2020-04-02, 11:18
Medlem
Smhfs avatar
Exfrun säger att hon var besviken på Lena Wesström pågrund av otroheten.

Men inte besviken på SD! Det var ju han som var otrogen.

NA
Citera
2020-04-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
HA HA HA

GolvbrunnsHanna! Detta kan bli en Hjärsta-klassiker

Jag brukar göra rent golvbrunnar. Jag tycker om när det blir rent där.

Motfråg: MEN VARFÖR var din egen så skitog, såg aldrig ut att ha blivit renghord???
I hennes drömmar och fantasier kanske den var ren och fin :-)
Citera
2020-04-02, 11:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Haha nej det låter bara tillgjort

Nej, 20 års förtryck och manipulation kommer man inte ur så lätt.

Det handlar mer om att hon inte vill få sin psykiska ohälsa och dess detaljer slängt ansiktet på sig här på FB efter vittnesmålet. Allt hon säger nu kommer användas mot henne direkt. Förnuftigt gjort av henne att begära stängda dörrar. För sin egen skull, inte SD:s
Citera
2020-04-02, 11:21
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har för mig att läkaren hette Eva, och i så fall var det en hon. Var väl något om över-/underordning också.
Jag föredrar kalla psyk. för hen för jag tror inte hens kön spelar roll. Grejen är att SD berättar för en doktor. Inte samma situation som att bli förhörd. Det är SDs upplevelse av förhållandet som återberättas.
Könsrollsfascism det du håller på med.
Citera
2020-04-02, 11:23
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hon vill ha stängda dörrar !!!!!

Är det nu det händer ????

Kom igen nu Hanna !!!!
Stängda dörrar betyder inte att inte SD är med därinne...
Citera
2020-04-02, 11:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
AKB 151. Sid 139.
Citat:
Den 14:e maj ( Eckehard tittar i kalendern for att bekräfta att han inte misstar sig gällande
datum, förhörsledares anteckning) gick Eckehard den sista rundan med hunden senare än
vanligt. Normalt går han med hunden vid 22-tiden, den aktuella kvällen gick han mellan
klockan elva - tolv. Anledningen var att han och hans fru skulle åka på semester dagen därpå
och ägnade kvällen åt att packa husbilen. Då den var färdigpackad körde han iväg med den
till ett garage. Först då det var klart gick han med hunden. Det finns inget ytterligare som kan
hjälpa honom att härleda tidpunkten mer specifikt. Han hade inte telefonkontakt med någon i
anknytning till tiden och tittade inte heller på tv eller liknande.
Han gick ut på hustrappen via entredörren och gick ut på Rödklintsgatan och tog till vänster.
Efter att han gått uppskattningsvis 50 meter hörde han ett illvrål, ett "otäckt skrik". Det var ett
ljud som började relativt starkt och sedan stegrades till ett primalskrik och sedan blev det tyst.
Uppskattningsvis varade skriket i några sekunder. Ljudet kom från skogen. Eckehard kan inte
avgöra från vilket avstånd skriket kom. Han kan med säkerhet säga att det var ett
människoskrik men kan inte avgöra huruvida det kom från en man eller kvinna. Han hörde
inga andra ljud, varken innan eller efter skriket. (Se förklarande kartbild, förhörsbilaga 1,
förhörsledares anteckning)
Finns han med i någon förteckning över de som ska vittna?
Citera
2020-04-02, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Har 45-åringen berättat att hans och Lenas relation fortsatte ända fram till några dagar före mordet, frågar åklagaren. Exfrun minns inte vem som berättat det för henne"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Hur kan hon ha glömt något så viktigt?
Citera
2020-04-02, 11:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Exfrun säger att hon var besviken på Lena Wesström pågrund av otroheten.

Men inte besviken på SD! Det var ju han som var otrogen.

NA

Var hon inte? Frågade åklagaren vad hon kände för SD och hon svarade att hon inte var besviken på honom?

Hon fick endast frågan om vad hon tänkte och kände om Lena.

Lite objektivitet vore på sin plats.
Citera
2020-04-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Har 45-åringen berättat att hans och Lenas relation fortsatte ända fram till några dagar före mordet, frågar åklagaren. Exfrun minns inte vem som berättat det för henne"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Det verkar vara mycket som hon inte minns.
Citera
2020-04-02, 11:26
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det handlar mer om att hon inte vill få sin psykiska ohälsa och dess detaljer slängt ansiktet på sig här på FB efter vittnesmålet. Allt hon säger nu kommer användas mot henne direkt. Förnuftigt gjort av henne att begära stängda dörrar. För sin egen skull, inte SD:s

Jag håller helt med, klart hon ska ha stängda dörrar.
Jag menade bara att hon kommer fortsätta ljuga och inte minnas, fullt naturligt när hon blivit så skadad av en psykopat.
Hon gillar rena golvbrunnar... du hör ju själv hur det låter.
Citera
2020-04-02, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Stängda dörrar betyder inte att inte SD är med därinne...

Nä.
Eftersom Stefan är Åtalad så är han ALLTID med på ett eller annat sätt, såklart
Antingen i rättssalen eller i ett medhörningsrum.
Det har vi väl koll på hoppas jag.
Citera
2020-04-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

Precis, de båda har väl i förhör sagt att det var på flygplanet mot USA som SD bekände detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in