2020-04-02, 00:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Va fan gör försvarsministern och den nationella säkerhetsrådgivaren på på presskonferensen? Dansar någon fördans för Trumpeten?

Trumpadministrationen verkar inte längre bry sig om pandemin då de använder presskonferenserna för att sprida valfläsk.
Citera
2020-04-02, 00:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han använder presskonferanser för att försöka vinna väljare inför valet, det kan sluta med att han tappar en hel del väljare, att snacka om kokain mitt under en pandemi kan knappast vara en lyckad väg att gå

Han låter bra idag. Det mot kartellerna låter som att det är planerat sen tidigare.

Sen..,låter det som att funderar på import-stopp på olja, för att rädda den egna olje-industrin. Om inte KSA o Ryssarna "finner varandra".
Citera
2020-04-02, 00:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han låter bra idag. Det mot kartellerna låter som att det är planerat sen tidigare.

Sen..,låter det som att funderar på import-stopp på olja, för att rädda den egna olje-industrin. Om inte KSA o Ryssarna "finner varandra".

Det är en massa saker som folket inte är intresserade av eller för den delen i behov av att höra just nu, men ja han låter bättre än vanligt men mycket av det hänger ihop med att han vet att han måste skärpa sig just nu
Citera
2020-04-02, 00:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är en massa saker som folket inte är intresserade av eller för den delen i behov av att höra just nu, men ja han låter bättre än vanligt men mycket av det hänger ihop med att han vet att han måste skärpa sig just nu

Det enda jag hakar upp mig på är att dessa presskonferenser håller på länge. Han borde offra 5 minuter på att "säga sitt", sedan ta frågor i 10 minuter och vara färdig med det, lämna rummet för att fortsätta att jobba. Sen får resten av experterna fortsätta att svara.
Citera
2020-04-02, 00:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det enda jag hakar upp mig på är att dessa presskonferenser håller på länge. Han borde offra 5 minuter på att "säga sitt", sedan ta frågor i 10 minuter och vara färdig med det, lämna rummet för att fortsätta att jobba. Sen får resten av experterna fortsätta att svara.

Han vill vara i mediafokuset, det är åtminstone min tes
Citera
2020-04-02, 01:00
Medlem
Demokraterna var på Trump den 26/1.
Iaf Chuck Schumer
https://nypost.com/2020/01/26/schumer-calls-on-feds-to-declare-coronavirus-outbreak-a-public-health-emergency/

Sedan fortsatte deras vendetta
https://nypost.com/2020/02/26/trump-tears-into-pelosi-schumer-for-politicizing-coronavirus/
"The New York senator had panned the administration’s request for $2.5 billion to combat the virus, saying it wasn’t enough, and urged Congress to spend $8.5 billion."

“He goes out and says, ‘The president only asks for $2.5 million. He should have $8.5 billion.’ This is the first time I’ve ever been told ‘We should take more,’ usually it’s ‘We have to take less,’” ......"They shouldn’t be saying ‘This is terrible, President Trump isn’t asking for enough money.’ How stupid a thing to say?”" the president said.

Schumer said in a statement to The Post. ““This is not political. Our proposal was put together after hearing from public health experts and looking at historical precedents, like in 2009 when Congress appropriated over $7B to fight the H1N1 flu,” .... "My message to the president is simple: It was incompetent and dangerous to propose cuts to CDC funding or simply trust other governments (like China) to handle this. Simply incompetent.”
Citera
2020-04-02, 01:01
Medlem
Citat:

Det där var verkligen den mest konstiga meningen någonsin. Tror du verkligen på vad du skriver?
OM han skulle lämna rummet, skulle han söka upp närmaste tv...
Citera
2020-04-02, 01:48
Medlem
Jahapp, så besättningen på fartyget USS Theodore Roosevelt gick en bar runda i Vietnam.
Mera covid 19.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAEMkV/tusentals-sjoman-evakueras-fran-fartygsbjasse
Senast redigerad av leosurvey 2020-04-02 kl. 01:50.
Citera
2020-04-02, 01:57
Avstängd
Citat:
Han vill vara i mediafokuset, det är åtminstone min tes

Coronakrisen gör att Trump får hålla låda i ett par timmar varje dag. Under tiden är Crazy Joe Biden i fullständig medieskugga.

Valet är över innan det ens hunnit börja.
Citera
2020-04-02, 03:18
Medlem
arbetets avatar
USA var först att passera tusen döda under gårdagen:

+1,049
Citera
2020-04-02, 04:29
Medlem
Nu är det ju rena vilda västern i Usa. Nu försöker t.om tåget att köra över fartyget Mercy i Los Angeles.
Är det här någon sorts corona hysteri? eller vad är det frågan om.

En lokförare misstänks ha försökt ramma den amerikanska flottans sjukhusfartyg Mercy i hamnen i Los Angeles.

-Enligt ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten ville den 44-årige föraren få tåget att spåra ur genom att krascha genom vallen i slutet av rälsen. Vansinnesfärden slutade drygt 200 meter från Mercy – som placerats i Los Angeles för att avlasta sjukvården när de stora sjukhusen är upptagna med coronapatienter.

Lokföraren greps efteråt av en polis som bevittnat händelsen. Han har erkänt att han agerat medvetet och säger i förhör att han tyckte att fartyget var "misstänkt".

Tåget for genom en betongvall vidare in i en stålbarriär och ett staket. Det gled sedan vidare över en parkeringsplats för att stanna vid en bro.

Ingen person skadades.

https://imgur.com/a/McgEe9a

Övrigt gällande kryssningsfartyget i Florida.

Kanada och Storbritannien kommer att kunna hämta hem sina medborgare från de två nederländska kryssningsfartyg som befinner sig utanför Floridas kust. Det meddelar president Donald Trump.
Senast redigerad av leosurvey 2020-04-02 kl. 04:41.
Citera
2020-04-02, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
USA var först att passera tusen döda under gårdagen:

+1,049
Definitivt, då Kina har 3000 dödsfall.

Kanske beror på hur djupt man bugar inför kommunistpropaganda om man tror detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in