2020-04-02, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Perfekt vapengrund, men nu räcker det med att se spridningen. Om detta du nämner är sant så ligger vi riktigt risigt till. Det innebär att vi har långt mer smittade ens vi kan ana.

Personligen så antar jag att vi har massor av människor som kan vara smittade och även sprida smitta utan att ha en aning.
Jag må ta i här, men samtidigt som man säger: Better safe than sorry.

På men andningskyddet och glasögon så har du minskat risken för smitta enormt!
Regeringen borde genast ge i uppdrag att tillverka adäquata andningsskydd i stor skala till ett svenskt företag inom pappersindustrin och dela ut dessa inom vården och till hela befolkningen.
Jag har endast ett litet antal ffp3 hemma ifall jag måste uppsöka en affär eller läkare/apotek. Tänker sterilisera dem efter användning i ugnen i 65-70 grader och hoppas det funkar.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
https://www.lastampa.it/topnews/primo-piano/2020/03/30/news/ristoranti-aperti-e-pic-nic-al-parco-la-svezia-prende-ancora-tempo-1.38653816

Sverige framstår verkligen som mer och mer ensamt med sin morbida politik.

Stockholm fortsätter sin morbida linje. Tycker italienarna. Upprörande vardagsscener i Stockholm.

"När vänner träffas hälsar de på varandra med en kram, som vanligt"

Va? Jag har inte sett nån skaka hand ens, och då ser jag handskakningar dagligen på jobbet annars. Det har alla slutat med. Kramar på stan har jag inte heller sett på länge. Skum artikel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, nej, jag menar inte allt allt givetvis, men om det ändå är någon med extremt dålig prognos och som är villig själv, go for it om det finns minsta möjlighet.
Ja det håller jag med om.
Citera
2020-04-02, 01:33
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man kan fråga sig vilka som är förövare och gärningsmän i det här debaklet? Offren ligger stendöda.

Ja det är ju perfekt för regeringen, för då kan inte offren dra dem inför rätta sen
Citera
2020-04-02, 01:34
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Är jag snart föräldralös?

Pratade med föräldrarna ikväll.
Morsan som är 74 hade fått feber igår (strax över 38) och hade lite hosta samt irriterad i halsen.
Farsan mådde bra ännu så länge.

Morsan äter mediciner för högt blodtryck, blodförtunnande och hjärtsvikt.
Farsan äter mediciner för samma grejer och har pacemaker som går på 100% sen ett par år.
Han var dessutom inlagd några dagar på sjukhus i februari för att han hade tungt att andas med pipande ljud, kände sig febrig (men normal temp). Efter kortisonbehandling i ett par veckor så mår han bra. Efter röntgen tror dom att han har problem med lungblåsorna och alveolern, typ att han fått små proppar.

Så det låter ju inte speciellt bra att morsan nu är sjuk och att dom lever tätt inpå varandra i en liten 2a.
Har hon fått Corona så dröjer de nog inte många dagar innan även farsan har de... och sen får vi se.
Väldigt deppig situation...

Du kommer kanske tro att jag skojar men......

När jag kände "vågen" gå ned i lungorna så började jag dricka te med 5-7 hela thai
chili som jag krossade och la i botten stort teglas. Man kände vågen vända.
Tvingades ta så mycket chili varje 2-3 timmar. i fyra dagar. Sedan mindre de sista 3 veckorna.
Gäller att de är hel chili, chiliflingor är för milda.

Det + 10gr askorbinsyra/dag när det var som värst. Tror helt seriöst att det
var det som räddade mig.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Perfekt vapengrund, men nu räcker det med att se spridningen. Om detta du nämner är sant så ligger vi riktigt risigt till. Det innebär att vi har långt mer smittade ens vi kan ana.

Personligen så antar jag att vi har massor av människor som kan vara smittade och även sprida smitta utan att ha en aning.
Jag må ta i här, men samtidigt som man säger: Better safe than sorry.

