2020-04-01, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vad menar du?
Dom får traktamente motsvarande land som organiserar Skype möte även om dom ligger hemma i sin säng?
vet inte hur reglerna ser ut men tippar pa att de sitter och skypar i sina lägenheter i bryssel och Strasbourg och förrutom vanlig lön kvitterar eu politikerna ut ca 3500 sek om dagen i Traktamente.

samtidigt som EU samarbetet i realiteten är i upplösning
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
21 MILLIONER mobilabonnemang stängda i Kina. Är detta en mätare på att dödstalen är enorm mycket större än man berätta...?

https://www.epochtimes.se/21-miljoner-mobilabonnemang-har-stangs-i-Kina---kan-innebara-stort-antal-doda-av-KKP-virus
Nej!

#FakeNews
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Fredsskadad? Så du menar att folk i länder som Irak, Colombia, Syrien och Kongo har bättre förutsättningar?

Våra myndigheter gjorde ett oförlåtligt misstag då de tillät Mello med publik. Men det har snart gått en månad sedan dess och trots den idiotin ligger våra dödstal på ungefär en tredjedel av länder som är jämförbara vad gäller BNP, demografi, sjukvård osv (Holland, Belgien, Schweiz)

Fredsskadade i den meningen att vi inte tror att hemska saker kan hända här. Att staten alltid tar hand om oss. Att sjukvården kommer räcka till. När det är så uppenbart att sjukvården INTE kommer räcka till.

Klart fattiga länder där de lever tätt inpå varandra inte har bättre förutsättningar. Men ta t ex våra grannländer. Norge, Danmark, Finland, Tyskland... Alla med ett kollektivt minne av WWII. Kolla hur resolut och kraftfullt de agerar och jämför sen med Sverige...

Hur vi ligger till med dödstal handlar mer om hur många dagar det gått sen första dödsfallet. De andra länderna startade tidigare och eftersom kurvan stiger BRANT så lär vi komma ikapp... Och antagligen förbi.
Citera
2020-04-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Redan i januari förstod Folkhälsomyndigheten och regeringen att Covid19 skulle sprida sig och komma till Sverige. Redan då bestämde man sig för att köra "flock-immunitet-strategin".

Därför stoppade man inte plan från Kina, senare inte heller från Italien eller Iran. Man började redan då att sprida smittan. Inte heller köpte man in utrustning eller började produktion i Sverige av till exempel ventilationer. Endast skenmässigt utförde man smittspårning och "försök till isolering". Ingen screening på flygplatser och fritt fram för alla att komma till Sverige, sjuka som friska.

Kvinnan i Jönköping som kom från Kina blev Point-of-not-return. Man fick då bekräftat att svensk sjukvård, svensk ekonomi, aldrig skulle klara av att hantera coronaviruset. Därför släppte man det fritt.

I början på januari uppmärksammade jag att den personal som jobbade på de postombud som jag använde hostade okontrollerat och redan i mitten på januari köpte jag handsprit och virkon, toapapper och annat, därför att vem som helst redan då kunde se utvecklingen. Jag ringde en högt uppsatt vän i samhället och försökte upplysa hen om tillståndet i Iran och Italien, men hen ryckte på axlarna, mycket väl medveten om den inslagna vägen.

Med detta vill jag hävda att "Flock-immunitets-strategin" var implementerad redan i januari. Covid19 var inget som tog våra myndigheter på sängen, utan metodiskt, lömskt, med falsk information och vilseledning har de genomfört detta. Melodifestivalen för 5 veckor, med 27 000 besökare på plats, blev sedan det stora startskottet. De är bland annat dessa vi kan avläsa i antalet avlidna nu. (5 v.) Att köra melodifestivalen var förstås inte något SVT själva kunde besluta om utan sanktionerades från högre ort.

Nu när jag inser myndigheterna och regeringens utstuderade plan, eller icke-planen, tänker jag återgå till mina närmaste och en stor grogg och inse att mina dagar är räknade.
Mycket bra analys. Dem blåljuger och mörkar för att inte skrämma flocken. Tack för att det finns fler människor som inte följer fåraherden utan tänker själv.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det är väl vad recept är till för överhuvudtaget.
Hur menar du? Recept säger ju bara att du har rätt till en viss mängd läkemedel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Negrerna och araberna bränner svenssons bil medans Tegnell mördar så många han orkar genom sin oansvariga coronapolitik. Svensson knyter näven i fickan, som han har lärt sig.

Anders Tegnell är utbildad och förstår väl att bestående flockimmunitet är inte bevisad med detta helt nya virus. Han gör vad han gör för att han är en psykopat som vill helt enkel gissa, testa, experimentera och chansa med svenskarnas hälsa bland annat genom att låta skolbarn smitta sina föräldrar och samhället.

De brottslingar som bränner bilar gör det för att etablissemanget daltar med de. De bör sitta bakom galler, både brottslingarna och etablissemanget.

