Citat:
Ja tack. Ja då kan jag ibland avgöra när det ska vara en blankrad. Tack för tipsen. Skall tänka på det nu.Blev du ofrivilligt vitsig där..? 🤗 Blankraden har du precis efter att du skrev att du inte vet vad det är, alltså en tom rad mellan de olika styckena. Ger luft i texten, en andningspaus och som markerar typ att nu har jag pratat färdigt om ditten, och nu pratar jag om datten, typ.
Du skulle t ex ha kunnat ha en blankrad efter ”DÖD”, eller efter ”märkt”.
Man kan också i ett stycke låta en ny mening börja på en ny rad. T ex som du gjort efter ditt andra styckes första mening som slutar med ”... fan är ni rädd för”.
Tycker du i övrigt är duktig på att skriva! ☝🏼 Det bor en krönikör, en betraktare i dig, inte enbart en som ”tycker” (även om många tyckare här också är duktiga på att skriva, och i sig inget fel i att de ”tycker” nåt).
Ja, det där om ”alarmiststämplingen” håller jag med om. Det förekommer nog också i andra länder också, men inte lika kategoriskt och avfärdande som här (alarmister och förnekare finns ju överallt). Det används här som ett ”streck i debatten” och därmed ”end of discussion”.
Du skulle t ex ha kunnat ha en blankrad efter ”DÖD”, eller efter ”märkt”.
Man kan också i ett stycke låta en ny mening börja på en ny rad. T ex som du gjort efter ditt andra styckes första mening som slutar med ”... fan är ni rädd för”.
Tycker du i övrigt är duktig på att skriva! ☝🏼 Det bor en krönikör, en betraktare i dig, inte enbart en som ”tycker” (även om många tyckare här också är duktiga på att skriva, och i sig inget fel i att de ”tycker” nåt).
Ja, det där om ”alarmiststämplingen” håller jag med om. Det förekommer nog också i andra länder också, men inte lika kategoriskt och avfärdande som här (alarmister och förnekare finns ju överallt). Det används här som ett ”streck i debatten” och därmed ”end of discussion”.
Exakt. Alarmist och förnekare används som ett slut på debatten. Ungefär som att du är endast en alarmist eller du är endast en förnekare. Allt du säger är skit. Dra åt helvetet.
Det finns mycket mer emellan alarmist och förnekare. Det är inte bara svart eller vitt.
Om man har inställningen du är endast alarmist eller förnekare så sätter man den personen åt sidan och missar en hel del bra saker och pratar med sig själv till slut eller endast med "alarmisten" eller " förnekaren"