2020-04-02, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sanningen ska fram, det här är inte värdigt vårat samhälle!
Det här belyser väl det nya äckliga S. Skönt att läsa om på tryggt avstånd att skiten träffat fläkten både i USA och hos tjänaren S. Jag vill se mer utrensning bland maktfolket, klimatmuppar, feminister och annat skräp som förskingrar statskassan.

I grunden finns bra folk! De andra måste bara bort först som under en vårstädning och hoppas några hjältar hjälper till att avslöja dom som parasiter, välfärdens fiender. Toalettstädning på sjukhusen med där vanlig lön under tre år och sedan vårdare på hemmen under översyn eller fängelse resten av livet. Lindrig nystart för dessa parasiter.
Citera
2020-04-02, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Danmark kommer att se till att gränsen till Sverige är totalt stängd..Vi sitter fortfarande på pubar och restauranger..reser runt och skolor är öppna..idrott..shopping pågår..
Dom skakar på huvudet.

Jag förstår att normal svensk ännu inte insett allvaret men när vården är i panik och helt skräckslagna så måste ju folk börja förstå vartåt det barkar.

När jag började jobba utomlands 1999 så var svenskt pass direkt "välkommen in i gruppen".

Nu har vi gått igenom Tsunamin, PISA resultaten, kalla alla andra för nazister, flyktingvågen och nu till sist coronakrisen.

Sverige rykte är totalförstört, helt kraschat.
Citera
2020-04-02, 06:50
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Herregud. Slå på regimmedia.
Det kvittras glatt och förnöjt om sänkta utsläppsnivåer. Nu när landet snart är kaputt.

Är landet kaputt? Har du redan gett upp? Inte mycket stål i den ryggraden.
Citera
2020-04-02, 06:53
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men om du redan är smittad och bär mask spelar det ju ingen roll om viruset kommer tillbaka in i din kropp?

Det är ju framförallt de som inte är smittade som ska skyddas. Om en smittad person bär mask hindras smittan från att överföras på en frisk person.

FHM skit om att masker kan inge falsk trygghet är ju bara trams. Det är väl bättre att alla bär masker och hindrar andra från att smittas än att de inte bär masker? Om man har mask men inte är smittad spelar det ju ingen roll om man petar sig i ansiktet eller inte när man tar av sig masken. Man är ju som sagt inte smittad och då smittar man ju inte sig själv heller.
Jag vet inte vad du besvarar? Idioten påstod att det är bättre att vara utan mask, vilket jag hävdar är åt helvete felaktigt om man vill undvika att bli smittad.
Citera
2020-04-02, 06:53
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det kommer alltid finnas undantagsfall. På samma vis som att du kan få Alzheimers när du är 30 år. Så det säger ingenting. Barn är för övrigt den gruppen som nästan inte blir smittad.

Förstår du nu då? (Inte för jag tror det )

https://youtu.be/WZr_9HjR4N4

https://youtu.be/DIrgxBYMgp4
Citera
2020-04-02, 06:54
Medlem
Citat:
Det kvittras glatt och förnöjt om sänkta utsläppsnivåer. Nu när landet snart är kaputt.

Ja det här är fan som sista veckorna i hitlers bunker

Min 10åriga dotter sa att "coronakrisen är inte så dum, miljön blir bättre och jorden var ändå överbefolkad så det är bra om det blir färre".
- så går snacket i vissa kretsar som hon lyckats surfa in på...

Igår på 13:00 presskonferensen så nästan vek dom sig dubbla med omformuleringar när journalisterna frågade om man "måste ställa in 50 årskalaset eller bröllopet". Det var så otydligt så man nästan gick därifrån och undrade om dom uppmuntrade till fest eller inte.

För faaaaaaaaaaaaan, dra fram er inre Andrew Cuomo och börja led landet.
Ni har drömlön, ta ert jävla ansvar.

Dom kan driva igenom en gymnasielag för 9000 afghaner på en vecka så visst kan dom när dom vill...
Citera
Medlem
Vår tysk är intervjuad. ❤️

Kolumnisten, lite förfärad. 😁

Citat:
”Tycker svenskarna är blinda”
– Tyskarna tycker svenskarna är naiva, blinda, nästan självmordsbenägna, och förstår inte hur man kan ha skolorna öppna här, gå på restauranger och åka till fjällen som man ändå kan göra till och med måndag, säger han.
– Sverige är lika med Volvo, säkerhetsbälten, älgtestade bilar, man tar alltid hänsyn till säkerheten. Varför väljer man inte det säkraste nu? Det frågar man sig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWMQGl/mystiska-tysken-om-tegnell-som-en-tall-i-stormen
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där är en ickefråga. Åtminstone nu och inom överskådlig framtid.

COVID-19-patienter inkräktar inte på kirurgin.

OM det skull bli aktuellt skulle det isf vara för att operations-ssk måste gå in och täcka på infektion. Dit är det nog en bit kvar . . .

Det händer tyvärr redan på flera håll i landet. Det beror på att det är konkurrens om skyddsutrustningen, verkar det:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/brist-pa-skyddsutrustning-hundratals-planerade-operationer-stalls-in
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Det här belyser väl det nya äckliga S. Skönt att läsa om på tryggt avstånd att skiten träffat fläkten både i USA och hos tjänaren S. Jag vill se mer utrensning bland maktfolket, klimatmuppar, feminister och annat skräp som förskingrar statskassan.

I grunden finns bra folk! De andra måste bara bort först som under en vårstädning och hoppas några hjältar hjälper till att avslöja dom som parasiter, välfärdens fiender. Toalettstädning på sjukhusen med där vanlig lön under tre år och sedan vårdare på hemmen under översyn eller fängelse resten av livet. Lindrig nystart för dessa parasiter.

Jag vågar knappt svara på ditt inlägg då jag är anmäld för hets mot folkgrupp (om nu hbtq är en folkgrupp?), men det låter som ett rimligt straff i mina öron.
Citera
2020-04-02, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det händer tyvärr redan på flera håll i landet. Det beror på att det är konkurrens om skyddsutrustningen, verkar det:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/brist-pa-skyddsutrustning-hundratals-planerade-operationer-stalls-in
OK. Inte i min region.
Citera
2020-04-02, 06:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, men man brukar ju säga att "every cloud has its silver lining". Faktum är att det antagligen kommer att dö färre människor i både trafikolyckor och ANDRA luftrörsbesvär (som man får av att andas in avgaser och finstoft) på grund av det här.

Det är positivt att folk ser att det GÅR att arbeta hemifrån, att ha möten över videolänk o.s.v.. Tror att det kommer att bli mycket mer sådant i framtiden, även efter att karantänreglerna inte behövs längre. Toppen för klimatet och miljön!
Citera
2020-04-02, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Är landet kaputt? Har du redan gett upp? Inte mycket stål i den ryggraden.

Jag tog mig tid att läsa det du skrivit i tråden och det är välformulerat stöd för gällande strategi.

Jag postar två kurvor, Danmarks kurva är bruten och Sveriges kurva närmast parabolisk.

Skäms du inte att stödja det största fiaskot i världen?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in