De allra flesta av de brända bilar tillhör skötsamma invandrare som arbetar häcken av sig varje dag.

Ja, majoriteten av araber jobbar. 72% av syrier som kom 2015 är redan inne på arbetsmarknaden.

Det finns brottslingar och bidragsparasiter men de finns för att etablissemanget daltar med de.

Invandraren är inte min fiende.

Min fiende är brottslingen (oavsett hudfärg). Min fiende är det korrumperade etablissemanget (oavsett hudfärg).
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
"SVARTMUSKINGEN ÄR DEN FELANDE LÄNKEN MELLAN MÄNNISKAN OCH NEGERN" lyder din profiltext. Samtidigt föraktar du även "Svenssons".

Alla-människor-e-dumma-utom-mejj-syndromet?

Nej, det finns intelligenta användare här förutom mig, men de är endast en liten handfull av alla. Att vara intelligent på riktigt innebär att man är ensam på ett sätt som en medelmåttigt begåvad svensk inte förstår. Kom ihåg att det finns svenskar som är lika mycket mer intelligenta än en medelsvensk som en medelsvensk är mer intelligent än en downsmongo eller en somalier.

En medelmåttigt begåvad svensk skulle aldrig se ett downsmongo eller en somalier som sin jämlike utan som någon som mest är till besvär, någon som man måste hålla koll på så att han inte fördärvar för sig själv och andra, och klyftiga svenskar har precis samma attityd fast mot medelmåttigt begåvade svenskar.

Om ett downsmongo eller en somalier dör så skulle en medelmåttig svensk känna en lättnad för att en källa till besvär försvunnit, och det är ungefär vad klyftiga svenskar känner när det dör mängder av svennemongon i det här viruset. Tråkigt, ja, men också en lättnad för nu kan de inte förstöra för andra och sig själva längre.

De flesta svenskar (inklusive alla medelmåttigt begåvade svenskar) är mätt på en absolut skala för dumma för att förstå abstrakta resonemang vilket inkluderar abstrakta faror som det här viruset. Man kan också se att väldigt få svenskar förstår ett exponentiellt förlopp vilket tydligt demonstreras i den här tråden. Låt mig förklara igen:

Om viruset sprider sig exponentiellt och antalet döda per dag är beroende av antalet nyinsjuknade för ett genomsnittligt sjukdomsförlopps tid sedan, så kommer också antalet döda per dag att öka exponentiellt i genomsnitt med en fördröjning som motsvarar tiden det tar att bli sjuk och dö.

Eftersom tillväxten per dag på goda grunder kan antas vara si och så mycket kan vi uppskatta antalet döda per dag om tre veckor och det är inte så få som majoriteten tror att de är, just för att majoriteten inklusive alla medelmåttigt begåvade svenskar inte förstår exponentiell tillväxt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Hur menar du? Recept säger ju bara att du har rätt till en viss mängd läkemedel.

Ja det är väl effektivt en ransonering?
Citera
2020-04-01, 10:07
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Då det dör ca 90 000 varje år i Sverige
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/

4x fler än normalt har dött i Italien trots att de försöker begränsa.
Den nuvarande tanken är att det skall bränna igenom Svenska samhället.

90k x4 = 360k, lågt räknat

FHMs plan skulle göra Stalin stolt

= Wuhan, minus verkningsfulla åtgärder.

Nja,i dessa byar sattes åtgärder in så sent i förhållande till smittspridningen att man nådde gruppimmunitet innan åtgärderna gav effekt.
Om man översätter antalet döda till hela Italien blir det 600.000 döda och till Sverige då 100.000 döda.
Nu skall man hålla i minnet att alla i denna byn fick bra vård eftersom de insjunknade så tidigt att även äldre fick intensivvård och respirator.
Citera
Medlem
Maggan sitter och hostar i tv4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Verkar som om man redan nu sållar bort många 65+ då medelåldern sjunker på landets IV avdelningar
Man kan undra hur lågt medelåldern kommer gå kommande veckor..40-45 år eller vad ? Det skulle isåfall betyda att en hel del ungdomar kommer mista sina föräldrar. Hur skall det fungera med alla curlade och bortskämda ungjävlar som inte kan sköta varesig arbete eller ekonomi själva ?

De får väl slå sig ihop med de ensamkommande sk barnen... Det går ju bra för sådana i Sverige...
Citera
2020-04-01, 10:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Huvudet på spiken, men du glömde en sak. De vill få bort pensionärerna, det är vad det handlar om. Om ytterligare några tusen Svenskar dör på kuppen så är det värt det, då slipper de iaf problemet med pensionssystemet där vi inte har tillräckligt med arbetare för att försölja dessa långlivade pensionstagare.

Tyvärr dör även personer mellan 40-60 år också. Det är där vi har personerna med de största erfarenheterna och kunskapen. Landet kommer att förlora mycket spetskompetens
Senast redigerad av 57Emma 2020-04-01 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in