2020-03-31, 21:56
Bannlyst
Vi har i åratal hört talas om att vården hålls upp av somaliska/Eritreanska och syriska kvinnor. Snälla filantropiska arab/muslim kvinnor.

Har enbart sett +27 års kritvita kvinnor senaste 7 veckorna.

Ni må ju vara slampiga många av er, men ni gör d så bra på IVA nu.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-31 kl. 22:05.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
DETTA ÄR SOLIDARITET!

https://youtu.be/rmeLI8bCkMM

Rysk propaganda lol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej men det kommer ju inte att ta flera år. Högst 1 år. Det Tegnell inte nämner är dödssiffran. Den kommer att bli mycket hög.
Jag tippar 100.000 övervägande 70-plusare som vårdas på sjukhus av någon anledning och vårdpersonal. Men ekonomiskt är det bättre att få ut smittan snabbt och få ut många friska snabbt än att dra ut på det och förlama samhället genom en lockdown i väntan på vaccin.
Tegnell är bara inte så bra på att förklara det pedagogiskt. Framförallt inte för vårdpersonalen.

Du har många rätt i ditt resonemang, jag tippar annorlunda, under 1/1000 av smittade, vilket blir max 60.000 döda vid en smitt% på 60. tror att vi får kalkylsiffror i juni-juli, mer beekräftat (sannolikt) smittade i augusti, det blir en beräkning, men på stabilt statistiskt material, my guess....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vi får se. Jag sa 150-200 torsdags dygnet totalt döda och Sverige är inte långt därifrån nu. Men kan ha fel som sagt, med liten marginal.

Vi är på en tredjedel av din lägsta siffra och det är enligt dig nära.
Med den synen på siffror förstår jag att du kan tolka fritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
haha fick mig dagens skratt där. Vilken syn det hade varit där halva sjukvården går runt med dammsugarpåsar runt munnen fastsatta med silvertejp.
Vem bryr sig, bara det skyddar fullt ut!
Citera
2020-03-31, 21:58
Medlem
Skönt, beräknad födsel för kvinnan min är lite mer än drygt en vecka. Hur ansträngt kommer inte läget vara även på förlossningen - med all sjukfrånvarande personal? Är lika orolig över det som jag är att utveckla en liten snuva och bli nekad i dörren att vara med på födseln.

Som tur är är jag inte särskilt orolig över mitt jobb än. Ge det några veckor till så får man se.
Citera
Medlem
Katastrof. Stäng ner skolor och aktiviteter. Denna sjukdom slår oberäkneligt. Svenska folket måste kräva kraftfullare åtgärder. Den som pratar om ekonomisk kris nu, bör hålla tyst. Detta är en mänsklig katastrof.

"En 13-årig tonårsojke i London har dött till följd av coronaviruset, skriver Sky News. Det är landets yngsta dödsoffer.
Enligt tidningen hade pojken inga kända underliggande sjukdomar."
Citera
Medlem
Tegnellens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nej, de är inte ovidkommande. Det är tre mycket unga människor som hade livet framför sig. Kontakta deras föräldrar och säg att deras barna var ”ovidkommande”.
Vad är du för en otäck person?!?
Skäms på dig!!!

Poängen är att risken att dö när man är i den åldern är i praktiken noll. Det händer, men risken är försumbar.

Rysstrollen i den här tråden pekar på en död 13-åring av miljoner smittade och säger "TITTA VIRUSET ÄR JÄTTEFARLIGT" någon måste påpeka för svennebanan att nej, dina barn kommer inte dö. Ta det lugnt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Enig. Dessvärre är det inte många som inser det. Det vi dock vet är att det finns väldigt få dödsfall som har skett JUST på grund av Corona. Samtliga har testat positivt för viruset, men man kan alltså inte härleda dödsorsaken till COVID-19. Då blir åtminstone jag konfunderad.

Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, äldre, som levt länge med ganska svåra sjukdomar, kanske rycks bort plötsligt, men det skulle faktiskt lika gärna kunna varit något annat virus som är känt, några veckor senare, och det är ju inte viruset som gör det sista dödliga jobbet, det är bakterier i lungorna, som får "fritt utrymme" vid försvagningen, hur många inser det????

Framförallt är det nog detta som gör att det är så uselt i Italien.

Dödssiffran ör ju väldigt konstant. Men siffran är väl inte helt olik vad som dör på sjukhus per dag i Italien, eller?

Man vet ju inte hur många som är kontaminersde, eller faktiskt dött pga infektionen enkom.
Citera
2020-03-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men herregud, sluta prata om "FLOCKIMMUNITET", det finns inte! Det ger ingen immunitet att få covid-19 eftersom fok insjuknar igen o igen. Det är ett helt nytt virus, som ingen haft förut, ergo ingen immunitet.

Inte ens Dr Tengil tror på den teorin längre.
Så du tror inte att alla virus en gång har varit nya?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Finns det något som tyder på att storskalig produktion av munskydd, förkläden, visir, plastrockar med mera har kommit igång? Jag menar alltså inte folk som klipper och klistrar OH-plast eller bygger om gamla regnrockar.

Nej, jag menar alltså svenska innovativa industriföretag som skapar nya produktionsverktyg och jobbar dag och natt för att få igång en rejäl produktion.

Jag har inte hört ett skvatt om sådana initiativ. Har nån annan gjort det?
Samhall i Gävle har på uppdrag av regeringen tagit fram en feministisk & miljövänlig mopp man kan svabba och rengöra bort Corona med.
Citera
Avslutad
vi klarar oss bra. knappt 200 döda, Italien hade 460 döda motsvarande dag. Det ser lovande ut, men mycket arbete återstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in