2020-04-02, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Helt rätt! 70 grader i 30 minuter borde räcka, MEN dessa siffror gällde för SARS och kan skilja sig något här(även om de är snarlika egenskapsmässigt) så några minuter extra kan nog inte skada.

Om alla gjorde så skulle detta virus vara borta om en månad.

Skönt att någon förstår 👍
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Jag förstår precis vad du menar. Har själv (äldre och riktigt gamla) anhöriga och är i en liknande sits. Bara en tidsfråga tills de smittas 😔 hoppas att din mor "bara" är förkyld.

Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Få i dem C, D vitamin och zink för att försöka hjälpa immunförsvaret åtminstone.
Man önskar att det fanns några rekommendationer man kan följa där läkare berättar vad som kan hjälpa. Just nu verkar ingen våga säga någonting för att ge lite hopp utan allt är bara att man inte vet.
I kina har dom ju rekommenderat lite av varje. Om de varit bra eller inte vet man ju inte då de är svårt att hitta och följa.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
För att inte tala om att ALLA handtag är nerlusade så det räcker nog gott och väl med en corona-gymmare per dag för att samtliga besökare den dagen smittas.

Det räcker med att han kilar in på den gemensamma toaletten och gör sitt - game over för alla som går in där efteråt.

Edit:
Får!
Citera
2020-04-02, 01:43
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sorgligt men sant. Men offren har ju anhöriga, jag hoppas de inte glömmer detta svek!

Jag skulle nog inte hoppas på det för mycket. Det är ju samma idioter som har röstat fram den här regeringen.

Ärligt talat tror jag regeringen vinner på detta. De kommer sitta säkrare efter krisen än före. Så jävla dum är vår kära befolkning.
Löfven har ju redan ökat i popularitet nu under krisen. Det är helt sjukt...
Citera
2020-04-02, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om du screenar en population med ett högkänslig PCR kommer du hitta positiva svar för dem som är i inkubationsfasen och de som är i sjukdomsfasen. De som är i inkubationsfasen kan senare alltså komma in i sjukdomsfasen.

""What it means in my mind, is that because we are screening the general population, we are catching people early in the infection before they start showing symptoms," Stefánsson said"
Men alla kommer inte att utveckla symptom. De smittar ändå...
Citera
2020-04-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag håller med dig där, samtidigt så är dessa andningsmasker inte "bara" bara en bit tyg.
För att nå rätt nivå för skydd i denna nivå som krävs så krävs det specificerat arbete.

Det behövs en inhemsk produktion av skyddsutrustning. Detta kommer inte vara det sista viruset som härjar och att lita den globala marknaden har ju visat sig vara ett totalt fiasko.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Har ju läst om att man ska dricka riktigt varmt, men inget som sagts av svenska läkare mm vad jag hört.
Läste även om någon här på Flashback som hade känt sig betydligt bättre i lungorna efter några dagar med riktigt varm dryck flera gånger per dag.
Har sagt åt mina föräldrar att också dricka det och hoppas det hjälper.
Man testar ju nästan vad som helst.
De med chili har ja inte hört nåt om tidigare. Bra om de funkade för sig.

Helt seriöst. Testa turkbod. el liknande och försök få tag på hel chili
och köp askorbinsyra.

Väldigt lite pengar och jobb.

Det är inte new age flum om du trodde det.... Se nedan....

Capsaicin interferes with the centrifugal spread of virus in primary and recurrent genital herpes simplex virus infections.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2162369

Vitamin C Promotes Maturation of T-Cells
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3869442/

Ascorbic acid promotes proliferation of natural killer cell populations in culture systems applicable for natural killer cell therapy.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25747742/

Reduction and Functional Exhaustion of T Cells in Patients with Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.18.20024364v1
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad är det som är skumt? De skriver väl det de ser, sen att du inte sett det kan väl inte de rå för.
Du måste inse att det är många i vår omvärld som tycker att vi bär oss underligt åt.

Ja men det blir ju missvisande. Tänk skulle jag se två som ger varandra en kram i Italien, och skriva i en artikel då "i Italien kramas man fortfarande, som om inget hänt". Det blir ju skum skildring av verkligheten.
Citera
2020-04-02, 01:45
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Skönt att någon förstår 👍

I restaurangbranschen så är det inte godkänt med handdiskning.
Där är kravet som jag minst det minst 80 grader under mins två minuter i diskmaskin.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Det är ångestfyllt att behöva ängslas över den egna hälsan eller ekonomin. Att dessutom behöva oroa sig över äldre anhöriga gör det sjufalt värre. Vi får försöka stötta varann här! Jag hoppas att det kommer att gå bra för dina föräldrar!
Ekonomin skiter ja i, de är sånt som löser sig på nåt sätt framöver om de blir problem.
Hälsan är svårare att styra upp.
Ja är inte så orolig för mig själv men självklart för mina nära.
Man vill ju inte tänka de värsta.
Men att inte ens kunna träffa dom om dom blir väldigt sjuka känns väldigt jobbigt.
Men en dag i taget så får vi hoppas på de bästa... ännu så länge är de en förkylning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Instämmer fullständigt - tack, glad att det finns andra som kan se det i termer av att staten bryter sitt samhällskontrakt med medborgarna, när de styrande inte gör allt vad de kan för att skydda oss, nu under pandemin.

Hoppas att alla håller sig själva så säkra som det är möjligt, där ute.
Jag såg Löfven i Aktuellts intervju.
Han vägrade ta på sig det yttersta ansvaret om det går illa med FHMs expertagerande.
Löfven pratar däremot gärna om folks ansvar.

En del ser en statsminister, jag ser ett svin.
Citera
Medlem
F.d-Dramaqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du sett de senaste videona över vad som pågår i kina.... Food riots.....
Var kan jag se dom? Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in