2020-04-02, 00:33
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Alla länder kommer att få bukt med smittan, efter att x personer ur befolkningen har dött. Är Tegnell ansvarig för alla länders dödsfall?
Ja, om Sverige genom försummelse ser till att sparka nytt liv i smittan ...
Citera
2020-04-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Han kan lyssna på den koreanska läkaren som nästan var först att behandla covidpatienter och de erfarenheter han har av "immunitet" från covid19.

https://youtu.be/gAk7aX5hksU

Ganska lång video.
Det här var det viktigaste jag snappade upp.

20 % asymtomatic, men som ändå sprider... (Jag har sett högre % siffor på asymptomatiska)

Can you get reinfected? YES. Återinfektion 5-7 dagar efter friskförklaring har noterats!!!!!

Airborne. Partiklar mindre än 5 um. Aerosol.

Best case: Vi vinner i Juli-Aug. Precis som SARS. (max 10% chans till best case)
Citera
2020-04-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tegnell har sagt att barn inte driver smittan och att de får milda, om några, symptom. Han har sagt att man inte smittar om man inte har symptom.

Naturligtvis är barn smittspridare, crazy spreaders som de italienska läkarna har sagt t om. Det är ju inte konstigt om människor blir förvirrade av sådana uttalanden.

Barn får milda, om några, symptom men de smittar ändå och att bara testa efter någon uppvisat symptom är för sent.

All personal som jobbar med barn och äldre borde åtminstone ha munskydd.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Du precis som jag ser en större bit av situationen och du har antagligen likt mig följt smittan redan den lämnade Kina.

Vad anser du vore de lämpligaste åtgärderna vid denna tidpunkt i utvecklingen av detta?

Ja det har jag.

Det är att ringa i Hesa Fredrik och göra en total lockdown, sätt in militären! Hälften av befolkningen förstår inte allvaret och behöver få sig en tankeställare. Dock alldeles för sent. Jag skrev att man skulle göra det den 7 Mars tror jag, då var det redan i senaste laget. Hittar dock inte mitt inlägg nu, hur söker man på äldre trådar man skrivit, får bara upp 20 sidor med resultat?
Citera
Medlem
"Sverige planerar för katastrofsjukvård.

Men enligt en sjuksköterska på en av Stockholms akutmottagningar är katastrofsjukvården redan här.

– En grundfrisk patient nekades intensivvård i fredags.
Det tog mig hårt som sjuksköterska."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v4z2q/sjukskoterska-vi-har-redan-katastrofsjukvard

Døde den pasienten?
Citera
2020-04-02, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Morotsjuice ska tydligen också fungera. Men fungerar det i verkligheten?

https://stegforhalsa.se/symtom-pa-lunginflammation-och-4-effektiva-huskurer/

Och ett tag påstods det att blåbär botar AIDS. Sunt leverne och hälsosam kost i all ära men det botar knappast ett muterat virus som covid. I så fall hade vi redan ett verksamt läkemedel.
Citera
2020-04-02, 00:35
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tycker att det är lite komiskt att de som är mest hysteriska tror att bara de ser den större bilden. För att "bevisa" det så ljuger man.

Är inte särskilt konspiratoriskt lagd så jag tror att alla, inklusive Tegnell, gör sitt bästa och är inte betalda (med en check som du skriver) för att ljuga.

Något som är bra om man vill försöka vara en hederlig människa är att lyssna och läsa ordentligt och inte hitta på diverse för att man så gärna vill få rätt och helst vill se Sverige gå åt pipsvängen samt dreglar efter att få se ansvariga hängas på Stortorget.
Naturligtvis är man konspiratoriskt lagd när man hör en lögn.
Tror detta kommer vara ett dilemma till graven för de flesta, man vill inte ha blivit lurad.
Citera
2020-04-02, 00:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nu är det ju inte olagligt att inte göra som resten av världen och tur är väl det.

Poängen med att ha en egen regering och egna myndigheter är att man inte behöver låta andra länders regeringar bestämma hur man ska göra.

Om det inte är nöjd med den regering som man har givit förtroendet att styra så byter man regering, man stämmer inte regeringen.

Sverige blir ett hot för andra länder genom att smittan får sprids fritt här - och nu ökar smittspridningen här i galopperande fart - och till slut tar omvärldens tålamod slut. Precis som man gjort mot Syrien och Afghanistan därför att de varit plantskolor för terrorister.
Citera
2020-04-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Ganska lång video.
Det här var det viktigaste jag snappade upp.

20 % asymtomatic, men som ändå sprider... (Jag har sett högre % siffor på asymptomatiska)

Can you get reinfected? YES. Återinfektion 5-7 dagar efter friskförklaring har noterats!!!!!

Airborne. Partiklar mindre än 5 um. Aerosol.

Best case: Vi vinner i Juli-Aug. Precis som SARS. (max 10% chans till best case)

Han säger att symptom blossade upp igen. Det är inte något bevis för att immunitet inte finns och 33 minuter in säger han att de ska använda blodplasma från tillfrisknade för överföring av antikroppar till sjuka.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
SVERIGE 1-4-2020:

4,947 smittade
919 nya smittade i dag

239 döda
93 nya döda i dag

Källa: https://bnonews.com/index.php/2020/04/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja exakt som ni resonerar om Trump. Helt blinda för hur Tegnell skött det.
Vi är ÅTMINSTONE lika goda kålsupare.
Som sagt så GÖR de andra länderna åtminstone något. Vi var ALLA försena på bollen(utom norge/finland troligen) men alla andra har gjort något åt det- vi tittar bara på. Och så är det bara för i helvete.
Om det visar sig om 3-4 månader att Tegnells världsunika strategi mot alla odds var rätt så lovar jag att sätta mig själv i fängelse för olaga hot och anstiftan till terrorbrott
Återigen - det är inte att man ”gör” något som räknas. Det är antal döda som räknas.

Tror du medborgarna är mer nöjda med att de själva eller deras anhöriga kvävs till döds för att det står militär utanför på gatorna och hindrar befolkningen från att gå ut?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag jag ställer mig in på ett "normalt" liv kanske i december, om man kommit lite längre med virala läkemedel, eller plasma som innehåller blod från någon som haft covid. Annars får vi nog vara inställda på en vår sommar som inte är riktigt som andra år. Vi är med om något helt världsomvändande här nu 2020. Inga länder kommer vara samma efter det här, inte vi människor heller.

Och ja vi kommer räknas som pestsmittade av resten av världen, Svenskarnas experiment som slog fel. Usch obehagligt.

Jag hoppas innerligt att jag har fel, men tyvärr så brukar jag inte ha det. Och när jag väl har det så erkänner jag det. "Errare humanus est, perseverare diabolicum".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in