2020-04-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Det är enklare att byta kläder än behöva tvätta sig grundligt.

Säg det till Anders Tegnell... Hur ofta har han haft sin vinröda tröja på sig nu?
Citera
2020-04-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Sverige består av mera än Stockholm. Om man där inte förmådde utfärda besöksförbud innan regeringen gjorde det åt dem, så kan jag i alla fall säga att det finns andra kommuner i landet där man inte är lika senfärdig.

Det låter hoppfullt, facit kommer i augusti...
Citera
Medlem
178 000 Tillfrisknade!
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Vill bara tillägga att tics ofta förvärras när en människa är stressad. Ju mer stress desto mer tics. Tänkte om någon undrar när generaldirektören kommer bli "utbränd".

Det där KAN ha varit det roligaste som har skrivits hittils i denna tråd. Kan inte sluta skratta.

Tack Hax.Pain
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Men då kan vi komma att bli i en evig limbo med viruset. Vem vet hur länge, kanske till vaccinet kommer, nästa år (om det kommer). Klarar vi det? Ekonomiskt? Hur är det med uthållighet och utrustning?
Jag tror inte det är Sveriges plan. Det värkar snarare som vi ska medvetet kasta oss in i full smittspridning. Medans man lugnar folket och visa på vad det är man gör, problemet är att man gör konsekvent för sent. Jag tror man kommer sätta Stockholm i karantän efter Påsken när redan är försent. Och varför lägga allt för mycket pengar på detta. Viktigare kanske för staten att rädda företagen de kommer ju faktiskt kanske finnas kvar senare. De döende kommer inte göra det. Tänk om staten ser det som att dra ut en rutten tand. Om den förgiftar hela munnen har man inget val. Bäst att bara göra det snabbt då.
Ingen människa kan säga säkert.

Men själv tror jag alltså att smittspridningen i Sverige har fullt tillräcklig fart. Jag tror inte att Sverige behöver göra något mera för att öka smittspridningen, utan tvärtom.

Den främsta anledningen är att jag tror och hoppas att det relativt snart, säg inom en till två månader, kommer att finnas tester för att kunna skilja immuna från icke-immuna personer. Så snart sådana tester finns tillgängliga, så hoppas jag att sjukvårdspersonal och äldrevårdspersonal blir testade med förtur.

Men det blir då inte bara en fråga om att testa personal, det är också viktigt att pröva slumpmässigt valda hushåll, för att få svar på den viktiga frågan om hur många som redan blivit infekterade, kanske utan att alls märka det själva.

Till detta kommer ytterligare en faktor.
För varje vecka som går, så kommer erfarenheterna från vård av svårt sjuka patienter att ge bättre och bättre underlag för hur de ska behandlas för att vårdtiderna ska bli så korta som möjligt (och dödligheten minimeras). Experiment med olika mediciner pågår för fullt.
Citera
Medlem
Tror ni att folk kommer resa i sommar? Har detta blåst över tills dess tror ni? Jag brukar sommarjobba på en flygplats och om inte resandet kommer igång kommer jag inte få några timmar, vilket skulle innebära katastrof för mig...
Citera
Medlem
Om man vill, och vågar, skulle jag rekommendera alla att gå in på världens forskarforum:
Flutrackers.com
Forskare och läkare från hela världen delar med sig om både det senaste från varje land men också om forskning och olika tester som görs. Uppdaterat under fliken "latest activity"
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Men grattis, redan kommit på det?

https://pbs.twimg.com/media/EUX5EHsXsAIGMBo?format=jpg&name=900x900
För att masker ska bli effektivt behövs att alla använder det. Om du är ensam att använda ökar det bara risken att bli smittad. Dvs det är viktigast att de som är under inkubationstid och redan smittade använder.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Säg det till Anders Tegnell... Hur ofta har han haft sin vinröda tröja på sig nu?

Det har jag också tänkt på. ha ha ha! Den kan snart tjänstgöra som skottsäker väst.
Citera
2020-04-01, 22:13
Bannlyst
USA 566 och bara halva dygnet har gått ???
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Står i tidningen att en på migrationsverkets förvar ligger på intensiven. Person ska uppenbarligen utvisas eftersom den satt i förvar. Varför ska han få iva plats när svenskar blir utan? En 73 årig man blev nekad och en annan dog enligt tidningen för att det inte fanns plats på Iva.

Källa

Vilken tidning? Vi har ju fortfarande IVA-platser överallt i landet. Nån dag till iaf.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Med risk för att bli kallad horunge. Alla länder har en viss eftersläpning av logisk anledning. MEN Tegnell verkligen påpekade detta att det är inte dagens dödsfall. Vilket inget av de som dött ända från början har varit eftersom det hela tiden funnits en eftersläpning.
Det intressanta i det hela att den eftersläpande dödligheten ökar för varje dag så man kan lika gärna lägga de till dagens siffror för om ett par veckor kommer det att vara dagens siffror ändå.

Han kommer att köra med det i morgon, i övermorgon och på Måndag igen. Totalt ointressant med andra ord.

Horunge. Skoja. Så kan man resonera men ska du räkna dagens dödsfall så får du räkna dagens förfall. Att totalen i slutändan uppnår samma resultat är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in