2020-04-02, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det finns tecken att det håller på att vända på flera håll och när det vänt på riktigt kommer det att bli aktuellt att agera med krafttag mot virusterroristerna. Virusterroristerna är Löfven, Tegnell med flera i FMH.
De flesta länder är fortfarande bara alldeles i början.
Citera
2020-04-02, 00:52
Avslutad
Kanske nämnts innan och redan old news, men såg först nu att Spanien verkar ha nytt ”världsrekord” i antal döda på en dag. Vad jag ser har Italien haft 919 som mest, det står 923 på Spanien nu.

Det har ju även gått snabbare i Spanien än Italien hela vägen upp till nästan 10 000 döda. Här kan man se dom trenderna: https://www.ft.com/coronavirus-latest

USA är på väldigt god väg att gå om allihop i antal döda/dag. England ser rätt illa ut med. Italien börjar däremot för första gången plana ut mycket tydligare i diagrammen där mot tidigare, även om dom fortfarande ligger på skyhöga nivåer.
Citera
2020-04-02, 00:53
Medlem
Källan till viruset funnen?

Kom det från ett forskningslab trots allt?

Den här videon måste ses: https://www.youtube.com/watch?v=bpQFCcSI0pU
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tegnell är fanimig det skarpaste Sverige knullat ur sig sedan Nobel. Han vet exakt vad handlar om, han vet exakt vilka som är i riskgrupp osv. Framförallt vet han vad konsekvenserna skulle bli av ett totalt nedlåst samhälle vore. Alltså corona är dödligt för vissa ja men inte på långa vägar så dödligt det kan låta när alla jävla domedagskretiner här inne som skriker om att få bli insvetsade (fan härlig syn iofs om Löfven står å svetsar fast nån trappuppgång på Östermalm) men inse nu för faan att ekonomin måste rulla innan hela jävla världen går under på riktigt. "men vaddå jag får ju soc å sånt ändå jag å spela NES" nä det får du inte ditt jävla UFO

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vi går mot ett nedlåst samhälle. Vi förlänger pinan i stället för att ta tjuren vid hornen.
Snacket om ”ekonomi” är inget annat än floskelbingo, och ett sätt att dölja att man är illa förberedda.
Sveriges icke-taktik går ut på att man ska ta världen med häpnad genom att gå den skenbart mjuka vägen.

Förresten, är du tillräckligt nykter för att förstå det jag skriver?

Jupp. Att folk tror våran sk "strategi" räddar ekonomin mer än någon annan hänför mig.
Då har man inte tänkt långt inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
De som föds accelerar dock med en takt som är en miljondel så stor som de som dör i Covid-19 gör!

Om 2 månader är jordens befolkning noll med nuvarande takt!

Men lågintelligenta har svårt att förstå sådant. Du verkar tillhöra dem.
Är du på allvar så nojig över Corona? Nettoökningen på jorden är 81 miljoner pers per år. Det motsvarar cirka 220000 nya personer per dag netto. Corona har hittills tagit livet av 45000 pers på fem månader. Inser du själv att Corona måste ta livet av en kvarts miljon per dag för att ens påverka jordens åttamiljarder pers år fel håll?
Citera
2020-04-02, 00:54
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ja, och det verkar ju vara överordnat allt!
Det läskiga är att i det möts girig kapitalism, liberalism och frihetlig vänster - så det går inte att ifrågasätta det hur man än gör. Alla är överens om ”individens frihet”, men ur olika synvinklar så hur man än gör kränker man rättigheter om man går emot det.
För att ta ett exempel: Alla tre grupperna kan på sitt sätt plädera för elevens fria skolval.
Ett annat: Patientens rätt att välja vårdgivare.

Men vänta, om alla pålästa patienter redan sökt sig till den vårdcentralen för att de kanske har bäst ekonomi, så de kan utföra mest prover, ge dig röntgen osv, är full, så får du iallafall den sämre vårdcentralen där du får ta prover men kanske inte röntgen för det är så dyrt osv.

