2020-04-01, 16:39
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Hur är det med febernedsättande? Har rätt ont i huvudet idag vad vågar man ta?

Eller bara ride it out?
Jag har svårt att se varför det skulle hjälpa om det inte är olidligt. Jag har släpat mig igenom 2.5 vecka med skiten och jag har tagit en Alvedon under den tiden för att kunna sova när det var som jävligast med värk i bröstet. Tror det är bättre att låta bli i så hög utsträckning som möjligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, och därför skulle en isolering av så många som möjligt rädda flest liv. En storskalig nedstängning av landet under en tid. Behövs kanske högst några månader.

Några månader utan el vatten polis sophämtning sjukvård transporter bränsle export import banker osv kommer nog leda till betydligt fler dödsfall än corona någonsin gör.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Varför har ingen dödat Tegnell ännu? Hans adress är fullt tillgänglig.

Tror inte det hjälper så mycket just nu. Han behöver avgå när vi har lämpliga kandidater att ersätta honom med och bäst är nog att han får ett straff enligt brottsbalken så vi sätter ett bra exempel för framtiden och inte några jävla medborgargarden.
Citera
2020-04-01, 16:40
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Jag kan tycka att de där mordtankarna är något... morbida och inte direkt hör hemma i diskussionen.

Ett bättre sätt torde vara att försöka påverka de styrande på mer normala sätt, vilket jag försöker.
Håller med till 100%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du vill ha hollywoodfilm alltså. Tittat för mycket på Netflix, kanske? Vetenskap kan vara lite torr och tråkig för de flesta. Någonstans får man acceptera att man befinner sig i en pandemi och att den inte kommer att gå obemärkt förbi. Varje dödsfall är tragiskt för den personen och de runt ikring, men att tro att det helt går att stoppa om vi bara stänger skolorna är inte vidare väl underbyggt. Låt oss vara lite torra och tråkiga och hålla huvudet kallt och inte rusa iväg med åtgärder som mest liknar desperata gester utan att ge särskilt mycket.

Naturligtvis kan skolornas öppethållande omprövas när som helst i ljuset av utvecklingen. Jag antar att de hålls öppna så länge det inte anses meningsfullt att stänga dem gör att effekten är för minimal. Men allt kan förändras och omprövas beroende på hur förhållandena förändras.

Haha vilken åtgärd vi än tar blir detta en "hollywoodfilm"- bara så att du vet.
Du tror vår väg är mindre som en actionfilm än ett land i karantän? Vi får väl se hur det blir med den saken här i sverige inom några veckor
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nu när kurvan blev brantare helt plötsligt, vad är nästa strategi?

Förhoppningsvis att göra som andra länder med tidigare erfarenhet sa man skulle göra såvida inte arrogansen och svenska "stoltheten" är för stor och de hellre dör än erkänner här i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.

Är du på riktigt? 1000 döda per dag? Vi kommer som mest ha 100-150 döda på en dag. Aldrig att vi överskrider 150. 1000?

Över 1000 är nog orimligt. Vi kanske kan komma nära Lombardiets högsta-notering som nog är 542. Men jag tippar på runt 300. I maj har vi svaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag håller med, förutom det där med nationalism och konservatism då. Men de gamla socialdemokratiska idealen som byggde folkhemmet vill jag gärna ha tillbaka. Det stör mig som fan att Socialdemokraterna av idag har snott namnet från socialdemokratin. Jag ser mig själv som socialdemokrat utan något parti som det går att rösta på.

Det gamla systemet byggde på att privata bolag kunde pressas av opinionen. Nu flyttar de bara om de inte gillar kraven.
Senast redigerad av zirconium2020 2020-04-01 kl. 16:48.
Citera
Medlem
joh80s avatar
SVERIGE. Två unga killar i ska medvetet ha hostat på förbipasserande. Nu har polisen inlett en förundersökning gällande misshandel, rapportera P4 Jönköping.
"Det är inte bara ett osmakligt och olämpligt skämt, det kan alltså också vara ett brott" skriver polisen i Jönköping på sin Facebook-sida.

Ja, vilka jävla puckon de finns i Sverige och då tror myndigheter att rekommendationer kommer hjälpa...finns ju tyvärr inte bara dessa två puckon ute i samhället idag!
Citera
2020-04-01, 16:41
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ja, och därför skulle en isolering av så många som möjligt rädda flest liv. En storskalig nedstängning av landet under en tid. Behövs kanske högst några månader.
Jag tänker mig att det är försent nu.
Eller också kommer det att bli en panikhandling när det redan är försent.
Vet inte hur man ska se på det här längre.
Känns ibland som man offrar riskgrupper med hopp om flockimmunitet. Dvs räknar med en större siffra döda( riskgrupper). Samtidigt låter de folk i stort sett smitta riskgrupper som de påstår sig vilja skydda. Något jävligt underligt i det här.
Eller också tänker de med arslet hela högen.
Citera
2020-04-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
SVERIGE. Flygbolaget BRA ställer in alla sina avgångar i Sverige, skriver Sydsvenskan.

Då var det dags för BRA att ansluta sig till Norweigan som ej längre flyger i Sverige.

Därmed i princip slut på inrikes flygresor? Greta och MP måste jubla.
Citera
2020-04-01, 16:42
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Tack för länken. Tysken visar ju upp kanske den största bristen i Sverige. Vi har en media som inte ställer kritiska frågor till etablissemanget för man är djupt lierade med makten. Det är kanske den största skammen i detta. Svenskar måste följa utländsk media för att få veta vad som händer.

Även p1 fegar och lyfter fram "tysken som ställer kritiska frågor" istället för att själv ställa dessa. Blev så pinsamt tydligt i inslaget om vad gör handeln i corona tider som gick precis innan tysken. Helt plötsligt gör man sitt jobb och ställer kritiska och uppföljande frågor till den stackars presstalesmannen från coop. Skamligt...

Både de som följer honom och tysken själv borde se det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in