Citat:
Haha jag? Nej är inte i någon riskgrupp, 2 i familjen har redan haft Covid-19 så jag vet hur de mådde och hur det utvecklades.
Jag kan citera:
"Det är oklart hur länge man kommer att vara immun. Utifrån tidigare erfarenheter så är bedömningen att immuniteten varar så länge att man inte kommer att smittas fler gånger under en och samma säsong.
Uppdaterad: 2020-03-13 15:24"
En gissning med andra ord. Precis som de gissar att barn inte smittar vuxna eller att FHM säger att det inte finns Asymptomatiska fall, fast Syd-Korea bevisat att 20% i deras masstestning var det.
Jag kan citera:
"Det är oklart hur länge man kommer att vara immun. Utifrån tidigare erfarenheter så är bedömningen att immuniteten varar så länge att man inte kommer att smittas fler gånger under en och samma säsong.
Uppdaterad: 2020-03-13 15:24"
En gissning med andra ord. Precis som de gissar att barn inte smittar vuxna eller att FHM säger att det inte finns Asymptomatiska fall, fast Syd-Korea bevisat att 20% i deras masstestning var det.
Här mera från ikväll, Norge :
Nakstad: Det vil ta mange år å oppnå flokkimmunitet
Det vil ta mange år å bygge opp en såkalt flokkimmunitet mot coronaviruset i Norges befolkning, ifølge fungerende assisterende helsedirektør Espen Nakstad.
– Problemet med dette viruset er at ingen i verden har immunitet. Det andre problemet er at mange som får sykdommen, blir alvorlig syke, sa Nakstad.
– Skal vi hele tiden ha et stort antall mennesker i Norge som er syke for å oppnå flokkimmunitet, vil det ta veldig mange år hvis vi skal holde det på et nivå der helsetjenestene skal klare å behandle de som blir alvorlig syke, sa han videre.
Den assisterende helsedirektøren understreket at mye fremdeles er ukjent, og at håpet er å finne en vaksine eller at viruset muterer til å bli «snillere».
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/03/31/195665249/nakstad-det-vil-ta-mange-ar-a-oppna-flokkimmunitet
Vem har sagt att massinvandringen inte kan ha fördelar?