Det är ju inte valfrihet, eftersom valfrihet kräver att man verkligen kan välja, och alla har samma kvalité.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Sjukdomen covid-19 bär ansvaret för människors död.
Hur man agerar runt sjukdomen, vilka beslut man tar, det man genomför eller inte genomför är regeringens ansvar MEN nu har ju Stefan bollat över ansvaret på Tegnell. Händer det något helt åt helvetet okontrollerbart kommer Stefan att säga. Det är Tegnells fel. Om nu Stefan inte själv dör förstås eller Tegnell. Ja då kan ingen skylla på någon varvid övriga politiker, om de klarar sig vill säga, står där som fån och säger. Det är inte vårt fel. Stefan och Tegnell sa att ni skulle ta ansvar över det och det gjorde ni inte. Det är erat fel och nu måste vi höja skatten era skitstövlar.
Så ser vårt styre ut.
Precis.
I förlängningen är det på sätt och vis ”vårt” eget fel. Löfvén är ”vald” av folket, hans förtroende har ökat under krisen och väääldigt många litar på FHM.
Sen att det FHM säger är bekvämast för folk tycker jag är illavarslande - uppenbart vill man inte ifrågasätta honom, för då blir det ”jobbigt”.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Min enkla tanke är att om alla bär andningsskyd så kan inte smittan spridas så lätt.
Enkel lösning som jag ser det och jag tro det är bättre än att offra en del av Sveriges befolkning för att en majoritet ska bli immun.

Mycket bra tanke och kanske det absolut enklaste och billigaste sättet att få ner smittspridningen radikalt. Mölnlycke eller liknande borde kunna ställa om och tillverka munskydd på ett par timmar för att sedan vräka ut dessa till befolkningen. Samtidigt går svetsarsteffe ut i tv och beordrar munskydd på eller 5000 i böter! Saken är biff, kurvan är utplattad, fast nu är det så klart för sent för vården (och de som får sätta livet till)...stackars satar!

Hur kan ett land som Sverige misslyckas? Jo för att vi har en patetisk feministisk ledning, hbtg, genus, feminism, politisk korrekthet och menscertifierade arbetsplatser. Dagens unga kvinnor är så satans bortkollrade i feminism att de har glömt (eller så har inte deras mammor berättat) att en bra bit in på förra århundradet så fick kvinnor koka sina mensskydd och återanvända dem. Bortklemade jävla fruntimmer!
Citera
2020-04-02, 00:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nä inte helt nykter eftersom jag mönstrar av men du däremot måste ta tyngre grejer tyvärr..
Nej, jag tar inte ”tunga grejer”.
Mår du dåligt eftersom du håller på som du gör?
Citera
2020-04-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Inget virus är pandemiskt i sin natur. Det är något som är högst beroende på andra faktorer, som vi har makt över.

Tydligen måste man förenkla saker så att en femåring kan förstå för dig.

Om bara 2 personer bor på en planet, vid motsatta poler utan någon kontakt, och den ena blir infekterad av mässlingen, vad har mässlingen då för R0? 0

Den kan omöjligt bli pandemisk såvida inte den andra personen blir smittad.

Går det här in i din skalle tro?

Du ger ett hypotetiskt teoretiskt exempel som inte fungerar för detta coronavirus. Det finns inget land som inte är virusfritt och det kommer nu spridas på södra halvklotet inom några månader. Sedan kommer det tillbaka till norra delarna i höst/vinter. Att världen lyckades stoppa SARS var att utbredningen var mycket mer begränsad i världen när sommarvärmen slog ut den + att SARS var som mest smittsam en bit in i sjukdomsförloppet (lättare att isolera patienter).

Du kan glömma att utrota detta virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vi har top 3 högsta skattetryck på planeten och vi har inte resurser att ens försöka stoppa viruset. Planen är att fullkomligt ge upp och gömma sig bakom fina ord som "tvätta händerna, flockimmunitet och påskkärringar".
De har brytit samhällskontraktet med RÅGE och kapitulerat för denna fiende trots att vi är ett av de länderna som har bäst förutsättningar i världen(egentligen) att klara denna pandemi.

När skattepengarna går till diverse konsultarvoden och räddningspaket till miljardärer istället för att säkra livet på vårdpersonal och befolkning så har de totalt förbrukat sitt mandat.

Att Svenonius är kvar är en gåta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Instämmer fullständigt - tack, glad att det finns andra som kan se det i termer av att staten bryter sitt samhällskontrakt med medborgarna, när de styrande inte gör allt vad de kan för att skydda oss, nu under pandemin.

Hoppas att alla håller sig själva så säkra som det är möjligt, där ute.

Jupp det är varje man för sig nu- som i Liberia eller Sverige under digerdöden. Trots detta skattetryck. Ofattbart.
Ja stay safe min vän!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in