Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
En liten komnetar som hör ämnet till.
Igår läste jag att antalet döda i corna nu konstaterats överstigit 40 000.
Världen baxnar! Förfärligt! 40 000 döda!
Man sätter hela världen i hold, och river upp himmel och jord för att förhindra detta
( inte fel enligt mig) ...men!
En stillsam kommentar.
Varje år, år efter år efter år efter år, i världen så mördas 50 000 kvinnor av en partner eller släkting.
Inte många som ens lägger märke till den "notisen" eller den "sjukdomen" som varje år drar över världen.
https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2018/11/30/671872574/u-n-report-50-000-women-a-year-are-killed-by-intimate-partners-family-members?t=1585729655382
Intressant whataboutism, men för kännedom har det bara dött folk i två månader ännu och om bara en vecka har vi passerat tusen döda även i Sverige, så vi är inte klara för i år ännu.
Det kan hända att du får äta upp detta inlägg, är vad jag ville säga.
Sektionen "goats and soda" känns inte riktigt lika trovärdigt som den påstådda kopplingen till FN som saknade länk.
Hur kommer det sig?
För det andra, vet vi att våld tar livet av ganska många världen runt varje år.
Har du möjligen siffror på hur många män som dör?
Eller för att vara lite relevant, vad är siffrorna för mördade kvinnor och flickor i Sverige?
Såhär,
vi vet att det finns psykopater som tar livet av folk av en massa anledningar. En av världens mest kända låtar av Johnny Cash handlar om en man som tog livet av en person bara för att se honom dö.
Nu till min fråga: Vem är det som valt den där psykopaten till sin pojkvän tror du?
Visst, spännande och passionerad, men det finns rödflaggor också.
Det finns varningssignaler där man borde inse att det är dags att packa och dra innan psykopaten anser sig ha äganderätt över dig.
Psykopater finns av både manligt och kvinnligt kön.
Kvinnliga psykopater mördar ofta sina barn i första hand.
De anser sig ha rätt till det.