2020-04-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vi är snart i en krigszon på äldreboende, tro mig, i början på veckan som kommer troligtvis....
Er det ingen land som kan hjelpe til med respiratorer og leger slik at flere mennesker kan reddes og bli friske?
Citera
2020-04-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En tragisk dag idag. Gick så snabbt det känns som det var igår man första fick höra om denna nya hemska sjukdom covid-19.

Idag har vi nått en dag jag fruktar.

Vi har 1.000.000 bekräftade fall i världen av covid-19.

Fruktar?

Är du rädd? Över antalet smittade?

Titta på antalet döda då i förhållande till smittade så mår du kanske lite bättre.

Om ett par veckor kommer det vara två miljoner ska du se, och snabbare går det sen. Fler och fler testas, och förhållandet till döda blir än mindre.
Bra va?
Senast redigerad av M.J.A 2020-04-02 kl. 22:16.
Citera
2020-04-02, 22:14
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det finns ju inga munskydd för civilbefolkningen att få tag i och då måste man gå ut med meddelandet att munskydd inte hjälper. Handlar bara om propaganda för att hela statsapparaten står med byxorna nere. Roligt i jämförelse med flyktingkrisen 2015 då man gjorde allt för att ta emot horden av asylsökande. Men nu kan man tydligen inte förstatliga en fabrik som tillverkar munskydd till svenska befolkningen.
Använd en scarf istället.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Rätt stor felmarginal.
Å andra sidan finns det fortfarande folk som tror det finns något samband med antalet bekräftat positiva och andelen smittade.

Då är cirka 1M en betydligt vettigare siffra att fundera över.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Tror du att alla som får covid-19 dör av det?

Han tror att 5-10% av de smittade dör av det. Det han inte tar i beaktning är alla de fall som inte testas, vilket är majoriteten smittade.
Citera
2020-04-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Troligen har det hänt men vi har inte fått veta det. Eventuellt inte lika allvarligt då dom inte lider av fetma i lika hög grad

Ja, just fetma! Eller att vara Trump-förespråkare! Vilket väl är lika illa...? Snacka skit! Vad har fetma med det här att göra? Rökning sannolikt ja då det går hårt på lungorna. Men fetma? Som man brukar skriva här: Källa? Det borde ju vara lätt att väga liken och se hur många som är sjukligt överviktiga. I kroppen alltså. Inte i knoppen.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Om covid-19 är den fettodräparen många vill hävda att den är så kommer vi snart få ett bättre svar genom att följa coronans framfart i Amerika.

Problemet är att har man mycket fett runt bröstkorgen, så kallade chipstuttar, så blir det svårare att få respiratorn att inte blåsa sönder lungsäckarna.
Själv är jag fet och räknar med att avlida om jag smittas. Men jag fick fina år och får äran att dö i en historisk tid. Inte bara ligga och tyna bort av nån vardagscancer.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Förstår inte hur du tänker när du plockar fram Nazitysklands propaganda minister.

Detta är alltså ironi. Eftersom du tillhörde dem som gapade om censur, 1984, regeringens och "stats-tvs" mörkande osv ang. att rapport var bortplockat i 30 min för en gdpr-redigering som hade noll med censur eller mörkande att göra, och eftersom du fortsätter låtsas som det regnar i inlägg efter inlägg, så antar jag att du iaf har insett att ni blev ägda, ännu en gång, av er egen foliehatts-hets.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför har inte S-styrda kommuner beredskapslager?

Vilka är det? Kan du räkna upp dom så skall jag sätta på stora klagotrumman här.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du vet inte vad lekman betyder va?
Nej jag använde fel uttryck. Det är motsatt ord mot expert.
Skulle ha skrivit expert.
Fel utav mig. Tack för upplysningen.
Tegnell är ingen lekman.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Såg ni Attendos VD i Aktuellt?

Mycket intressant. Dom har haft besöksförbud sedan en månad bakåt och har kollat tempen samt mående på personal innan varje skift. Och ändå har man fått in smittan på 1/3 av äldreboendena.

Slutsats? Asymptomatiska smittar.

Omöjligt. Fake news.

FHM och Tegnell har sagt att man inte smittar om man inte har symptom.

Skämt åsido, det har funnits rapporter länge på att saymptomatiska smittar, varför FHM valt att inte ta det på allvar kan man ju undra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför har inte S-styrda kommuner beredskapslager?

De sålde ut beredskapslagrena och stoppade pengarna i fickorna via diverse skenprojekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in