2020-04-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Skönt att det inte blev några fler åtgärder. Tolkar det som att den här influensan inte är så farlig ändå, och att det går bra att vara ute som vanligt, bara man undviker folkgrupper på över 50 pers.
Är du på riktigt?
Citera
2020-04-02, 15:41
Medlem
SeanAverys avatar
Hur kan förtroendet för denna mannen öka?
Citera
2020-04-02, 15:42
Medlem
Covids avatar
Ja, det är spel för galleriet. Samma sak när statstelevisionen lägger en dövtolk i halva rutan, när det hade varit oändligt mycket mer relevant att ha simultantextning på arabiska.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Så uppenbart att S inser att de tjänar på presskonferenser och dylikt för varje gång de håller något så är det bara något löjligt som att tvätta händerna.
Citera
Medlem
"tester på boenden" haha. Kan det kanske vara så att äldreboenden smittas för att arbetare där helt enkelt är asymptomatiska eller presymptomatiska? Nej, det går inte enligt FHM så alla andra länder måste ha fel. Synnerlinger Sydkorea och Island.
Citera
Medlem
Alltså, vi har alltså dom 2 största idioterna man kan sätta på detta, Löhvén och Tegnell.

Herregud, vi kan ju alltid hoppas det blir offentliga avrättningar när detta är över 🤦‍♂️
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Nu snackar Löfven. Lägger energi på att inte resa i påsk. Ta eget ansvar. Ta eget ansvar. Ta eget ansvar. Ta eget ansvar. Tvätta händerna.

Vem fan tar ansvar för att vården och kommunernas hemtjänst inte har skyddsutrustning och därmed smittar ner åldring efter åldring?

Jävla idioter!

Löfven är en jävla svammelgubbe.
Frågan är om det är sant som det har antytts att han själv ska resa norrut över påsken (han ska fira den "som vanligt" och han brukar åka norrut enligt flera källor)
I så fall tappar han lite tyngd i detta med "ta eget ansvar"...
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Fan alltså, det här är ju kört. Det är inte så att jag missat det förut - bara att det börjar bli så uppenbart. Så, nu får jag försöka acceptera att min föräldrar (båda i riskgrupp) har en 30-40% chans att dö, gött.
Citera
2020-04-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
1. Ja och målet är ju att sjukvården ska räcka till, och jag hoppas hoppas verkligen att den gör det i Sverige. De som hittilldags har dött av Corona i Sverige har inte dött p.g.a kollapsad sjukvård.

2. ja, men vart drar man gränsen. Det sker utveckling inom alla medicinska områden hela tiden. Ska man strunta i att behandla cancerpatienter idag för att det kanske kommer en bättre metod om 6 månader? Men jag fattar va du menar och det finns inget "rätt" svar i det här.

1. Ditt svar tyder på att du inte förstår begreppet exponentiell tillväxt. Just i skrivande stund börjar vården bli överbelastad. Efter det går det väldigt snabbt tills en väldigt stor del får i princip noll vård.

2. Sjuka måste självklart vårdas direkt. Fanns det ett sätt att skjuta upp cancersjukas sjukdom i väntan på nya lovande behandlingar skulle man nog göra det. Just nu är det ett extremt fokus och extrema resurser som läggs på forskning på Covid-19 och det finns redan lovande behandlingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Haveriet börjar bli totalt nu. Över 300 döda. Horder av smittade på äldreboenden. Massor av sjukvårdspersonal som själva är smittade, varav ett antal nu intensivvårdas. Facket stoppar personalen från att jobba vidare för att det är för farligt. Situationen skenar utom kontroll, precis som många av oss fattade för veckor sedan att den skulle göra.
Vänta en månad till så ska du få se på kaos. Det lovar jag.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Blir värre innan det blir bättre står Löfven och säger.
Det behöver man inte vara politiker för att förstå.
Är det allt han har att komma med.
Är det sådant uttalande som gör att en del knäböjer framför Stefan och prisar honom som en landsfader jämte Gud fader själv.
Kanske är det här man pratar om i bibeln. Avguderi.
Nu blandar jag in Gud i det hela också.
Nu måste jag nog vila från Covid-19, flashback, Tegnell, död och jävelskap. Kanske jobba lite också. Känns meningslöst det med.
Citera
2020-04-02, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Hur kan förtroendet för denna mannen öka?

det är alla Lånetorskar som lånat till bostad bil båt mc resor gud vet vad. De sätter sitt hopp till vem som helst nu när allt rasar ekonomiskt!!
Citera
2020-04-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Varför ska folk som inte riskera att dö sättas i karantän, om man har satt de som riskera att dö i karantän. Jag ser det som bara extremt skadligt till ingen nytta.

Detta är inte digerdöden, där alla var i riskgruppen, utan här finns det ändå tydliga riskgrupper. Så se till att få flockimmunitet hos dem som inte löper någon större risk att dö, och sedan isolera så många som möjligt av dem som riskera att dö. 100 gånger bättre än att sätta alla i karantän tills ett vaccin evt kommer.
Många flagellanter härinne, och därute för den delen. Om alla lider blir det bättre. Det skulle ju vara orättvist om man bara låste in vissa grupper även om det vore rationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in