2020-04-02, 08:28
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har tittat runt angående hydroxyklorokin och huruvida det funderar. Det verkar fungera dåligt och tillsammans med azitromycin kan det t.o.m. förvärra förloppet. Jag har dock sett andra undersökningar där man har noterat en marginell förbättring hos patienter med lindriga symptom. Här är studien med lite mer avancerade fall:

No Evidence of Rapid Antiviral Clearance or Clinical Benefit with the Combination of Hydroxychloroquine and Azithromycin in Patients with Severe COVID-19 Infection
/.../In summary, despite a reported antiviral activity of chloroquine against COVID-19 in vitro, we
found no evidence of a strong antiviral activity or clinical benefit of the combination of
hydroxychloroquine and azithromycin for the treatment of our hospitalized patients with
severe COVID-19. Ongoing randomized clinical trials with hydroxychloroquine should provide
a definitive answer regarding the alleged efficacy of this combination and will assess its safety.
Lite fler kommentarer:

Dr Gaetan Burgio, MD, PhD.
@GaetanBurgio
Another report on Hydroxychloroquine and Azithromycin treatment on 11 patients with severe #COVID19 in ID department St Louis Hospital, Paris -> prospective study, not a clinical trial & follow up from the French trial. Let's have a look
No Evidence of Rapid Antiviral Clearance or Clinical Benefit with the Combination of Hydroxychloroquine and Azithromycin in Patients with Severe COVID-19 Infection
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0399077X20300858
11 patients 7 men, 4 women, ~ 58 years 8 with co-morbidity (cancer, HIV, obesity). Hospitalized in ID department with O2 treatment for COVID19 pneumonia -> Treated with 600 mg HCQ/day for 10 days & 500 mg AZ day 1 and 250 mg days 2 to 5
Outcome: pretty terrible. 1 died, 1 transferred to ICU, one treatment discontinued because of increased in QT at day 4. Rest nothing changed clinically and viral load was unchanged without resolution of the infection . HCQ dose was 678 ng/ml (381-891) 7 days post treatment
In short no changes in clinical and viral load in those patients that have received HCQ + AZ. Despite low number and not being randomized, so far HCQ and AZ treatment aggravate the clinical outcome, not improve it.
From the various reports and trial on HCQ treatment for #COVID19, HCQ might give a modest improvement for non severe #COVID19 cases. For #COVID19 severe cases HCQ + AZ seems useless and gives more side effects than anything else.
Again multi centric and large scale randomized clinical trial will enable to ascertain wether or not HCQ and AZ treatment is efficacious against #COVID19. since then, there will be series of small scale studies published with contradictory results.
Thanks @TaschnerNatalia for sending me the link to this study !
https://threadreaderapp.com/thread/1245472218215149568.html

Tusen tack att du tog dig tid att gräva fram detta!

Viktigare än någonsin att FHM förbjuds att utöka experimentet med den svenska befolkningen. Inte långsökt att tänka sig att myndigheten försöker skyla över sin inkompetens, a la Macciarini, genom låtsad handlingskraft (som i förlängningen resulterar i fler döda).

Låt inte Tegnell komma undan med mummel om att detta verkar fungera bra. Viktigare än någonsin att journalisterna är pålästa så att de kan lyfta fram och ifrågasätta rena lögner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Herregud. Slå på regimmedia.
Det kvittras glatt och förnöjt om sänkta utsläppsnivåer. Nu när landet snart är kaputt.

Haha! Eller hur.

Det här visar verkligen på hur obefintlig hela debatten kring miljön är.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvorfor tror man at det er så mange som er smittet?

Det är väldigt osäkra siffror så jag tror det är överdrivet med så många smittade. Det är en statistiker som använder påhittade siffror för att göra en analys.
Citera
2020-04-02, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag hörde någonting intressant från en Thailändsk vän. Bland läkare där så är de övertygade om att vaccineringen mot TBC som ligger i det nationella vaccinationsprogrammet där förhindrat att corona tar sig ner i lungorna, alltså inte att det skyddar mot viruset men mot symptomet lunginflamation.

Detta skulle kunna förklara låga dödstai i Asien då många där är vaccinerade mot TBC.

Jag hittade detta vid snabb googling
https://www.youtube.com/watch?v=foLRyMop0zY
Citera
2020-04-02, 08:29
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Mitt inlägg handlade inte om munskydd, det handlade om att åtgärderna inte kommer kunna minskas i de här länderna, kanske på många år.

Du skrev att det var drakoniska åtgärder, dina egna ord. Ta febern och hålla sig 1 meter ifrån varandra. Deras samhällen fungerar, se på syd Korea.

