2020-04-02, 21:09
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Därför de har problem i Louisiana menar du?

Den relativa fuktigheten är betydligt högre i la än i sverige. Virus gillar hög rf
Citera
2020-04-02, 21:09
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Hade alla följt hans råd hade vi skyddat dom äldre. Nu ser jag överallt ett ganska tomt sthlm fast med en övergripande majoritet, 70 plussare som är ute överallt och strosar runt. Dom skyddar sig inte ens själva så hur ska vi skydda dom. Dom kanske inte har lång tid kvar ändå och skiter i denna corona hysteri för detta kanske ändå blir deras sista vår/sommar oavsett corona.
Men det här med ”råd”, ”riktlinjer” och ”rekommendationer” funkar liksom inte.
Framförallt inte om man uppmanar folk till att leva som vanligt (om än med tillägget att tvätta händerna med tvål och vatten).
Citera
2020-04-02, 21:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Björn Olsen, överläkare och professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet, säger att vi i Sverige nu måste börja fundera på varför det dött så många doktorer och sköterskor i Italien. Där uppges över 60 läkare ha mist livet efter att själva ha smittats med coronaviruset.

– Man kan säga ”alla var gamla och sjuka” eller ”alla hade rökt”. Men så var det ju inte. Det var även yngre som dog. Det var vårdpersonal som blev exponerad för extremt höga doser av virus på grund av att de inte hade skyddsutrustning.

Han säger att det mycket väl kan vara så att man blir sjukare om man utsatts för en hög dos av viruset.

– Ja, det kan det sannolikt vara. Det handlar om anslag. Tänk dig att du träffas av ett hagelskott. Träffas du av ett hagel gör det ont. Träffas du av hela kärven så dör du. Det är därför personalen måste skyddas till varje pris. Sedan om det är tio miljoner virus eller en miljard virus som behövs för att du ska bli riktigt sjuk, det vet ingen.

– Men om vi inte skyddar personalen kommer vi hamna i ett riktigt jäkla skitläge rent ut sagt.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/de-raddade-andras-liv-blev-sjalva-dodssjuka/

April och maj 2020 kommer att bli katastrofmånader som vi i Sverige inte har sett sedan pesten (sista epidemin 1713), eller hungersnöden 1867-1869.
Det kommer att skrivas mycket om vad som hände under massdöden av COVID-19 i Sverige men ingen kommer att ställas till svars.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Fan va sjukt dom har censurerat Rapport från ikväll. Jag han se det på SvT play. Men nu är det borta!

men snälla nån, det var inget sprängstoff som inte går att finna på tusen andra medier om så är. Herregud...
Citera
Medlem
Citat:
Fan va sjukt dom har censurerat Rapport från ikväll. Jag han se det på SvT play. Men nu är det borta!

Kolla på svt2 nu det kommer nog där också, inslaget från tidigare.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Många äldre verkar vara i trotsåldern. De bara måste ut.

Tack för viktig info.

Haha ja typ. Men låt dom då ha ihjäl sig själva. Jag försöker i den mån det går att verkligen undvika sociala kontakter, handsprit, tvättar händer mm men man blir bara less när man ser att dom man gör allt för att skydda bara skiter i det
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
men snälla nån, det var inget sprängstoff som inte går att finna på tusen andra medier om så är. Herregud...

Finns det någon som kan berätta vad det upprörande inslaget handlade om?
Citera
2020-04-02, 21:11
Medlem
Citat:

Kolla på aktuellt nu då istället! Reportaget sänds nu igen.
Jävla idioter. Varför i helvete skulle dom ta bort ett reportage som kommer sändas igen.
Sluta med era konspirationsteorier nu. Blir ju bara löjligt.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Oj! Var kommer denna källa ifrån?

Idiotpåstående. "dialys lyx som vi inte kommer kunna leverera".
Vet hut den som postar såna här lögner!
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Palliativ vård= ofrivilligt dödshjälp av sjukvården.
Vilken jäkla system. Omänskligt och egoistisk. Svenskar levde i illusion att de skulle få vård
inte bli dödad.

Ja, med det får vi! 👍🏻

Än så länge får alla vård på IVA till och med i Stockholm där covid har mest påverkan. Finns fortfarande en av tre platser lediga. 😁

Och det var innan vi öppnade Älvsjö, vilket sker nu. Så det finns ganska gott om plats just nu. Fast det kommer att bli värre och trängre.

Kom hit vet’ja om det går flyg eller båt. Långt att köra, men gott om tid när ingen behöver jobba i april å andra sidan.
Citera
2020-04-02, 21:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Corona-Bob Tegnell håller redan på att skylla ifrån sig i dagens Aftonbladet:

Tegnell: ”Inte personligt ansvarig för fler äldre smittade”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg796n/tegnell-inte-personligt-ansvarig-for-fler-aldre-smittade
Vems är ansvaret då? Det blir som jag sagt. Stefan kommer att säga att det är Tegnells ansvar och Tegnell säger att det är Stefans.
Stefan : Nä vadå, du är ju expert på smittspridning.
Tegnell: nä det är du som är statsminister.
Stefan: Nä du lovade mig att flockimmunitet är bästa sättet.
Tegnell: Nä det har jag aldrig sagt. Jag sa att jag tror och varför trodde du på det.
Stefan: Bara för att jag är statsminister.
Tegnell : jaha!
Stefan: Vad gör vi nu då?
Tegnell: Vadå vi. Prata för dig själv du. Jag har inget med det här att göra. När jag var 40 år var jag mitt i ebolacentret och gav byborna vars en cykel. Därför tror jag att jag vet saker som inte du vet.
Stefan: host, host hjälp mig.
Tegnell: ta en cykel. Det hjälper.
😂😂😂😂
Citera
2020-04-02, 21:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tittar Anders Tegnell på Aktuellt, månne?

Han står bakom denna utveckling. Han ansvarar för att vi har hamnat här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in