På men andningskyddet och glasögon så har du minskat risken för smitta enormt!

Ursäkta, jag läste fel. Du blandade in HIV i detta och det är verkligen något helt annat,
Citera
Bannlyst
Victoria’s Secret Angel Alexina Graham Hospitalized With Coronavirus COVID-19, 04/01/2020.

https://www.instagram.com/p/B-Wb_nnHVjH/?igshid=7wpgrvqb0vbn
Citera
2020-04-02, 01:35
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Trump nämnde nyss sverige i sin live presskonferens.

Han sa att ni körde på "flockimmunitet" som INTE fungerar och nu gick in i lockdown!

Antingen kan han se in i framtiden eller har helt fel uppgifter, sverife är ju vidöppet!!!!!
Troligen har regeringen avslöjat sina planer för ambassaderna och denna uppgift har gått vidare till honom. Han brukar veta vad han säger.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Länken har säkert varit uppe tidigare i tråden, men här är en trevlig och snygg realtidskarta över Covid19s spridning i världen från Johns Hopkins University & medicine:

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Det finns också många bra länkar om viruset för er som vet att det finns en värld av kunskaper även utanför samnytt.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Finns massor med virussjukdomar där man påvisa låga nivåer av virus-RNA/DNA efter kliniskt utläkt sjukdom. Betyder inte att man är smittsam, kan antingen vara för låga mängder eller att viruspartiklarna är inaktiverade av immunsystemet.

Exakt, därför ska man inte säga att man är frisk när man saknar symptom, bättre är det att säga att man inte är smittsam enligt vissa kriterier, som är annorlunda.

Saknar man symptom så kan man fortfarande vara smittsam, vilket man är i detta fall redan en vecka innan man får symptom. Sedan kan man vecka 3-4 nångång fortfarande ha symptom men inte längre vara smittsam.

Virionerna är då neutraliserade av immunförsvaret, även de som hostas ut. Kroppen har i regel då bara storstädning och reparation kvar, men när skadan är för stor kan det ändå leda till döden trots att viruset är neutraliserat tyvärr.
Citera
2020-04-02, 01:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag är rädd att jag får med hela CNN:s alla texter om jag vill länka ett reportage därifrån och jag törs inte ens prova här inne. Kan bli bannad. Står något om att man inte får göra si eller så med det man länkar, jag törs inte, rädd för saker jag också. Även om jag inte är rädd för så himla mycket. Ska fråga min granne i morgon hur man gör.
Men CNN har mycket bra material att ögna igenom vad gäller covid- 19. Tycker mer om att vara där än i svenska medier. Gillar tom Dansk och Norsk media bättre. Tysk också.
Intressant att se skillnad på journalistik, hur man talar om ämnet. Sett att i Sverige vill man gärna få svensken att både skämmas, vara tacksam och krypa ihop.Det kan inte jag.
Följer det på italiensk TV, och jag tycker att de hanterar det bra. Information, uppmuntran, förmaningar etc. Man har hårda restriktioner, men samtidigt talar man till folk och deras förnuft, så det är inte antingen eller.
Citera
2020-04-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, men du ska ju inte tro att medborgarna är mer nöjda när de eller deras anhöriga ligger och kvävs till döds bara för att det står militär ute på gatorna som förbjuder folk att gå ut.

Det är sannerligen ingen dans på rosor som någon har tutat i dig.

Nej klart det är ett helvete att käka konserver isolerade med störiga familjemedlemar medan folk dör i drivor ska gudarna veta. Men det är det minst katastrofala alternativet.
Jag vidhåller dock att jag personligen skulle vara mer ok med att folk fortsatte dö till en början(går inte att komma undan) för att sedan klinga av, istället för att ha en jävla idiot som rycker på axlarna och säger åt oss att tvätta händerna och matar oss med lögner medan dödssiffrorna bara stiger.
Du måste ändå förstå vad jag menar?
Jaja tycker vi rundar av nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in