m. kl 11:30 samma dag. Dessutom finns en eftersläpning i deras siffror. Worldometer verkar numera bara ta in FHM:s siffror.

C19 mfl uppdaterar löpande baserat på främst regionernas egna rapporter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Omöjligt. Fake news.

FHM och Tegnell har sagt att man inte smittar om man inte har symptom.

Skämt åsido, det har funnits rapporter länge på att saymptomatiska smittar, varför FHM valt att inte ta det på allvar kan man ju undra.
Därför att de vill att folk ska smitta. FLOCKIMMUNITET.
80 procent smittas av asymtomatiska.
Citera
Bannlyst
Av alla idiotier som myndigheterna har sagt hittills finns en som jag tycker vinner över alla idiotier.

Förord: Vi vet att vilken person som helst i vår omgivning är en potentiell smittbärare.
Snubben som sitter mitt emot mig i tunnelbanan kan ha Corona.
Det roligaste är att han kan vara asymptomatisk.
Så han har tex ingen hosta.
Vill inte leta några källor för det sägs allt möjligt, men det finns anledningar att tro att Coronaviruset kan överföras även när någon bara pratar OCH även om man är asymptomatisk.

Snubben i tbana börjar prata i telefon. Och jag blir smittad.
Det var allt.
Nu kommer vi till det roliga.

I många veckor har vi hört mongofacet Anders Tegnell säga saker i stil med:

"Är du sjuk, stanna hemma. När du mår bra, vänta YTTERLIGARE två dagar innan du går till jobbet igen".
Den personen han vänder sej till går, två dagar efter han blivit frisk, tillbaka till jobbet.
Han sitter i tunnelbanan. Och? Vad händer nu? Har han ingen Corona längre?
Varför? För att han har varit frisk i två dagar?
Men då undrar jag: VAD I HELA HELVETE SPELAR DET FÖR ROLL ATT HAN VARIT FRISK I TVÅ DAGAR?
Det ger mig INGEN garanti på att han inte kommer smitta mig.

Detta är troligtvis största skämtet som man hört under alla dessa veckor.
Man har verkligen lurat en hel befolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in