2020-04-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
– Det har kommit ganska många nya avlidna i rapporteringen, framförallt från Stockholm. De har gått ut med en egen nyhet också. Det är stor eftersläpning i rapporteringen här, den kommer inte in lika snabbt som andra delar (regioner).

Citat från PK med tegnell idag. Denna info finns även på region Stockholms hemsida där de meddelar att dagens, Onsdag 1/4 siffror även innehåller många fall från förra veckan.

Enligt region Stockholm kommer de vara några enstaka eftersläpp imorgon också på folk som dött tidigare dagar men efter det kommer de vara i kapp pga ändrade rutiner vid rappotering av döda.
Citera
2020-04-01, 17:22
Medlem
Madagascars avatar
Chef regional särskild sjukvårdsledning (RSSL) Björn Eriksson, hälso- och sjukvårdsdirektör i Region Stockholm sa nyss i Svt i samband med pressträffen att de har dubblat antal IVA-platser som ursprungligen var 90 till drygt 180. Bra!

Han sa att just nu är det 150 patienter på IVA.

Han sa vidare att att de jobbar hårt med att ständigt utöka antalet IVA-platser så länge det finns behov för det. Bra!

Han sa under pressträffen att att de har släpat med att rapportera in dödsfall men att de ska fixa så att de rapporterar i takt. Bra! Han sa att ev kommer eftersläpad data även rapporteras imorgon.
Senast redigerad av Madagascar 2020-04-01 kl. 17:24.
Citera
2020-04-01, 17:22
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Om det stämmer kan vi summera redan nu att Sverige har misslyckats brutalt i att skydda de äldre som var FHM:s och regeringens strategi.
Njae, det kan vi inte.
Vi kan summera att besöksförbud är en klok åtgärd.
Citera
2020-04-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ärligt talat- Nej, jag fattar ingenting.
Så vi lämnar det därhän tycker jag.

Det dog folk förra veckN. De rapporterades först idag. Alltså ser det ut som en jätteökning mellan igår och idag, men så är inte fallet.

Går det verkligen missförstå detta?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är meningslöst att stapla ord som feghet eller idioti på de som styr. De råkar bara ha en annan uppfattning.

Grundad på feghet och idioti.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jaha..så dom dör knall och fall nu också? Ok
För det första finns det äldre som hastigt försämras och hinner avlida på äldreboendet utan att hinna flyttas till sjukvården.

För det andra är intensivvård en krävande vårdform som äldre sköra multisjuka ibland inte klarar av. Deras system kollapsar om man kopplar upp dem till den apparatur som finns i intensivvården. Se bif artikel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLBL5m/risk-att-aldre-inte-klarar-intensivvard
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
OK.Vi får se hur det uttalandet åldras. Jag ställer ett larm, så ska jag återkomma om nåt halvår och bemöta ditt inlägg.

Utmärkt! Hör av dig i ett privat PM om ett halvår så jag inte glömmer bort dig.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Tänkte på det här med att släppa in ett visst antal i affärer. Skall folk stå i kö utanför. 2 meter emellan tex
Hur kommer det att se ut.
Nej du får vänta.Ställ dig i kön som kanske består utav högst 50 personer osv Vem kollar det?
En vakt som står och prickar av eller..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Varför är denna länk om 21 millioner avslutade mobilabonnemang i Kina, som verkar indikera betydligt högre dödstal än sk rapporterat, här bara bemött av en och då var det "fake news"...? Vad är FAKE i detta…? Berätta gärna...! En kines säger att det sista som lämnar en kines är mobiltelefonen. Var har då dessa mobiltelefonanvändare i Kina blivit av? Valt nytt abonnemang...? Var då...?

https://www.epochtimes.se/21-miljoner-mobilabonnemang-har-stangs-i-Kina---kan-innebara-stort-antal-doda-av-KKP-virus

Det har varit uppe förut. Då var det 8 miljoner användare som bara försvann.
Faken. Kan vara att det är planterat av utländsk underrättelse för att sprida oro, däremot behöver inte faktan vara fel.
Men troligtvis mörkar Kina rätt hårt med dödstalen...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Ok, Skistar med andra har tagit sitt ansvar och klappat igen, bra gjort och all heder till er. Gäller det bara liftarna eller all kringaktivitet som matställen, bad och nöjen?

Vilka står på tur nu att bomma igen för att inte minska smittspridningen? De som inte spelar sina kort rätt skall vi banna för all framtid! Om det finns en framtid efter detta?

Kan ni höra ljuva musiken av gråtet från de egocentriska narcissistiska svenssons som inte kan åka på fjällen? Deras båtskor och flanelskjortor och Michael Kors väskor blir alldeles flottiga nu av tårarna.
Citera
2020-04-01, 17:24
Medlem
Helvete jag hinner inte informera mig. Men tydligen är det så att Folkhälsomyndigheten tvingades släppa upp dödstalet till 239 personer och det var ett stort skutt från 180. Jag tippade själv på runt 208. Men hur som helst, nu börjar Sverige springa ifrån Norge och Danmark rejält på dålighetsligan, Norge och Danmark har 147 döda och Sverige alltså 239 döda. Så stor skall inte skillnaden vara. Något är fel med Sverige.
Har man tagit för lätt på det, borde man ha stängt ned mer, vad är felet? Kan det vara att sjukvårdspersonalen inte har rätt utrustning här i Sverige eller vad FAN är felet?
Citera
2020-04-01, 17:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Våra politiker börjar nu ramla in på akuten. Först ut: en riksdagsledamot från KD. Han får syrgas och läget är allvarligt.
Länk, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in