2020-04-01, 18:33
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Om Jag fattat rätt så är det vid en vanlig förkylning inte ett av dom tidigare tecknen, detta med luktsinne. Utan halsont osv kommer först vid en vanlig förkylning? Men covid19 börjar med att slå ut luktsinnet för väldigt många. Utan att man är täppt i näsan eller slemmig i övrigt.

Ja båda i min släkt som haft Covid-19 fick erfara det, dock sa dem att lukt och smaksinnet försvann under andra veckan, var så i 8-9 dagar typ innan det började komma tillbaka. Ingen täppa eller snuva öht.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så himla okänd är den väl inte.
Nu vet jag inte vad specifikt du syftar på?
Du vet säkert att det diskuterats hur den smittar mm.
Nu har man ex.vis förstått att alla kan böra på smittan. Att inkubationstiden är ca 14 dgr. mm.
Då måste det vidtas åtgärder. Alternativet är att vi låter smittan härja fritt, med de enorma konsekvenser det skulle få.
Det är ren och skär flathet det som sker i landet just nu.
Citera
Medlem
joh80s avatar
Coronasmitta finns nu på 29 vård- och omsorgsboenden i Stockholmn, rapporterar Sveriges Radio. Siffran motsvarar vart tredje boenden i regionen.

Raili Karlsson, avdelningschef på äldreförvaltningen i Stockholms stad, säger till Sveriges Radio att det även finns bekräftat coronasmittade i personalen.

– Vi vet alla att det kommer bli värre, men jag känner mig trygg i att vi har en fungerande organisation, säger hon till SR.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Finland ligger två veckor efter Sverige, enligt superhjälten Tegnell, som ingen visste att han fanns före Jul..
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
En tredjedel av Stockholms äldreboenden har fått in smittan.

Källa Expressen.

Det betyder att dödstalen troligen kommer explodera.

Ja exakt. Lägg därtill brist på skyddsmaterial, förmodligen många sjukskrivna och timvikarier som kommer att avstå jobberbjudande skapar stor stress hos den befintliga personal och därmed större risk för missar i hygienrutinerna. Plus att Stockholm stad tar in Corona-smittade till avdelningar där inga konstaterade fall finns. Flera av personalen bor också i det drabbade Järva-området.

Så ja, det finns en stor risk att en bomb kommer att explodera när det gäller dödstalen. Men vill jag tillägga, det finns även äldre som har klarat av en Corona-infektion.
Citera
2020-04-01, 18:34
Medlem
Citat:
En tredjedel av Stockholms äldreboenden har fått in smittan.

Källa Expressen.

Det betyder att dödstalen troligen kommer explodera.
Kan inte se någon information om vem som är smittad men man får anta att det är äldre som har insjuknat och blivit testade.
Jag tycker det känns extremt oansvarigt att man tillåtit detta att ske trots alla fakta tillgänglig på bordet.
Att man inte tex har infört krav på skyddsutrustning vid varje besök är obegripligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Sverige har 10,2 miljoner invånare och Brasilien 220 miljoner..
Yes box
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
DEt ser ok ut. Italiens kurva förutspådde 233 i söndags. Då hade vi väl 110.

Idag 250 i Sverige. Motsvarande dag hade italien 631!

Hehe, nä säg vad ni vill, men taktiken till Tegnell är inte helt fel. Skydda de äldre är receptet.

Ja och kan man inte säga att vi har lyckats med nu då smittan etablerat sig på 1/3 av Stockholms äldreboenden.

Kommer dö så in i helvete många äldre-Hens denna månad
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Covid-19: Magesmerter kan være første symptom

En listig liten rackare som slår "lite överallt".
Ja. Från början trodde man ju att det bara var luftvägarna som blev infekterade. Nu visar det sig att cellerna i hela mag-tarm-kanalen kan bli smittade med bl.a. diarréer som symptom.
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
I andra länder massproduceras respiratorer just nu. Vad gör Sverige? Experimenterar.
Värdegrundscertifierar menskonst. Säkrar upp och inventerar könsneutrala toaletter i det offentliga rummet.

Alltid något sa fan när han fick se Åmål.
Citera
2020-04-01, 18:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Brukar inte dra på mig foliehatten, men senaste tiden har jag blivit något skeptisk till vad som försiggår egentligen. Flera i tråden har tidigare varit ganska skeptiska mot WHO, deras agenda och vurmande för Kina. Kan Kina ha hotat med stopp av läkemedelsimport eller att de ska släppa på sina krantäner för att få mer spridning?

Ligger det en hund, eller en fladdermus begraven tro?

Tucker: World Health Organization praises China, denies Taiwan's existence
https://www.youtube.com/watch?v=Iu3lm0W6saU

Tucker: WHO chief praises, covers for China
https://www.youtube.com/watch?v=D1a4Pq5GQBc
Citera
2020-04-01, 18:35
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Att man inte tex har infört krav på skyddsutrustning vid varje besök är obegripligt.
Tror du att det funnits ens munskydd så det räcker till för personalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in