Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Det handlade om en läkare från WWuhan som var i en annan stad. Han hade suttit 2 veckor i karantän men ändå fick han symptom och smittade någon annan på sjukhuset. Då sattes hela staden med 600.000 invånare i karantän.
I Sverige där sjukvårdspersonalen jobbar utan skydd och tvingas köpa själva om de vill ha, så blir massor smittade utan att myndigheterna bryr sig det minsta. Det gynnar ju barra flockimmuniteten.
Sverige är ett barbariskt land. Ett rikt u-land som är på väg att bli fattigt i takt med att den så kallade Sverigebilden rasar ihop som ett korthus.
Jag delar inte din uppfattning, även om jag anser att läget är ansträngt och allvarligt.
Huruvida det stämmer det som Kina hävdar att det beror på en enda människa är åtminstone jag restriktiv med. Information från Kina, Ryssland mfl. tar jag med en nypa salt, eftersom jag är mycket väl bekant med de metoder som de använder sig av för att eliminera den egna befolkningen.
Det övergår mitt förstånd att det finns människor i Sverige som ser dessa länder som förebilder. Vore kanske bra ifall anhängare av Ryssland och Kina flyttar dit eftersom det tydligen är så mycket bättre där än i Sverige. För egen del skulle jag aldrig bo kvar i Sverige om jag ansåg något annat land vara så mycket bättre. Men det är jag det.