2020-04-01, 22:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nåväl, det stämmer säkert just nu.

I ett tätbebyggt område går det rätt fort. Jag skulle tro att vissa områden i bla Stockholm, även mindre orter här och var i landet, kan komma att uppnå flockimmunitet redan om några veckor.

Däremot kommer kurvan för Sverige vid det laget börja fluktuera, alternativt stabiliseras. För vissa städer, kommuner, regioner kommer det ta längre tid än några veckor.

Flockimmunitet uppnås väl vid ca. 60% smittade?

Tror du 60% av Sverige är smittat om några veckor?

Det är 6.000.000 människor det. Jag tror inte 6 miljoner människor är smittade om några veckor.

OM det skulle bli så, så kan jag rekommendera dig att rusta för inbördeskrig. Så enkelt är det. 6.000.000 smittade på så kort tid raserar vården TOTALT. T-O-T-A-L-T. Det finns ingen vård kvar sen.
Mat kommer inte finnas i affärerna, polisen kommer inte räcka till, till något.

Anarki råder i ett sådant fall, följt av mer eller mindre inbördeskrig.

Så det får vi ju inte hoppas Och det tror jag inte på heller om några veckor.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, det finns således inget vetenskapligt belägg för ditt påstående, det handlar om vad du tror, bra, då vet vi, du tycker att det är enklare att byta kläder än att tvätta sig grundligt.

Rena kalsonger varje dag, men skit i duschen?
Räknar du alltså inte WHO:s rekommendationer som vetenskapliga?
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Säg det till Anders Tegnell... Hur ofta har han haft sin vinröda tröja på sig nu?
Vet inte har inte sett honom. Jag själv tvättar otroligt mycket och använder kläderna mer då. Men svart verkar vara en otursfärg iallafall. Det jag smittades med, gjorde jag när någon inte bytte sin svarta tröja och påstod det var lagerkläder. Visste inte svarta collegetröjor var standard för lagerarbete.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Att spy är inte ett symptom av c19. Det man känner är värre saker, som hög feber och kraftig andnöd
I början ingår även illamående.
Citera
2020-04-01, 22:30
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag hoppas verkligen att människor hyllar sjukvårdspersonalen efteråt och inte Tegnell och Stefan.
Hjältarna har inte kostym på sig.

- Vårdpersonal som stupar bör få hjältebegravning.

Deras kistor bör dras av hästar längs gatorna, så att allmänheten kan visa vördnad för deras uppoffring.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bisarrt att lyssna på Tegnell i TV4-nyheterna.
https://www.tv4play.se/program/nyheterna

Noll självkritik. De har gjort rätt hela tiden.

Smitta finns nu på äldreboenden och journalisten frågar:
"Borde vi ha infört besöksförbud tidigare"
Svar: "nej"
Sedan (lite inlindad) att det är folkets fel om de inte har lyssnat på rekommendationerna.

Varför ska folk verkligen lyssna när Tegnell hela tiden tonar ner riskerna?!

Det är ett av skälen till att man genast ska införa hårda restriktioner. Då fattar folk att det är allvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det är press på sjukvården men du får ha i beaktning att medelåldern för döda är ~80år och större delen av dem som blir smittade får milda symptom. Spanien och Italien lever och har en äldre befolkning - samt inte samma förberedelse som Sverige.

Visst.
Man kanske får milda symptom. Första gången.

Men.
Dels får man bara immunitet i 3 månader. Snart dags att kasta dödstärningen igen.
Dels kan viruset lägga sig vilande i kroppen och bryta ut igen spontant, precis som Herpes.
Dels så kan du nästa gång få en mycket högre initial dos och är då chanslös.

Vid varje infektionstillfälle får du permanenta skador på lungor, njurar och centrala nervsystemet.
Chanserna blir sämre för varje infektion.

Jag är bra trött på folk som försöker "snacka ner" allvarligheten på den här skiten.
Citera
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Såg påtv4 nyss. I gbg så flyttar de in corona sjuka patienter på ett äldreboende. Hur tänker man där?
Allvarligt? hur tänkte de nu? Vi skulle väl skydda våra äldre inte ta in smittan med flit!?
Citera
Medlem
När man läser hur många som dött idag i Sverige 60 personer om jag minns rätt.
Dessutom hur mycket våra sjuksköterskor, läkare och annan personal har att göra.

Så borde det fan vara nackskott på de som ökar denna smittan. Festare, Folk som åker på skidsemester eller shoppar loss på gallerior. Håll er hemma för helvete eller åtminstone från större folksamlingar.

Visa lite patriotism för helvete o stötta samhället.
Citera
2020-04-01, 22:31
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, det finns således inget vetenskapligt belägg för ditt påstående, det handlar om vad du tror, bra, då vet vi, du tycker att det är enklare att byta kläder än att tvätta sig grundligt.

Rena kalsonger varje dag, men skit i duschen?
Jag hänger absolut inte med. Du får nog utveckla dig lite där. Troll. Ni är lättare än vad ni tror.
Citera
Medlem
Hvilken verden lever han sjefen deres Tegnell i egentlig? Han påstår til avisen VG i Norge at grunnen til forskjellen mellom Norge og Sverige er at Norge ligger 2-3 uker bak i utviklingen.

1 mars : Norge 19 smittede, Sverige 14

11 mars : 1 død Sverige

12 mars : 1 død Norge (vi "stenger ned")

14 mars : 3 døde i Sverige, 3 døde i Norge.

1 april : 44 døde i Norge, minst 239 i Sverige.

Vi startet likt, men nå henger vi nok endel uker etter...og takk for det :-D
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Visst.
Man kanske får milda symptom. Första gången.

Men.
Dels får man bara immunitet i 3 månader. Snart dags att kasta dödstärningen igen.
Dels kan viruset lägga sig vilande i kroppen och bryta ut igen spontant, precis som Herpes.
Dels så kan du nästa gång få en mycket högre initial dos och är då chanslös.

Vid varje infektionstillfälle får du permanenta skador på lungor, njurar och centrala nervsystemet.
Chanserna blir sämre för varje infektion.

Jag är bra trött på folk som försöker "snacka ner" allvarligheten på den här skiten.

Källa till allt detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in