De får lite fall då och då, men befolkningen har lärt sig. Så ja de kommer ha det såhär tills vaccin, men det är faktiskt inte så betungande. Kolla på filmer från syd Korea. Affärerna i igång, människor går med munskydd, men samhället är i det stora hela helt igång. Du lipar över att lyxsätt som att gå på bar, bio och flyga ställs in.

Med detta så tycker du att vi gjort rätt och offrat våra äldre, detta för lite flyg, bers och bio. Nej du, vi kommer tas ner på jorden av vår skapare
Citera
2020-04-02, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
MSM har gått all in på att hylla dr Mengele och den svenska vägen. Givetvis sätter det sina spår. Folk är generellt dåligt informerade om vad omvärlden gör. De litar på dylik samstämmig propaganda.
Det är först när dissonansen mellan verklighet och budskap blir för stor som det krackelerar.

Och när ska det hända?
Tegnell kommer att mässa varje dag om hur bra det går, FHM går ut med slutsiffrorna 200 en dag för döda, och startar nästa dags mätning på 230, så den som inte själv söker info tycker också att det går bra.
Citera
2020-04-02, 08:31
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
För att det måste vara en 100% PK-ställd fråga eller nästan så du måste fråga först om du får fråga en viss sak.
Varenda jävel börjar annars prata om hur kränkta de blev. Du får ju fan inte ens ge någon en order längre utan att det börjar gråtas och springas till chefer.
Görs det något fel får du heller inte påpeka det.

Exakt!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Och när ska det hända?
Tegnell kommer att mässa varje dag om hur bra det går, FHM går ut med slutsiffrorna 200 en dag för döda, och startar nästa dags mätning på 230, så den som inte själv söker info tycker också att det går bra.
När folk dör som flugor på äldreboenden och sjukhus så kommer det inte gå att dölja. MSM kommer att svänga.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Kan det vara Luther som spökar?
Katolska kyrkan hade förbjudit vanligt folk från att läsa Bibeln. Luther gjorde det tillgängligt för var och en. Sedan sitter du här femhundra år senare och försöker tillskriva honom att råder en tystnadskultur på svenska arbetsplatser.

Det finns bättre förklaring och den är svensken är en vek och foglig ursäkt människa som, till skillnad från Luther, saknar bollar.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Från Facebook.

” Jag behövde inte ens arbeta två pass på ett äldreboende för att inse vilken katastrof det är i vården just nu! Det är många bekräftade fall av covid-19 här på äldreboendet jag arbetar.
Politiker, myndigheter och media går endast ut med information om de stora sjukhusen och glömmer helt bort äldreboenden och andra liknande boenden.
De sägs på pressträffar och i medier att skyddsutrustning finns.
Skyddsutrustning finns inte, det leder till att vårdpersonalen är så rädda för att bli smittade så de sjukanmäler sig för att slippa den risken.

De som arbetar får då arbeta dubbla pass flera dagar i sträck, dom är helt slut. Det leder till att personalen inte orkar lika mycket, det säger sig självt att vården då blir väldigt mycket sämre då.
Nu tror jag inte att det egentligen kanske är så mycket bättre på sjukhusen men här på äldreboendet jag arbetar använder vi hemmagjorda visir, gjorda av skyddsglasögon och overheadpapper.

Alla munskydd är slut och de långa engångshandskarna som ska täcka armarna, eller långärmade förkläden är också slut (sån skyddsutrustning som folkhälsomyndigheten säger att man ska ha när man vårdar patienter med covid-19) Det enda skyddet vi egentligen har utöver det vanliga som man alltid ska ha när man arbetar inom vården (engångshandskar och engångsförkläde) är skyddsglasögon med fasttejpat overheadpapper ..... hur mycket skyddar det? Är det ens godkänt? Tänker dom att det inte smittar lika mycket på ett äldreboende som på ett akutsjukhus?
Dom säger att stormen är här men att det kommer bli värre... hur ska det gå när alla som arbetar inom vården blivit smittade och ingen längre kan arbeta?
Jag behöver inte arbeta då jag egentligen är föräldraledig och har ett annat arbete. Jag gör det alltså bara för att jag vill hjälpa till i krisen. Jag kan alltså sluta vilken dag jag vill och ändå ha pengar.

Jag tänker på alla dom andra som måste arbeta för att få in pengar till hyra, mat och allt annat som kostar, de som också har barn att försörja. Dom har inget annat val än att arbeta och riskera sin och sina barns hälsa för att hjälpa andra.
När man arbetar med att hjälpa människor ska man kunna känna sig trygg och ha rätt förutsättningar!”
https://www.facebook.com/Sofia.Karina.Walther?

Här på Flashback är väl stället där man säger vad man tycker eller hur?

