Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Min enkla tanke är att om alla bär andningsskyd så kan inte smittan spridas så lätt.
Enkel lösning som jag ser det och jag tro det är bättre än att offra en del av Sveriges befolkning för att en majoritet ska bli immun.
Mycket bra tanke och kanske det absolut enklaste och billigaste sättet att få ner smittspridningen radikalt. Mölnlycke eller liknande borde kunna ställa om och tillverka munskydd på ett par timmar för att sedan vräka ut dessa till befolkningen. Samtidigt går svetsarsteffe ut i tv och beordrar munskydd på eller 5000 i böter! Saken är biff, kurvan är utplattad, fast nu är det så klart för sent för vården (och de som får sätta livet till)...stackars satar!
Hur kan ett land som Sverige misslyckas? Jo för att vi har en patetisk feministisk ledning, hbtg, genus, feminism, politisk korrekthet och menscertifierade arbetsplatser. Dagens unga kvinnor är så satans bortkollrade i feminism att de har glömt (eller så har inte deras mammor berättat) att en bra bit in på förra århundradet så fick kvinnor koka sina mensskydd och återanvända dem. Bortklemade jävla fruntimmer!