2020-03-31, 18:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Historiskt har folk en tendens att sluta sig bakom sin ledare i kristider. Trump visar sig dagligen på teve i USA och är närvarande, om än allt han säger är heltokigt, så tappar han iaf inte i opinionen under pågående kris.

Folk brukar dock även glömma den tilltron snabbt. När krisen är över brukar sällan ledaren belönas med omval.
Citera
2020-03-31, 19:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Historiskt har folk en tendens att sluta sig bakom sin ledare i kristider. Trump visar sig dagligen på teve i USA och är närvarande, om än allt han säger är heltokigt, så tappar han iaf inte i opinionen under pågående kris.

Folk brukar dock även glömma den tilltron snabbt. När krisen är över brukar sällan ledaren belönas med omval.

Folk har svårt att sluta upp bakom honom dock, vilket kan betyda riktigt dåliga siffror i höst om pandemin hinner lägga sig till dess.
Citera
2020-03-31, 19:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu har USA officiellt gått om Kina i antalet döda, det bör poängteras att jag inte litar på de kinesiska dödstalen, så det betyder i slutändan inte allt för mycket men det innebär även att om Frankrike ska fortsätta ligga före USA så måste de ha förlorat mer än 400 patienter under de senaste 24 timmarna.

Hur ser det ut för Trump och planerna på att rädda ekonomin?

Så som jag har förstått det så har han delvis ändrat sig om att öppna upp USA lagom till påsk?
Citera
2020-03-31, 19:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu har USA officiellt gått om Kina i antalet döda, det bör poängteras att jag inte litar på de kinesiska dödstalen, så det betyder i slutändan inte allt för mycket men det innebär även att om Frankrike ska fortsätta ligga före USA så måste de ha förlorat mer än 400 patienter under de senaste 24 timmarna.

Hur ser det ut för Trump och planerna på att rädda ekonomin?

Så som jag har förstått det så har han delvis ändrat sig om att öppna upp USA lagom till påsk?
Öppna upp US det tackar COVID-19 och så mumsar han in sig i folk mer.....
Enda Trump tänker på är hans egna imperium så han får folket i jobb som han har anställda i tron att han ska fylla sina hotell och annat, Problemet är väl bara folket kommer tokvägra jobba men Trump är så senil att han inte fattar konsekvenserna av om han gör det!
Citera
2020-03-31, 19:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Öppna upp US det tackar COVID-19 och så mumsar han in sig i folk mer.....
Enda Trump tänker på är hans egna imperium så han får folket i jobb som han har anställda i tron att han ska fylla sina hotell och annat, Problemet är väl bara folket kommer tokvägra jobba men Trump är så senil att han inte fattar konsekvenserna av om han gör det!

Absolut, men så som jag har förstått det så har han ändrat sig när det kommer till den biten, åtminstone bitvis men jag kan ha missförstått det också
Citera
2020-03-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, men så som jag har förstått det så har han ändrat sig när det kommer till den biten, åtminstone bitvis men jag kan ha missförstått det också
Att han skulle öppna upp i April kan vi glömma. Trump har haft samtal med Fauci och på något sätt har väl han bankat in i huvudet på Trump att det då kan komma ett bakslag. Det verkar han ha fattat. Man har väl förhoppningar att man istället ska befinna sig i nedgång på den kurva som ska pika Maj/Juni. Så nästa gång han börjat gnöla om detta blir nog inte förrän i Juni. Fauci sa också att varför han trodde Trump sade så,var troligen för att ingjuta någon sort positiv anda i bedrövelsen. Så om det var en lögn eller en idiotisk prognos av Trumpen. Välj själv.

Men från det ena till det andra. Nu börjar det bli väldigt mycket information från alla delstater alla fullkomligt sprutar ut information att tvätta händerna. Men vilka restriktioner gäller för varje stat? Vilka restriktioner på en lista har Trump beordrat nationen när det gäller covid19?.

Vi kan ju börja med denna fråga.
Is there a national lockdown or Quarantine? Svar finns i länken:
https://www.fema.gov/Coronavirus-Rumor-Control

Sedan har man ju infört mer restriktioner från federationen men vika exakt är det?
Senast redigerad av leosurvey 2020-03-31 kl. 21:23.
Citera
2020-03-31, 21:21
Medlem
DjPuttes avatar
Nu börjar siffrorna stiga i takt med att viruset får fäste i US man ser det pekar uppåt, Louisiana +1212 nya fall mot +450 igår tex så det sprider på bra i Trump land nu viruset!

Man undrar smått vad är nästa lögn han tänker indoktrinera sina lojala och lätt lurade väljare med nästa gång, För allt som kommer ur den mannens mun är lögner och inkompetensen är stor det visades bara då han ylade han visste inte att det fans +150 länder utan för US sedan fråga han viisste ni det jag visste inte det nivån är lagd!
Citera
2020-03-31, 21:45
Medlem
Så ett glädjande besked till alla Trumpälskare. Nu är covid19 inne i studion på CNN.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/2Gx88l/corona-smittet-nyhetsanker-lager-tv-show-hjemmefra
Citera
2020-03-31, 22:06
Medlem
DaEzzs avatar
Trump för 9 veckor sedan:

“We have it totally under control. It's one person coming in from China. It’s going to be just fine. ”

Trump för 4 veckor sedan:

“And again, when you have 15 people, and the 15 within a couple of days is going to be down to close to zero, that’s a pretty good job we’ve done.”

Trump för två dagar sedan (fetade siffror avser alltså dödstal):

“And so, if we could hold that down, as we’re saying, to 100,000 – it’s a horrible number, maybe even less, but to 100,000, so we have between 100 [thousand] and 200,000 – we altogether have done a very good job.”

Hur någon, förutom kultisterna här på forumet och bevisligen miljontals av deras likar i USA, kan ha något som helst förtroende för Trump och något han säger och/eller gör är helt bortom min förmåga att förstå. Och tro mig, jag har verkligen försökt förstå.
Citera
2020-03-31, 22:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trump för 9 veckor sedan:

“We have it totally under control. It's one person coming in from China. It’s going to be just fine. ”

Trump för 4 veckor sedan:

“And again, when you have 15 people, and the 15 within a couple of days is going to be down to close to zero, that’s a pretty good job we’ve done.”

Trump för två dagar sedan (fetade siffror avser alltså dödstal):

“And so, if we could hold that down, as we’re saying, to 100,000 – it’s a horrible number, maybe even less, but to 100,000, so we have between 100 [thousand] and 200,000 – we altogether have done a very good job.”

Hur någon, förutom kultisterna här på forumet och bevisligen miljontals av deras likar i USA, kan ha något som helst förtroende för Trump och något han säger och/eller gör är helt bortom min förmåga att förstå. Och tro mig, jag har verkligen försökt förstå.
Trump har gjort ett bra jobb som lögnare inget annat det var ett jäkla rantande där i början och alla visste var realiteten är, Han är duktig att klappa sig själv för bröstet för massera hans ego och att huvudkanalen för han FOX News levererar lögner som kommer från han själv jobbigt läge!
Citera
2020-03-31, 23:23
Medlem
squeakys avatar
Fyy fan, personer på ett amerikanskt hangarfartyg har blivit drabbade av Coronaviruset.

There are now 25 sailors who have tested positive for the coronavirus aboard the aircraft carrier USS Theodore Roosevelt, just two days after the Pentagon announced that three sailors aboard the ship had tested positive for the virus, a Navy official has confirmed to CNN.

Det kan inte vara allt för kul att få ett utbrott på ett hangarfartyg.
Citera
2020-03-31, 23:45
Medlem
Trump direkt.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/194870?wide
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in