Jag tycker att det här borde nån läsa upp framför ansvarig minister eller stadsministern i TV,

och fråga om det ska vara såhär och vad som görs åt det, vilka extraordinära åtgärder vidtas just nu för att hantera denna extraordinära situation!!? Var är militärplanen med materiel, har de redan landat? Var är den inhemska krisproduktionen, är fabrikerna redan igång?

Och jag tycker också att ett 50 tal hemsydda munskydd borde kommit till Sofia Karinas arbetsplats redan samma dag som inlägget postades, sydda i hemmet av frivilliga från Hemvärnet, Röda Korset, Lottakåren, lokala rollspelsföreningen, PRO eller you name it!

Istället för en massa jävla "va grym du är" inlägg -fram med symaskinen eller sy för helvete för hand!

Det är verkstad hon behöver nu, inte snack!

Det här bollen borde civilförsvaret redan vara på. Mall att sy efter borde redan ligga på hemsidorna för frivilligorganisationerna och facebookgrupperna vara igång,

Där borde ligga instruktionsvideor för hur man gör/testar långärmade förkläden av sopsäckar, visir osv

Det borde redan sys och limmas så det glöder i stugorna -som i Tjeckien,

det är vad jag tycker.

Ett hemgjort munskydd till en syrra måste ju vara bättre än att syrran inte har något munskydd alls.

Kom igen nu Sverige! Visa vad vi går för!

Och jag vet att många här i denna tråden är precis Ni som behövs för att komma igång med att producera material till sjukvården och börja svänga den här skutan åt rätt håll. Tiden, energin och engagemanget finns. Sätt igång!
Senast redigerad av gloffgloff 2020-04-02 kl. 08:37.
Citera
2020-04-02, 08:32
Medlem
Hörde detsamma från Mike Pence igår.

Kinas siffror orimliga, säger Trump.

Expressen har ett take på samma sak, med vinkeln att han verkar lite galen. Som vanligt.

Länk till ursprunget, således.

https://www.foxnews.com/politics/trump-says-he-cant-confirm-chinas-coronavirus-case-numbers-amid-accusations-of-underreporting-we-rea lly-dont-know
Citera
2020-04-02, 08:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Inte ens Covid-19 kommer att lyckas aktivera svenskens vikingagener. Vad krävs det? Jag lovar att efter den här krisen så kommer svensen att gå tillbaks till sitt vardagsliv som rullar på medan staten utnyttjar vår naivitet och snällhet till sin agenda.

Såg på nyheterna häromdagen att en mängd taxichaufförer hade samlats någonstans och tutade hysteriskt utanför någon byggnad i protest mot att de måste betala en avgift på 12000 kronor under krisen. Ja jävlar, tänkte jag, nu äntligen vågar någon ryta ifrån. Men ack, taxichaufförer är väl 95% invandrare. De vågar faktiskt sätta ner foten. Men svenson låter sig bli rövknullad av staten och aktivister år efter år. När är bristningsgränsen nådd? Hur kommer det yttra sig? Våldsamt eller att folk bara bestämmer sig för att flytta utomlands sakta men säkert?

Tyvärr har du helt rätt, svenskens vänlighet utnyttjas och exploateras ständigt. När man tycker att svenska staten borde slutat sin sadistiska misshandel mot svensken för länge sedan, då fortsätter man - för att man kan. Vi svenskar är ökända för vår tilltro till staten, vi saknar klan/familjetänk utan förlitar oss 100 % på att pappastaten hjälper oss. Men samma stat har gjort allt för att byta ut oss. Reinfeldt erkände efter 2010 att man ingick i migrationsöverenskommelser med MP bara för att straffa människor som röstat in SD i riksdagen. Nu i efterhand vet vi att det blev ett katastrofalt beslut för svenskarna. När det gäller den här Corona-pandemin har jag funderat lite på vem staten kommer dra in pengarna för först när ekonomin gått i depression, jag tror knappast man kommer sluta betala ut skyhöga bidrag till invandrarna för det kommer bli total upprorsstämning. Vi kommer antagligen se hur trygghetsnätet för svensken tas bort och sållas allt eftersom för att inte göra invandraren arg. Redan idag kan vi se att FK inte betalar ut sjukersättning till sjuka svenskar som bevisligen är jättesjuka eller svenskar som gått i väggen efter 35-40 års slit. I spåren av Corona tror jag därför det blir svensken som tar det hårdaste ekonomiska slaget. Varför? Jo för att svensken är trött, naiv och är för snäll för att slå tillbaka. Det är sorgligt men välfärdsstaten Sverige kommer inte, vad jag tror, finnas där för att hjälpa svenskar. Väldigt sjukt med tanke på vårt höga skattetryck och att det är svensken i det stora hela som står för kalaset. Det är svensken som håller hjulet i rullning och det utnyttjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in