Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Vi behöver inte fördumma detta. Jag bryr mig inte om svenskar röstat för att ge Musse Pig fri entré eller ge Bryssel tårta på Fredagar.
Staten SKA leverera skydd mot yttre hot. Gör den inte så kan den dra åt helvete! Bokstavligen.
LEVERERA! Med eller utan 2 miljoner araber. Bara GÖR!
Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Då utgår jag från att du även kräver att staten förbjuder rökning och alkohol om det nu ska vara konsekvent.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Du fattar inte.
Biologisk krigföring är ett välkänt begrepp. Oavsett coronas ursprung är det uppenbart att staten är oförmögen att försvara nationen.
Statens viktigaste uppgift är att försvara nationen mot sådana yttre hot, inte att förbjuda saker eller främja regnbågsflaggor.
Men du fattar tydligen inte detta, och det är ok. Du behöver inte fatta. Det är de som styr som behöver fatta.
Jo, statens uppgift är att förbjuda alla farliga saker, inkl. alkohol, tobak och narkotika, och det är minst lika viktigt som att förbjuda virus i samhället!
Och missbruk av alkohol, tobak och narkotika är ju uppenbarligen en riskfaktor när det gäller Coronaviruset, och även när det gäller de flesta andra sjukdomar!
Och spridning av alkohol och narkotika tror jag dessutom har använts i krigföring för att försvaga fienden.
Hur som helst så försvagar alkohol, tobak och narkotika människor, och vem som helst kan fastna i ett missbruk, ungefär som vem som helst kan smittas av ett virus.
Och det är smittsamt genom att man ser att andra människor mår "bra" av alkohol, tobak och narkotika, och man vill själv må bra.
Man kan lära sig att låta bli alkohol, tobak och narkotika även när det finns tillgängligt i samhället, ungefär som man kan undvika att få viruspartiklar i sig även när de finns i samhället. Men det är inte alltid det fungerar, och det är bara ett andrahandsförsvar.
Det första och viktigaste försvaret är att få bort och hålla bort alkohol, tobak, narkotika, virus och alla andra farliga saker från samhället!
Tyvärr verkar vår regering och våra myndigheter inte vilja förbjuda farliga saker, och jag gissar att det även gäller Coronaviruset. Den som vill bli smittad med Coronaviruset ska få bli det, verkar de tycka. Men även de som inte vill bli smittade kommer då förstås bli smittade!
Och Coronaviruset dödar ju främst redan sjuka och svaga människor, så det verkar som att vår regering och våra myndigheter är socialdarwinister, vilket jag har startat en tråd om för den som vill diskutera det vidare:
(FB) Sveriges regering verkar vara socialdarwinister!
Men regeringen och myndigheterna får gärna försöka förklara sitt beteende på ett icke socialdarwinistiskt sätt.