2020-04-02, 09:27
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Tredje vittnet redan....vad var vitsen med de två första som sa att de sover djupt? Vad ger det för försvararna?
Skulle precis fråga samma sak. Vad är försvarets syfte med detta?
Citera
2020-04-02, 09:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Skulle precis fråga samma sak. Vad är försvarets syfte med detta?

Att mordet inte begicks då eftersom vittnena inte hörde skrik?
Citera
2020-04-02, 09:29
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att mordet inte begicks då eftersom vittnena inte hörde skrik?
Ja, så kan det vara.
Citera
2020-04-02, 09:30
Medlem
Citat:
Att de inte hörde skriken?

Dom sa ju själva att de sover djupt....bor man dessutom nära motorvägen så vänjer man ju sig vid ljud. Förstår inte ens varför de ska vittna. Är väl för att de varit på förhör. Men detta gynnar inte försvaret iaf.
Citera
2020-04-02, 09:30
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Det vill SD säkert invända mot ja 😃
Frågan är om han kommer göra det? Tjänar han något på det under rådande situation?

Han kan inte låta bli, han är störd. Men han kommer inte tjäna på det, tvärtom.
Lite som när han hela tiden dök upp oanmäld på event då han var misstänkt, han var bara tvungen att visa sig, sin inbillade fasad.
I Sundsvall 2018 var det många som inte ville se honom där, många av LWs vänner, han brydde sig inte om det. Kunde inte och kan inte förstå och agera som normala människor.
Citera
2020-04-02, 09:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Dom sa ju själva att de sover djupt....bor man dessutom nära motorvägen så vänjer man ju sig vid ljud. Förstår inte ens varför de ska vittna. Är väl för att de varit på förhör. Men detta gynnar inte försvaret iaf.

Försvaret behöver bara skapa rimligt tvivel mot åklagarens historia.

Ett annat vittne som också bor på andra sidan motorvägen säger att hen inte hörde skrik nu. Hen ska vara lättväckt.

Du ser att åklagaren är och hugger på det vittnet direkt?
Citera
2020-04-02, 09:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Detta missade jag igår:

för 8 minuter sedan
Under gårdagen kommenterade 45-åringen den lilla sinnesundersökningen som han fått gå igenom.
– Det kom överraskande igår att 45-åringen hade invändningar mot p7:an som gjordes. Vi vill därför ställa några kompletterande frågor till honom om det senare, säger Åsa Hiding, åklagare.

NA, dagens rapportering.

Undrar vilka invändningar SD hade?
Jag har läst något om hans invändningar mot utredningen men kommer inte ihåg exakt.
Var det inte att han ville backa bandet och ta utredarna i örat eller något liknande?
Men jag har för mig att det var från FUP:et och inte från rättegången.
Kommer någon ihåg något liknande?
Citera
2020-04-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har läst något om hans invändningar mot utredningen men kommer inte ihåg exakt.
Var det inte att han ville backa bandet och ta utredarna i örat eller något liknande?
Men jag har för mig att det var från FUP:et och inte från rättegången.
Kommer någon ihåg något liknande?
Det var väl i nån av artiklarna i NA väl? Men det handlade väl om förundersökningen?
Snurrigt detta.
Citera
2020-04-02, 09:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen vet väl om det var det han invände emot? Det var ju ett skämt.

Nej jag vet inte heller. Spekulerar bara om vad det kan vara som han invänt mot. Ska bli intressant att höra åklagarens frågor om detta senare idag.
Citera
2020-04-02, 09:38
Medlem
Citat:
Försvaret behöver bara skapa rimligt tvivel mot åklagarens historia.

Ett annat vittne som också bor på andra sidan motorvägen säger att hen inte hörde skrik nu. Hen ska vara lättväckt.

Du ser att åklagaren är och hugger på det vittnet direkt?

Japp, det är bra! Det känns bara så långsökt, vem minns vilken tid man la sig just den kvällen? Hen visste inte om fönsterna var öppna. Men säger att det är lyhört och lättväckt. Men lyhört är väl främst i huset kan jag tycka. Grannar som klampar ovanför etc....
Citera
2020-04-02, 09:42
Medlem
NA:

”Vittnet har svårt att höra vad advokaten säger, så Ingvar Backman ställer sina frågor högt.”

Hahaha!
Är det såna här vittnen som ska vara försvaret till hjälp om att skriken inte alls kom vid den tidpunkt som Daalans hörde dom
Citera
2020-04-02, 09:42
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Tredje vittnet redan....vad var vitsen med de två första som sa att de sover djupt? Vad ger det för försvararna?

Försvaret vill göra "skrik"-vittnesmålet osäkert. Kan paret som hörde skriken ha misstagit sig på tiden/datum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in