2020-04-02, 01:54
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om du screenar en population med ett högkänslig PCR kommer du hitta positiva svar för dem som är i inkubationsfasen och de som är i sjukdomsfasen. De som är i inkubationsfasen kan senare alltså komma in i sjukdomsfasen.

""What it means in my mind, is that because we are screening the general population, we are catching people early in the infection before they start showing symptoms," Stefánsson said"

De som är i inkubationsfasen kan oxå stanna där tills de blir friska utan att någonsin ha fått något symptom. Ändå kan de ha smittat ner en hel del andra undertiden som både blivit sjuka och dött. Så har det varit för flera sk "superspridare", som ju tror att de är friska och därför sprider smittan hejvilt utan att vidtaga några försiktighetsåtgärder alls.

Detta virus är både jävulskt och ganska unikt på det viset.

Känner du till något annat virus med dessa egenskaper?
Citera
2020-04-02, 01:54
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Om jag inte minns fel fortsatte importen via flyg som vanligt, även nu under coronakrisen?

Skall se om jag hittar artikeln.
Du kan ju kolla här https://www.swedavia.se/arlanda/ankomster/#/
Citera
2020-04-02, 01:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Vill bara tillägga att tics ofta förvärras när en människa är stressad. Ju mer stress desto mer tics. Tänkte om någon undrar när generaldirektören kommer bli "utbränd".

Tics är också ett tecken på att man ljuger.
Citera
2020-04-02, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är det hans ursäkt? Jag kräks.
De anställda är ju smittade numera pga FHM's slappa attityd, så de gamla och sköra har inte en chans att komma undan smittan.
Citera
2020-04-02, 01:57
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Ser du att jag har länkat till två artiklar?
Nedanstående citat är från den andra.
Jag stryker under lite så att du inte behöver anstränga dina 80 IQ så mycket.

"Experts say there are several ways discharged patients could fall ill with the virus again. Convalescing patients might not build up enough antibodies to develop immunity to SARS-CoV-2, and are being infected again."

Fearmongering?
Jag: akta, sätt inte revolvern mot huvudet, det är farligt
Du: Jävla fearmongering *spänner hanen*

Istället för att vinkla en månad gamla artiklar för att passa din agenda kan du fundera på hur många gånger du hört Italien säga att friskförklarade har återinsjuknat. Eller varför inte titta här i Sverige till och med. Verkar det hända? Nej. Tack.

Dina artiklar säger att Kina släppte ut sjuka från sjukhusen för tidigt.
Citera
2020-04-02, 01:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Följer det på italiensk TV, och jag tycker att de hanterar det bra. Information, uppmuntran, förmaningar etc. Man har hårda restriktioner, men samtidigt talar man till folk och deras förnuft, så det är inte antingen eller.
Ja förstår att de talar till folket inte åt folket.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Troligen har regeringen avslöjat sina planer för ambassaderna och denna uppgift har gått vidare till honom. Han brukar veta vad han säger.

Du är ironisk? Han vet ju aldrig vad han säger.. blandade nog ihop oss med andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är det hans ursäkt? Jag kräks.

Jupp- ser du hur han säger "vi"?Värsta är att svensken kommer svälja detta med hull och hår- att "vi" inte tog ansvar osv. Att det är "vårt" fel att det spridits in på ålderdomshem TROTS att det är HAN som gått ut och sagt att det räcker med att vara hemma om man är sjuk(vilket lett till att asymtomatisk personal och besökare smittat ner de) och att ansiktsskydd är komplett värdelöst och att det är lugnt om man bara håller avstånd osv.
Ingen journalist kommer ställa honom mot väggen och det kommer bara vara fokus på Trump och Putin
Citera
2020-04-02, 01:59
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
USA krossade precis, som första landet i världen(om jag inte missat något) 1000-döda-på-en-dag barriären!

De är nu idag uppe i 1041 döda hittills(BARA IDAG ALLTSÅ)

Grattis USA!

Kom nog bli illa det där för Usa, med världens mest ohälsosamma och fetaste befolkning. Dom kommer ju dö som flugor.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Om jag inte minns fel fortsatte importen via flyg som vanligt, även nu under coronakrisen?

Skall se om jag hittar artikeln.

Samma händer i USA i detta nu. Massa flyg avgår från deras mest smittade städer/områden. Man har inte ens stoppat det. Men man för diskussioner om det, sa Trump på kvällens PK.

New York, bland annat, är en riktig härdsmälta. Men flygen till/från går som vanligt och sprider ut det till hela landet samtidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
IKEA Har redan börjat tillverka skyddsutrustning för vården.

Hoppas andra följer efter. Men Ikea känns rent spontant som ett av de bättre som tar sig an det, dom borde kunna pressa fram jävligt mkt utrustning..
Absolut, jag sätter en stor förhoppning till deras förmåga att "fixa fram" välbehövlig utrustning.
Citera
Medlem
Glöm regeringens nonsens-snack om att maten inte kommer ta slut, syftet är givetvis bara att undvika panik.

T.o.m. FN varnar för mat-brist men det är givetvis ingenting som regeringen vill låta folket bli medvetna om:

Ryssland har infört export-förbud på vete.
Vietnam har infört exportförbud på ris.
Kazakhstan har infört exportförbud på vete, solrosolja, mjöl, socker.

Och fler länder kommer givetvis att göra samma sak.

Och eftersom Sverige är så hopplöst långsamt efterblivet så kommer Sverige antagligen också vara det enda landet som inte har exportförbud och därmed drabbas av stora utländska uppköp.

Att Sverige är självförsörjande på typ vete och morötter spelar mindre roll om vi samtidigt är så hopplöst efterblivna att vi tillåter export av det, eftersom då kommer utländska uppköpare köpa enorma kvantiteter.

Vi kan alltså drabbas av brist på både importerad mat OCH inhemskt producerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in